LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] naief

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Joyyyyy

naief

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

Het valt me op dat zoveel mensen zo enorm naief zijn in aanschaf van een auto

-Men neemt mondelinge beloftes klakkeloos aan zonder zwart op wit
-Men onderneemt zelf nauwelijks iets om gegevens te achterhalen omtrent een eventueel aan te schaffen wagen (mogelijkheden genoeg)
-Men gaat een auto kopen waar nog vanalles aan moet gebeuren (dat is in 99 % van de gevallen zo,er bestaat geen enkele verkoper die een auto heeft staan die prima in orde is) en gaat er vanuit dat dat ook gebeurd

Ik bedoel, als je een tv gaat kopen en de verkoper zegt: ja het glas moet er nog voor, de beeldbuis moet nog worden afgesteld, de afstandbediening nog gerepareerd etc, dan denk je toch ook: die is gek, en koop je de tv toch niet?

In het geval van autoos denkt men blijkbaar ineens heel anders

Je hoeft geen verstand van autoos te hebben om eea uit te zoeken voor jezelf, doe wat research omtrent de wagen, zoek uit wat het verlene is, schade etcetc, het is voor een groot deel te achterhalen

Ik heb nog nooit een 2e hands auto gekocht bij een garage en ik ga dat ook nooit doen, je weet gewoon dat je in 9 van de 10 gevallen genaaid wordt

Bij handelaren helemaal, want de verkoop van een auto met winst, is hun brood, zij zullen dan ook zo wienig mogelijk geld in die auto steken

Joy

Geoffrey

Re: naief

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Tsja, dan hoor ik waarschijnlijk bij die 1 op de 10. Ik heb mijn trouwe Ford Fiesta ook als occassion gekocht bij de Bovag-dealer. Prima wagentje, nog niet zo oud, weinig op de teller en hij rijdt geweldig. Ik ben dus net zo tevreden als ik geweest zou zijn bij een nieuwe auto, maar dan voor de helft van de prijs :).

Joyyyyy

de uitzondering bevestigd de regel

jij bent tevreden, maar daar gaat het niet om, het gaat er om dat zoveel mensen veel zuurverdiend geld uitgeven voor een auto, maar daar erg laks mee omspringen

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

De vergelijking met een tv is wel erg krom. Je vergelijkt een nieuw produkt met een tweedehands produkt.

Als je een tv op marktplaats ziet staan en er ontbreekt een klepje van de afstandsbediening maar je betaalt er maar 30% van de nieuwprijs voor, dan hoeft het ook geen probleem te zijn.

En wat bij huizen? Als je een huis koopt dan ga je er toch ook vanuit dat je er nog wat werk aan zult hebben? Waarom dan niet bij een gebruikte auto?

Joyyyyy

ok, de tv vergelijking is wat kort door de bocht

de huis vergelijking dan ook weer

omdat je tekent voor een het huis in de staat zoals ie is

komen er gebreken, dan ga je niet terug naar vorige eigenaar om te klagen, kan ook niet, je hebt immers getekend voor acceptatie

zo werkt het bij een autoverkoop niet, maar misschien moeten daar dezelfde regels maar eens gehanteerd worden

ik blijf erbij dat het de verantwoording is van de kopende partij om te bepalen of de auto goed is of niet

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

naiviteit tweedehands auto en andere producten.

Joyyyyy,

Je hebt volkomen gelijk!!
Want zelfs de mogelijkheid om de auto te laten keuren laten veel kopers, ook die totaal geen verstand van een auto blijken te hebben,gewoon na te laten.

Zijn het diezelfde die ook via internet hun aankopen doen terwijl er al met al weinig winst op te behalen valt als men rekend de transportkosten en de problemen met garantieaanspraken en vooruitbetalen en niet geleverd krijgen.

Dezelfde ook die allerlei bijlagen openen van hun totaal onbekende personen en verbaasd staan dat ze opeens allerlei virussen binnen hebben gehaald en met hun PC ook hun familie en kennissen hebben besmet.

Trouwens, wat dacht je dan van het feit dat nog geen 25 % van de draadloze netwerken beveiligd zijn waardoor elke idioot kan inbreken en met de PC van een ander van alles kan uithalen.

Kortom, ook ik verbaas mij zeer over de naiviteit van een zeer grote groep mensen en dat toch terwijl het makkelijk is om inderdaad alle mooie beloften gewoon keihard schriftelijk bevestigd zouden moeten zijn!

Een oude,grijze en een beetje moedeloos wordende Grootvader van die ongelofelijke domheid.

Joyyyyy

danku:)

naja, diezelfde mensen zorgen ervoor dat malafide bedrijven kunnen blijven bestaan, en die lachen in hun vuistje

het kan eenvoudig, ook bij particuliere verkoop, je vraagt simpelweg:

mag ik de wagen onafhankelijk laten keuren, zo nee, weet je genoeg, zo ja, dan doe je dat

hooplol

Ongelezen bericht door hooplol »

Gelukkig zijn alle "merk"dealers stichtingen waarbij het niet om winst draait, :wink: Joyyy is zeker verzekerd bij Unive.

Dat mensen Naiëf zijn in het kopen van tweedehands spullen (o.a. auto's) OK, maar dat hiet gelijk weer geschreven wordt dat alle handelaren / garages oplichters zijn vind ik zo laag en onnodig. Er zitten best rotte appels tussen, zowel bij dealers als garages/handelaren.

Het is beter voor Joyyyyy om een praatgroep op te richten om zijn hartje te luchten en verder niet meer met dit forum te bemoeien, tenzij je met een concreet voorbeeld komt die je iets beter kunt onderbouwen

Dag...tot ziens 8)

Joyyyyy

mijn ervaringen zijn gestoeld op stages en werkzaamheden in diverse bedrijven, en via derden, vrienden, familie etc

rekeningen die 2x zo hoog uitpakken dan afgesproken, onderdelen die onnodig vervangen worden , autoos die verkocht worden met een garantie dat het geen schadewagen is terwijl 3 weken later blijkt dat het wel zo is , 2de hands onderdelen die als nieuw verkocht worden,
etcetc

niet bepaald een filosofie waar ik achter sta en heb dat wereldje dan ook verlaten

er zitten imo niet 'best' rotte appels tussen, er zitten enorm veel rotte appels tussen, het is een branche met een hele hoop haken en ogen waarin alertheid gewenst is

dat onderkennen getuigd wederom van naiviteit

Joy

hooplol

Verlaat zoewieso deze wereld, dan ben je er zeker van dat jij niet meer bedrogen wordt! ik denk dat dit voor jou de beste oplossing is. :arrow: :arrow: :arrow:

Dit onderwerp geldt voor iedere branche.

Joyyyyy

sowee jij heb vast een hooplol in je leven, het straal er echt vanaf :wink:

hooplol

Zeker weten :!: It's in the name.

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

Onderstaande er al eens overgeschreven omdat ik mij ook verbaasde hoe makkelijk sommige mensen een auto kopen en er soms met open ogen inlopen

Geplaatst op 05 Mrt 2007 02:54 door Quark

--------------------------------------------------------------------------------

Hierbij een paar tips om oplichting zoveel mogelijk tegen te gaan.

Zie je een auto waar je belangstelling voor hebt, noteer het kenteken en ga naar https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx

Hier vindt je alle RDW gegevens over de auto.

Controleer of de vraagprijs redelijk is door de auto op te zoeken in de car base van wwww.autoweek.nl of via de waardebepaling van de ANWB

Kijk in de boekjes van de auto en zoek exact het type op, ga naar de database van www.autoweek.nl en hier vindt je precies wat de auto 'allemaal heeft + de extra's.

Controleer de onderhouds boekjes en bel de vorige eigenaar of de garage die de auto in onderhoud heeft gehad, of het lease bedrijf, over de ze auto en of de gegevens kloppen met het onderhouds boekje.

Zorg altijd voor een officieel N.A.P. rapport !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
NAP geeft de werkelijk KM stand aan je eigen garage kan dit ook even snel voor je nakijken.

Dus na het bezichtigen en een proef rit even de tijd nemen om alles uit te zoeken.

Eventueel de ANWB of DEKRA www.dekra.nl laten keuren.

Wil de verkoper dit niet, dan niet kopen

Indien je een contract hebt getekend en er kloppen punten niet dan is de koop nietig en laat je dan niet afschrikken door een brief van 1 of ander (wel of niet bestaande) advocaat

Gesloten