LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Morgen afspraak 2hands auto VAASSEN.. prijs te laag, mening?
-
Morgen afspraak 2hands auto VAASSEN.. prijs te laag, mening?
Beste alle,
Morgen heb ik een afspraak ingepland voor een tweedehands auto te kopen bij handelaar Jan Bellinga. Via autoscout24 heb ik een leuke autotje gevonden, maar de prijs is ERG laag... Heb al wat gegoogled en het enige dat ik heb kunnen vinden is dat t verleden alleen auto handelaar VEENSTRA in VAASSEN rare dingen deed met kilometerstanden etc..
Auto is een peugeot 206cc uit 2005 met alleen 59.000km geimporteerd (denk uit duitsland).
Wat vinden jullie ervan??
Prijs is 6.950euro
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... e&sbs=Home
Morgen heb ik een afspraak ingepland voor een tweedehands auto te kopen bij handelaar Jan Bellinga. Via autoscout24 heb ik een leuke autotje gevonden, maar de prijs is ERG laag... Heb al wat gegoogled en het enige dat ik heb kunnen vinden is dat t verleden alleen auto handelaar VEENSTRA in VAASSEN rare dingen deed met kilometerstanden etc..
Auto is een peugeot 206cc uit 2005 met alleen 59.000km geimporteerd (denk uit duitsland).
Prijs is 6.950euro
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... e&sbs=Home
Laatst gewijzigd door scofield21 op 28 okt 2011 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Morgen afspraak 2hands auto VAASSEN.. prijs te laag, mening?
Hoezo oplichters?
Kan je morgen zien aan het kentekenbewijs!
Dat ga je je om 23.15 uur 's avonds nog afvragen?
En om meteen in je topicnaam iemand terzijde oplichter te noemen?
gedurfd....
Zal ik ze ff mailen dat je morgen voor die auto komt maar ze nu alvast oplichters noemt?
Dapper....
En om meteen in je topicnaam iemand terzijde oplichter te noemen?
gedurfd....
Zal ik ze ff mailen dat je morgen voor die auto komt maar ze nu alvast oplichters noemt?
Dapper....
-
Geen leesbaar kenteken, lijkt op een import (zo te zien geen NL-kentekenplaat achter hun eigen naamplaat), verdacht lage kilometerstand, geen BOVAG lid.
Hoeveel seinen moeten er op rood staan?
Ik zou ze morgen voordat je erheen gaat even vragen naar het kenteken en een uitdraai van de Nationale Auto Pas. 10 tegen 1 dat ze dat niet doen...
v.d.Heyden
Hoeveel seinen moeten er op rood staan?
Ik zou ze morgen voordat je erheen gaat even vragen naar het kenteken en een uitdraai van de Nationale Auto Pas. 10 tegen 1 dat ze dat niet doen...
v.d.Heyden
-
ik heb de vraag gesteld alleen om te weten of deze handelaar al bekend staat voor Niet kloppende kilometerstanden of andere rare dingen..
-
Probleem bij veel geimporteerde auto's is dat de kilometerstand niet is te controleren. (Geen Nationale Autopas)
Het is een bekend feit dat bij de auto's die uit Duitsland worden geimporteerd bij meer dan 30% de kilometerteller is teruggedraaid.
Als je geen techneut bij je hebt die de kan zien of de auto veel meer dan 59.000 heeft gereden, dan zou ik deze auto gewoon laten staan.
Zeker gezien de lage prijs is er een grote kans dat de kilometerstand meer dan 150.000 kilometer is.
Het is een bekend feit dat bij de auto's die uit Duitsland worden geimporteerd bij meer dan 30% de kilometerteller is teruggedraaid.
Als je geen techneut bij je hebt die de kan zien of de auto veel meer dan 59.000 heeft gereden, dan zou ik deze auto gewoon laten staan.
Zeker gezien de lage prijs is er een grote kans dat de kilometerstand meer dan 150.000 kilometer is.
secondadvies schreef:Wat vinden jullie ervan??
Hoezo oplichters?
Kan je morgen zien aan het kentekenbewijs!
en even een BOVAC -keuring aanvragen , ik zou zo'n auto nooit zonder een objectief oordeel kopen
.
Beste Scofield,
De titel boven je topic is wel erg tendentieus. Het is voor dit bedrijf niet zo leuk dat hun naam in een zin wordt genoemd met het woord oplichters. Denk ook even aan de resultaten van zoekmachines.
De titel boven je topic is wel erg tendentieus. Het is voor dit bedrijf niet zo leuk dat hun naam in een zin wordt genoemd met het woord oplichters. Denk ook even aan de resultaten van zoekmachines.
-
title aangepast..
Btw de NLse kenteken moet nog "gemaakt" worden..
Kan ik met zo 'n Bovag keuring checken of de kilometerstand aangepast is?
scofield21 schreef:title aangepast..
Als het kenteken nog gemaakt moet worden, is het toch duidelijk dat de auto is ingevoerd.
Met een BOVAG keuring weet je de mankementen van een auto, maar kan geen kilometerstand worden achterhaalt.
-
dus ook niet of ie aangepast is?
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn is het dat vaak ook. Alle seinen staan op rood zoals hierboven al gemeld. Autohandelaren rondom Apeldoorn hebben een zeer, zeer slechte naam.
Je kunt een teruggedraaide kilometerstand bij een importauto niet of heel moeilijk controleren. Maar ik begrijp dat je er geen verstand van hebt. Neem dan een deskundige mee die niet verliefd is op de auto. Liefde maakt blind !
Het zou fijn zijn als je nog reageert na je bezoek aan de handelaar.
Je kunt een teruggedraaide kilometerstand bij een importauto niet of heel moeilijk controleren. Maar ik begrijp dat je er geen verstand van hebt. Neem dan een deskundige mee die niet verliefd is op de auto. Liefde maakt blind !
Het zou fijn zijn als je nog reageert na je bezoek aan de handelaar.
Bij mij zouden er al lampjes gaan branden en ik zou dus niet naar deze dealer toe gaan. Dan maar verder kijken.
Met auto's kopen moet je nooit haast hebben! Als je haast hebt en de auto snel nodig hebt, ga je kleine dingen over het hoofd zien ( al dan niet bewust ) en neem je vaak te snel genoegen met een auto waar je achteraf gigantisch spijt van krijgt.
Met auto's kopen moet je nooit haast hebben! Als je haast hebt en de auto snel nodig hebt, ga je kleine dingen over het hoofd zien ( al dan niet bewust ) en neem je vaak te snel genoegen met een auto waar je achteraf gigantisch spijt van krijgt.
Mogelijk bij enkele auto´s welke een 2e chip hebben maar niet bij deze.scofield21 schreef:dus ook niet of ie aangepast is?
Vraag, of je de invoerpapieren mag zien, ik weet niet zeker maar het RDW heeft misschien de kilometerstand genoteerd
Een andere optie is het serviceboekje, misschien is daar informatie te vinden.
Nog een optie, maar ik denk, dat je dat niet krijgt te zien, dat je de "Fahrzeugbrief", zo noemen zij dat tenminste in Duitsland, krijgt.
Als je die auto echt wilt hebben zou ik hem zeker laten keuren. Let er ook op of de auto schade gehad heeft. Vraag dat ook bij de keuring. Verder is het aan te raden om de onderhoudshsitorie te controleren. Is het onderhoudsboeke netjes gestempeld en kloppen de kilometerstanden? Misschien kan je ook nog navraag doen bij de garage waar de auto in onderhoud geweest is. Overigens kan een auto met een lage kilometerstand ook gebreken vertonen.
Reken bij een tweedehands auto altijd op wat achterstallig onderhoud. Wie zijn auto gaat verkopen stelt onderhoud meestal uit. Bij veel auto's moet de distributieriem bijvoorbeeld om de drie jaar vervangen worden.
Reken bij een tweedehands auto altijd op wat achterstallig onderhoud. Wie zijn auto gaat verkopen stelt onderhoud meestal uit. Bij veel auto's moet de distributieriem bijvoorbeeld om de drie jaar vervangen worden.
-
Het is zo simpel, kijk voor de gein eens op bv. mobiele.de naar de prijzen van vergelijkbare auto's met een vergelijkbare km.stand.
Hier wat voorbeelden van een 206CC van 2005 met max.60000km.
60000km
En nu de prijzen van dezelfde type Peuugeot's, maar dan met een hoge km.stand:
vanaf 150000km
Hoe groot denk je zelf dat de kans is dat de door het bedrijf in Vaassen aangeboden auto echt van 1e eigenaar is met origineel 60000km?
Of zouden ze geen geld willen verdienen, is het een uit de hand gelopen hobby die geld mag kosten......
Weltrusten.
Hier wat voorbeelden van een 206CC van 2005 met max.60000km.
60000km
En nu de prijzen van dezelfde type Peuugeot's, maar dan met een hoge km.stand:
vanaf 150000km
Hoe groot denk je zelf dat de kans is dat de door het bedrijf in Vaassen aangeboden auto echt van 1e eigenaar is met origineel 60000km?
Of zouden ze geen geld willen verdienen, is het een uit de hand gelopen hobby die geld mag kosten......
Weltrusten.
Ik zie niet veel verschil in de prijzen van jouw links.
TS heeft vandaag toch een afspraak gehad, misschien horen wij de uitkomst nog.
TS heeft vandaag toch een afspraak gehad, misschien horen wij de uitkomst nog.
Of TS heeft hem gekocht of een ander was TS voor, advertentie is verdwenen.
Misschien kan TS uitsluitsel geven,is verdere discussie i.v.m. eventuele verantwoorde aankoop overbodig geworden. Wel is de uitkomst van eventuele keuring handig hier te vermelden . De uitkomst kan de kwaliteit/eerlijkheid van de handelaar weergeven.
gr Henk
Misschien kan TS uitsluitsel geven,is verdere discussie i.v.m. eventuele verantwoorde aankoop overbodig geworden. Wel is de uitkomst van eventuele keuring handig hier te vermelden . De uitkomst kan de kwaliteit/eerlijkheid van de handelaar weergeven.
gr Henk
-
alle, bedankt voor jullie hulp...
arrogante vent die eene handelaar.. we hebben f*ckin helemaal naar vaassen gereden (kom uit amstelveen), zegt ie: helaas auto is al verkocht!
kon die wel ff bellen...
arrogante vent die eene handelaar.. we hebben f*ckin helemaal naar vaassen gereden (kom uit amstelveen), zegt ie: helaas auto is al verkocht!
kon die wel ff bellen...
Jammer voor jullie, maar misschien de beste oplossing.scofield21 schreef:alle, bedankt voor jullie hulp...
kon die wel ff bellen...
Het was dan volgens mij een vuiltje in de lucht.