LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] motorproblemen H200
motorproblemen H200
De dieselmotor van mijn Hyundai H200 is reeds na 44.000 km kapot.
Onderdelen €1700,--. krukas lagers etc.
Ik hoorde dat dit een bekend probleem is van dit type motor.
Wie heeft ook deze problemen en hoe is dit opgelost met Hyundai.
Onderdelen €1700,--. krukas lagers etc.
Ik hoorde dat dit een bekend probleem is van dit type motor.
Wie heeft ook deze problemen en hoe is dit opgelost met Hyundai.
Re: motorproblemen H200
Mij is hetzelfde overkomen, maar gelukkig binnen de garantieperiode. De reparatie zou dus gratis worden uitgevoerd, maar ik heb de auto ingeruild voor een nieuwe H 200. De inruil was redelijk gegaan, maar de nieuwe H 200 kreeg problemen met de bedrading van de brandstofpomp waardoor de motor een aantal keren op hol is geslagen. Levensgevaarlijk !! Ik heb deze auto dus snel verkocht en voor mij nooit geen Hyundai meer !!!!
Re: motorproblemen H200
een bekende heeft met z'n h100 diesel al 3 (drie!!)motoren onder garantie laten vervangen vanwege ontoelaatbare olielekkage
marcel
marcel
Re: motorproblemen H200
Ook de motor van mijn H200 van 1999 is afgelopen maart na 45000 km stuk gelopen. Het probleem was of waren de krukaslagers Gelukkig viel hij nog net binnen de garantie. Heb een nieuw onderblok gekregen omreden dat in januari 2002 ook al de cilinderkop was vernieuwd Ben wel keurig behandeld door de garage maar wat koop je hier voor.
Re: motorproblemen H200
Vreemd he dat die Hyundai busjes een aantal jaren gelden niet aan te slepen waren en ze nu totaal niet meer verkocht worden?? Ik ben van mening dat als je dit soort auto's koopt gewoon zelf om problemen vraagt.
Re: motorproblemen H200
dat Hyundai diesel H100 en H200 zoveel probleemen hebben komt omdat Hyundai idioot veel toleranties op hun draaiende deelen toelaat. dit tot gevolg dat de krukas breekt en/of lagers sneller slijten
Re: motorproblemen H200
citaat: "Ik ben van mening dat als je dit soort auto's koopt gewoon zelf om problemen vraagt"
Wat een onzin. Ik heb ook een Hyundai, en rij er duizenden kilometers mee. Ik heb er nog nooit iets mee gehad. Het werkt allemaal soepel en feiloos. Niet voor niets staan in betrouwbaarheidstesten deze Koreaantjes achter de Japanners, maar VER VOOR de europese wagens als het gaat om betrouwbaarheid.
Wat een onzin. Ik heb ook een Hyundai, en rij er duizenden kilometers mee. Ik heb er nog nooit iets mee gehad. Het werkt allemaal soepel en feiloos. Niet voor niets staan in betrouwbaarheidstesten deze Koreaantjes achter de Japanners, maar VER VOOR de europese wagens als het gaat om betrouwbaarheid.
Re: motorproblemen H200
mijn H200 van Aug 99 had bij aflevering al een probleem, zekering van richtingaanwijzer viel steeds uit; na lang zoeken bleek kabelboom achterin beschadigd; na een jaar of twee begon de ellende: zekering ruitenwisser viel steeds uit, na vele garagebezoeken en vervanging van bedrading opgelost, daarna begon de ruitenwisser soms spontaan te wissen, dan werkte de ruitensproeier weer niet meer, de interieurverlichting gaat niet meer aan, de centrale vergrendeling gaat soms spontaan open of dicht wanneer de auto geparkeerd staat (!) en nu zijn er weer problemen met starten; als ie in de garage staat doet hij het natuurlijk perfect, maar wanneer ik wil starten is hij bijna niet aan de praat te branden; men sluit dan een computer aan en die zegt dat alles in orde is. Dus ga ik zo snel mogelijk op zoek naar een andere bus, maar geen Hyundai meer!
Re: motorproblemen H200
Wat motor problemen betreft:
45000 in 5 jaar is zeer weinig voor een diesel!
een diesel motor slijt toch wel erg hard als je er veel koude starts mee maakt; zeker als je hem dan nog een keer flink op z'n staart trapt vlak na een koude start.
Heb zelf diverse - met name electrische - problemen gehad met mijn h200 uit 2000 maar de motor heeft het 4 jaar lang mechanisch uitstekend gedaan! Olie verbruik was nihiel terwijl ik er ook maar 68000km op heb gezet in nog geen 4 jaar!
45000 in 5 jaar is zeer weinig voor een diesel!
een diesel motor slijt toch wel erg hard als je er veel koude starts mee maakt; zeker als je hem dan nog een keer flink op z'n staart trapt vlak na een koude start.
Heb zelf diverse - met name electrische - problemen gehad met mijn h200 uit 2000 maar de motor heeft het 4 jaar lang mechanisch uitstekend gedaan! Olie verbruik was nihiel terwijl ik er ook maar 68000km op heb gezet in nog geen 4 jaar!
Re: motorproblemen H200
ik ben zelf 4jaar monteur geweest bij hyundai en ik kan echt zeggen de diezels zijn echt rot motoren(netjes gezegt toch)in de 4jaar dat ik bij dit merk heb gewerkt heb ik nog nooit zo veel krukassen en lagers vervangen ze hebben een veel te grote toleranti dit houd in dat er zeer veel speling op de onderdelen mag zitten en dat is de reden dat het allemaal kapot slaat.
ik werk nu voor de nissan en heb in 2jaar tijd nog nooit een revisie gezie of gedaan.
dus hyundai h100 en h200 diezels NIET DOEN
ik werk nu voor de nissan en heb in 2jaar tijd nog nooit een revisie gezie of gedaan.
dus hyundai h100 en h200 diezels NIET DOEN
Re: motorproblemen H200
Ik rij voor mijn werk ook een H200 en heb er ook dikwijls problemen mee.
Alles wat op een steun hangt is al afgebroken geweest.
Als ik naar de ANWB bel hoef ik het autonummer niet meer door te geven omdat ze al weten over welke auto het gaat.
Over het op hol slaan van de dieselmotor en het erg gevaarlijk is weet ik maar dat is gemakkelijk te verhelpen.
Bovenop de motor zit een stekker die uit elkaar kan, en die je dan even zuiver moet spuiten, dat is het probleem voor een tijdje verholpen.
Ook kan je bij de dailer de stekker eraf laten halen en de kabels laten doorverbinden dan is het probleem voorgoed verholpen.
M. Meuffels
Alles wat op een steun hangt is al afgebroken geweest.
Als ik naar de ANWB bel hoef ik het autonummer niet meer door te geven omdat ze al weten over welke auto het gaat.
Over het op hol slaan van de dieselmotor en het erg gevaarlijk is weet ik maar dat is gemakkelijk te verhelpen.
Bovenop de motor zit een stekker die uit elkaar kan, en die je dan even zuiver moet spuiten, dat is het probleem voor een tijdje verholpen.
Ook kan je bij de dailer de stekker eraf laten halen en de kabels laten doorverbinden dan is het probleem voorgoed verholpen.
M. Meuffels