LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MPV vd Steen DenDungen; Dekrakeuring

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
L.Schuijt

MPV vd Steen DenDungen; Dekrakeuring

Ongelezen bericht door L.Schuijt »

Ik zoek mensen die net als ik een MPV bij vd Steen in Den Dungen gekocht hebben en waar ondanks het Dekra rapport van de keuring, van alles loos was...ook het rapport.
Graag reacties

leo

Bart van Rijt

Re: MPV vd Steen DenDungen; Dekrakeuring

Ongelezen bericht door Bart van Rijt »

Ik heb mijn auto dan wel ergens anders gekocht, maar over de DEKRA wil ik mijn ervaring wel kwijt:

Voor de aankoop van een occasion heb ik de DEKRA een Occasionkeuring laten uitvoeren. De geconstateerde kwaliteitsniveau is als goed bestempeld. Door de keurmeester zijn een aantal kleine zaken aan het licht gebracht, welke in overleg met de verkopende partij verholpen zijn.

Direct daarna heb ik bij een officiële garage en dealer op eerstvolgende mogelijk een afspraak gemaakt voor een zogenaamde grote onderhoudsbeurt.

Tijdens de beurt zijn onderstaande zaken naar boven gekomen (Omschrijving probleem, oplossing en Bedrag):
- motorolie lekkage bij blok: beide cilinderkoppakkingen vervangen: €608
- koelvloeistof lekkage bij waterpomp: vervangen €109
- temperatuurzender motorblok werkt niet: vervangen €123
- verlichting dasboard werkt niet: regelaar vervangen €104
- beide katalysatoren zijn kapot: vervangen €1.452
- ruit linker voorportier krast bij openen: ruitmechanisme vervangen €186
- ontvangst radio zenders is nihil: splitter radio monteren €23
- grote bobbel op band reserve wiel: vervangen €113
- verlichting rechter achterlicht defect: repareren €91
- motor reinigen t.g.v. lekkages na reparatie €16
- Kleinmateriaal t.b.v. alle reparaties €45

Totaal €2.870 (exclusief kosten DEKRA)

Bennie

Ongelezen bericht door Bennie »

Als je een GOEDE DEKRA keuring hebt gehad, kun je je via de DEKRA ook meteen laten verzekeren. Mocht er dan toch iets kapot gaan in de verzekerde periode wat bij de keuring al had moeten worden geconstateerd, dan vergoed de DEKRA de kosten.

Heb je nu niets meer aan (helaas) maar misschien de volgende keer wel...

Bart van Rijt

Ongelezen bericht door Bart van Rijt »

Inderdaad Bennie je kunt het tegenwoordig verzekeren… mijn verhaal was niet compleet:

Namelijk toen ik de Dekra met de mankementen confronteerde kwam dit ook ter sprake. Er werd zelfs gesuggereerd dat mijn auto voor terugwerkende kracht voor de verzekering in aanmerking zou kunnen komen. Immers de controleur had zijn werk niet goed gedaan. De mogelijkheid tot verzekering werd op dat moment ingevoerd. Echter van hogerhand werd de verzekering afgewezen. Het excuus waar mee ik afgescheept werd: de keuring zou een momentopname zijn en de motor was gereinigd… Dus botte pech...

I.p.v. verzekeren en keuren zou ik dit alles achterwege laten en een tweede hands auto enkel tegen bodemprijs van een particulier kopen of met garantie van een gerenommeerd autobedrijf. Het verschil tussen de particuliere prijs en die van het autobedrijf is het risico geld.

Gesloten