LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mobak auto service amersfoort

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
HWO

mobak auto service amersfoort

Ongelezen bericht door HWO »

Ik heb hier een auto gekocht en nu blijkt dat er geknoeit is met de km stand
hebben meer mensen een negatieve ervaring met dit bedrijf

BramBraam

Re: mobak auto service amersfoort

Ongelezen bericht door BramBraam »

Heb wel ervaringen met Mobak. Niet iemand die bewust knoeit met km-standen. Misschien is er iets gebeurd waar hij geen zicht op heeft gehad?

Hij heeft mij altijd goed geholpen.

Bram

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Ik ken het bedrijf niet maar bij het natrekken van de kilometerstanden van de auto's die dit bedrijf aanbiedt, ben ik na 5 auto's maar gestopt.
De 5 auto's die ik heb nagetrokken, hebben allemaal een onlogische tellerstand (= teruggedraaid).
Ze zien er dus absoluut niet tegenop om auto's met teruggedraaide tellers te verkopen. Bijvoorbeeld een Mercedes uit 1998 met, volgens de advertentie, 341200km had in 2007 al 465000km gelopen.....

v.d.Heyden

BramBraam

Ongelezen bericht door BramBraam »

Als Mobak auto's inkoopt met onlogische km-standen weet hij dat hij risico's loopt. Het is een strafbaar feit, en ik raad iedereen aan om bedrijven die hieraan meewerken aan te geven bij de politie. Hier kunnen ze echt wat mee.

pima

Ongelezen bericht door pima »

BramBraam schreef:Als Mobak auto's inkoopt met onlogische km-standen weet hij dat hij risico's loopt. Het is een strafbaar feit, en ik raad iedereen aan om bedrijven die hieraan meewerken aan te geven bij de politie. Hier kunnen ze echt wat mee.
Werk je soms voor Mobak en is het bedrijf in Nijkerk de concurrent, lijkt er wel op gezien de door jouw geleverde bijdragen.

giosgirl08

Ongelezen bericht door giosgirl08 »

Bij mobak n fiat gekocht. Hij had na 3 minuten al een vol jaar apk erop. Onderweg naar huis ,regen, ruitenwissers verloor rubber, lichten vielen uit en klein detail...remmen achter en handrem blijken zo goed als onbruikbaar. (dit werd aangetoond na een door mij aangevraagde herkeuring) Dan houdt de auto ermee op, nieuwe accu nodig. Auto hort en stoot bij optrekken, hapt lucht. Elektrische ramen houden er ineens mee op, lambda sonde blijkt afgeknipt te zijn en het mooiste is dat meneer zijn auto's met lagere km stand en jongere bouwjaren aanbiedt. Ja, inderdaad, er wordt aangifte gedaan tegen deze toko ivm oneerlijke handelspraktijken. (zie burg. wetboek art 193 a,b,c en d. Ik heb meneer telefonisch benaderd met de suggestie geen aangifte te doen als ik mijn geld terug krijg incl reparatiegeld etc maar toen barste deze heer uit in gescheld en geschreeuw en was blijkbaar nergens bang voor. Bestaat er geen comissie of instantie die dit soort toko's kan opheffen. Zo te lezen op internet is deze meneer niet bekend met fatsoen, sociaal gedrag en klantvriendelijke afhandeling danwel service. Neemt de vrijheid op mensen op te lichten, belazeren, uit te schelden en ze te bedreigen. 1 op de zoveel honderd auto's is per ongeluk in orde bij deze meneer maar deze man verkoopt gewoon schroot/sloop auto's tegen te hoge prijzen! In NEDERLANDS woordenboek valt dat onder : TUIG!

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

giosgirl08 schreef: lambda sonde blijkt afgeknipt te zijn

brandde er geen lampje toen je een proefrit maakte? als de computer van deze sensor geen waarde meer ontvangt gaat als het goed is het managementlampje branden.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

thecure schreef:
giosgirl08 schreef: lambda sonde blijkt afgeknipt te zijn

brandde er geen lampje toen je een proefrit maakte? als de computer van deze sensor geen waarde meer ontvangt gaat als het goed is het managementlampje branden.
Als het lampje nog aanwezig is.
Is eenvoudig te controleren, als je de auto op contact zet, moet het MM lampje gaan branden.
10 tegen 1 dat er geen lampje brandt.....

v.d.Heyden

giosgirl08

Ongelezen bericht door giosgirl08 »

Niets werkt naar behoren in de auto blijkbaar. Er is zoveel mis met deze auto wat de verkoper heeft kunnen verbergen en opzettelijk ook. Hij liet mij zien dat de ramen werkte maar dat deed hij via een stekkertje. Elektrisch blijkt de auto niet in orde, de computer is blijkbaar in de war en dat moet uitgezocht. Geen goedkope grap. Deze man heeft heel banaal de boel opgelicht en doet dit bewust. Opmerkingen als: 'kan mij niet schelen als jij je kinderen doodrijdt' duidt duidelijk op a sociaal gedrag, onfatsoen en disrespect. deze man spreekt amper nederlands, heeft geen sociaal gevoel en is nog minder waard dan de stront op straat. bedrijven als mobak zouden niet operatief mogen zijn. Zich niet willen aanpassen in het gastland maar wel de boel leegzuigen en oplichten. Er waren allerlei draden gewoon afgeknipt en ergens anders aan elkaar gemaakt.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

aankoopkeurig laten uitvoeren?

mach2005

Ongelezen bericht door mach2005 »

thecure schreef:aankoopkeurig laten uitvoeren?
Nee hoor. Gewoon lekker naïef de verkoper geloven en er met open ogen intuinen. :lol:

Gesloten