Ben afgelopen week naar een onafhankelijk arts geweest ivm een keurig omtrent de geschiktheid voor het rijbewijs, moest samen met de arts een eigen verklaring invullen. Echter toen ik het CBR belde wat er verder gaat gebeuren vertelde ze mij dat er waarschijnlijk een soort neurologisch onderzoek moet plaatsvinden. Wat zijn de kosten en ben ik verplcht hier aan mee te werken?
Ook heb ik gezien dat bij de psychische beoordeling volgens de OPS methode dat ik iets onder gemiddeld zit, de score is 24 (27 is maximaal). Kan ik hier ongeschikt voor verklaard worden?
Probleem is namelijk dat ik ondanks dat ik alle vragen met NEE heb beantwoord toch een eigen verklaring heb moeten opsturen, heeft het voor mij als ADHD (gebruik geen medicatie) en autisme patient dit gevolgen voor het halen van mijn toekomstig rijbewijs?
De arts heeft mij helemaal rijgeschikt verklaard, maar in de toelichting heeft hij geschreven dat ik vanwege psychische klachten volledig arbeids ongeschikt bent (maar heeft wel vergeten erbij te zetten dat het gaat om ADHD en autisme) Hij heeft zich gebaseerd op mij UWV keuringsrapport wat ik had meegenomen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Neurologisch onderzoek rijbewijs
Re: Neurologisch onderzoek rijbewijs
geen id, wel heb ik ooit contact opgenomen met een verzekeringsmaatschappij omtrent gebruik van medicatie en adhd, en auto rijden, en zwart op wit laten zetten dat bij een eventuele aanrijding ik niet aansprakelijk te stellen als gevolg van medicatiegebruk
for the record
ik rijd met medicatie als een oud wijf van 78, zonder medicatie alert, snel, en iets feller dan normaal geacht zou kunnen worden
(18 jaar schadevrij)
raadzaam is het om eea vantevoren wel uit te zoeken ivm verzekering iig, en wat betrefd autisme, kan ik niets zinnigs over zeggen
hoedanook, in de boeken ben je nu eenmaal een risicogeval
for the record
ik rijd met medicatie als een oud wijf van 78, zonder medicatie alert, snel, en iets feller dan normaal geacht zou kunnen worden
(18 jaar schadevrij)
raadzaam is het om eea vantevoren wel uit te zoeken ivm verzekering iig, en wat betrefd autisme, kan ik niets zinnigs over zeggen
hoedanook, in de boeken ben je nu eenmaal een risicogeval