LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding door Profile Tyre Center?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Joe D

Misleiding door Profile Tyre Center?

Ongelezen bericht door Joe D »

Op de website van Profile Tyre Center kun je online offertes opvragen; o.a. voor autobanden. Tot zo ver niet spannend.

De site voorziet tevens in het aanmaken van een eigen "profiel". je voert wat gegevens van je zelf en je auto in en kunt dan handig zoeken naar bij jouw auto passende artikelen en daar dan een offerte voor aanvragen.

Nou staat het een bedrijf natuurlijk vrij om de ene klant een scherpere prijs aan te bieden dan de andere, maar het volgende verbaasde me toch enorm:

Als je een "profiel" aan maakt, daar op in logt en dan een offerte aan vraagt, krijg je een fors slechtere offerte, dan wanneer je anoniem de prijs op vraagt voor een artikel!

Voorbeeld:
prijs Dunlop SP Sport Maxx in de maat 205-45-R17 W

anoniem: € 195 per band
ingelogd: € 211 per band

Ik vind dat toch op zijn minst opvallend. Zit je daar braaf je privégegevens te delen met Profile en wat krijg je als dank: een slechtere offerte.

Cr@m

Re: Misleiding door Profile Tyre Center?

Ongelezen bericht door Cr@m »

Goeie reden om daar geen banden te kopen .. zeker als ik die prijs zie :shock: Kan dezelfde band all in voor 135 euro krijgen :!:

Joe D

Maar dat is zeker bij één van die internetbandenboeren die banden zonder E en DOT keurmerk (bedoeld voor de 3e wereld) aan de man brengen, en net doen alsof ze dezelfde kwaliteit hebben, of heb je gewoon een echt goedkoop adresje?

Cr@m

Ongelezen bericht door Cr@m »

Ik heb 2 goedkope adresjes :lol: En het leuke is .. dit zijn geen internet bandenboeren.

Pascal73

Ongelezen bericht door Pascal73 »

Is idd een vreemd verhaal over de site van PTC. Maar heb je PTC al om opheldering gevraagd? Makkelijk om hier gelijk te klagen, maar misschien is er wel een fout op de site waar zij ook niets van weten?!

Wat betreft banden zonder DOT of E-keur, deze worden niet alleen via internet verkocht maar ook via de normale handel. Ik heb zelf een bandenservice bedrijf en ze worden hier ook regelmatig aangeboden. Het is echter aan de desbetreffende bandenhandelaar of hij deze banden wil verkopen. Ik kies ervoor om deze banden NIET te verkopen, en als de klant ze echt wil, dan lever ik ze zonder enige vorm van garantie. DEZE BANDEN ZIJN NIET GESCHIKT VOOR DE NEDERLANDSE MARKT!

Dus wat betreft het vergelijk van de 205/45ZR17 Dunlop SP Maxx

Niet E/Dot is een scherpe prijs : 115,00 all in.

Wel E/Dot is een goede prijs : 185,00 all in.

Groet,

Pascal73

Joe D

Bedankt voor de reactie Pascal. Handig om een beetje een richtprijs te hebben.

En voor wat betreft de banden zonder E-keur. Die zijn niet alleen niet geschikt, maar ook niet toegestaan, met alle risico's van dien wat betreft eventuele bekeuringen, of het niet door een keuring komen (bij oplettende opsporingsambtenaren en keurmeesters).

Gesloten