pjmatrix schreef:Wat zijn nu mijn rechten en plichten?
De koper kan de overeenkomst niet vernietigen op grond van dwaling, want daarvoor is het prijsverschil te klein. Prijsvermindering op grond van non-conformiteit gaat ook niet lukken, want het is geen consumentenkoop. Op grond van een wanprestatie is meer mogelijk.
Artikel 6:98 BW schreef:Voor vergoeding komt slechts in aanmerking schade die in zodanig verband staat met de gebeurtenis waarop de aansprakelijkheid van de schuldenaar berust, dat zij hem, mede gezien de aard van de aansprakelijkheid en van de schade, als een gevolg van deze gebeurtenis kan worden toegerekend.
Het komt er eigenlijk neer op de vraag: voor welke prijs was deze motor verkocht als dit feit bekent was? Ik denk dat Ronald goed gemotiveerd heeft dat het verschil nihil zou zijn.
Het 10e cijfer (positie) in de vincode (ook wel genoemd chassisnummer) heeft niets te maken met het bouwjaar maar alles met het modeljaar, als dit cijfer een 6 is houd dat in dat het modeljaar 2006 is wat betekent gefabriceerd tussen (schrik niet) september 2005 en september 2006. Ik denk simpelweg, dat de motorfiets verkocht is in 2007, vandaar.