LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe auto en gebreken
-
- Berichten: 32471
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Nieuwe auto en gebreken
Je mag inderdaad verwachten dat dit onder garantie gewoon verholpen wordt. Eens houdt de garantie op. En wie draait er daarna steeds weer voor de kosten op? Moet je, aangezien het voor nieuwe modellen dus verplicht is, en daarmee in de toekomst mogelijk een apk-punt, tevreden zijn met een auto die straks bij verkoop niet oplevert wat je mag verwachten vanwege een kennelijk onherstelbaar mankement?
Re: Nieuwe auto en gebreken
U mag verwachten dat BMW dit probleem oplost. Waarschijnlijk komt het bij vergelijkbare modellen ook voor. De sensor zelf zal vermoedelijk niet de oorzaak zijn, als ik het zo lees. Er zit denk ik een slechte verbinding in het systeem. Zoiets is mogelijk erg lastig op te lossen, gezien de uitermate gecompliceerde elektronica van moderne auto's. Maar ja, u heeft recht op een volledig functionerende auto. Het is tenslotte geen tweedehandsje van 15 jaar oud.
Re: Nieuwe auto en gebreken
Ik vind het toch heel vreemd dat een merk als BMW zo slecht met z'n klanten omgaat.
Re: Nieuwe auto en gebreken
Dan hebben ze nu alle wielen gehad...Patrca schreef:De auto is voor de 4e keer gemaakt en de melding is verdwenen.
Re: Nieuwe auto en gebreken
als je een nieuwe auto koopt en er zit een kras op bij aflevering zal dat ook zeer zeker geen reden tot ontbinding zijn. elke auto kan storingen hebben, en dan maakt het niets uit of je nu 4 ringen, een ster of een BMW logo op je gril hebt zitten.de betrouwbaarste auto's komen al jaren uit japan!Patrca schreef:Wat thecure zegt is juist. Je mag niet blijven doorrijden met een lekke band. Het is een noodoplossing en je dient de auto dan zo snel mogelijk bij een dealer langs te brengen ter reparatie.
Wat betreft de reacties dat de auto verder doet wat hij moet doen wil ik het volgende vragen. Als jij een nieuwe auto koopt en bij aflevering zitten er twee krassen op, dan neem je de auto toch ook niet mee, ondanks dat hij doet wat hij feitelijk moet doen. Naast het feitelijk gedeelte zit er ook een stukje verwachting. Van een nieuwe auto kan en mag je verwachten dat hij naar behoren werkt. Dat er een keer een storing is ok, maar 4 keer dezelfde storing binnen 4 maanden is iets wat ik niet verwacht bij een auto en zeker niet in deze prijsklasse.
je mag echter wel verwachten dat bij een auto van die prijsklasse???? wat voor auto hebben we het dan over? goede service wordt verleend. en dat doen ze volgens mij ook wel. ik heb TS nog niet gehoord over het zelf moeten betalen voor een leenauto ofzo.
Re: Nieuwe auto en gebreken
waaruit concludeer je dan dat BMW slecht met zijn klanten omgaat? een monteur vervangt een bepaald onderdeel, als daarna de storing weg is kan hij er verder niets meer mee. ik neem aan dat TS niet zit te wachten op een reparatie tijd van een paar weken, zodat de monteur de tijd heeft om te kijken of de storing niet stiekem weer terug komtGitarist schreef:Ik vind het toch heel vreemd dat een merk als BMW zo slecht met z'n klanten omgaat.
Re: Nieuwe auto en gebreken
kokka schreef:waaruit concludeer je dan dat BMW slecht met zijn klanten omgaat? een monteur vervangt een bepaald onderdeel, als daarna de storing weg is kan hij er verder niets meer mee. ik neem aan dat TS niet zit te wachten op een reparatie tijd van een paar weken, zodat de monteur de tijd heeft om te kijken of de storing niet stiekem weer terug komtGitarist schreef:Ik vind het toch heel vreemd dat een merk als BMW zo slecht met z'n klanten omgaat.
Je hebt gelijk, het merk is in deze niet belangrijk en de prijsklasse ook niet. Want of de auto nou 10.000 of 100.000 kost het gaat erom dat hij naar behoren werkt zonder dergelijke foutmeldingen. We hebben bij de dealer aangegeven dat ze de auto uitvoerig mochten testen, maar dat het probleem wel binnen een maand opgelost moest zijn. Zij hebben ervoor gekozen dit binnen een dag te doen, al had ik liever dat ze hem nog 2 weken hadden getest voor de zekerheid.
Wat betreft de kosten voor reparatie, die zijn door BMW betaald. Ik was ook niet van plan deze te betalen en wettelijk hoeft dit (volgens mij) ook niet. We zitten nog ruim binnen de garantietermijn.
Vooralsnog is de melding verholpen, maar de vraag is inderdaad: wat als de garantie verloopt en we krijgen weer dezelfde melding. Hoe nu verder bij een eventuele volgende melding. Hebben wij de dealer nu genoeg mogelijkheden gegeven om het probleem te verhelpen? Kunnen we eisen dat er een BMW Expert naar kan kijken? Het liefst wil ik, dat we gewoon van onze aankoop kunnen genieten en alles gewoon opgelost is. Dat is ons uiteindelijke doel. Maar verwacht niet van ons dat we elke keer terug komen met de dezelfde melding. Er moet ergens een grens getrokken worden.
Re: Nieuwe auto en gebreken
ik hoop dat het nu opgelost is, en dat je nog lang plezier van je beemer mag hebben
Re: Nieuwe auto en gebreken
Zeker , ik ben hartstikke jaloers , maar over 10 weken lig ik weer in een deuk als wij weerolaf79 schreef:Als ik jouw reactie zo lees ben jij jaloers op TS omdat hij een duurdere auto kan kopen dan jij. Zielig!hawkwind schreef:Als ik het verhaal van TS zo lees doet dat (vrij nutteloze ,bedoelt voor luie mensen) hulpmiddel het weer.kokka schreef:Helemaal mee eens, en daar is de dealer dan ook druk mee bezig.
Ik denk ook dat ontbinding in dit geval niet redelijk is
door Duitsland richting Tsjechie rijden en al die rokende / kokende BMW,s / Audi,s / VW,s langs de Autobahn zien staan.
Laat ons maar lekker tuffen met die oerdegelijke Honda.
Bandenspanning controleer ik zelf wel iedere 3-4 weken , daar heb ik geen dure (onbetrouwbare) sensor voor nodig.
Ciao
Re: Nieuwe auto en gebreken
Inderdaad. Honda is oerdegelijk. En binnenkort ook met die dure onbetrouwbare sensor, speeltje voor luie mensen, omdat het van de wet moet.hawkwind schreef:Zeker , ik ben hartstikke jaloers , maar over 10 weken lig ik weer in een deuk als wij weer
door Duitsland richting Tsjechie rijden en al die rokende / kokende BMW,s / Audi,s / VW,s langs de Autobahn zien staan.
Laat ons maar lekker tuffen met die oerdegelijke Honda.
Bandenspanning controleer ik zelf wel iedere 3-4 weken , daar heb ik geen dure (onbetrouwbare) sensor voor nodig.Ciao
Re: Nieuwe auto en gebreken
dat is dus precies het punt van TS. zij heeft continue ( althans als de sensoren werken) bewaking van de bandenspanning. op het moment dat je lek rijdt krijg je dus meteen een melding. hartstikke veilighawkwind schreef: Bandenspanning controleer ik zelf wel iedere 3-4 weken , daar heb ik geen dure (onbetrouwbare) sensor voor nodig.
Ciao
Re: Nieuwe auto en gebreken
Een belangrijk probleem is de enorm gecompliceerde technologie die tegenwoordig in vooral Europese auto's wordt toegepast. Daardoor krijg je eerder 'spokende' elektronica. Voor een monteur is het aantrekkelijker om gewoon onderdelen te vervangen, in de hoop dat daarmee een storing is opgelost. Kennelijk werkt dat hier niet.
De BMW's van eind jaren '80 waren zeer goed gebouwde, maar sobere auto's. Voor elke vorm van luxe moest je bijbetalen. Ik zie die 3-series (1983 tot 1991, meen ik) nog dagelijks rijden. 'Premium' wagens van nu worden denk ik vooral gebouwd om de lease-rijder of vermogende particulier de eerste jaren luxe, zeer comfortabel en pijlsnel vervoer te bieden. Wie daarna komt, die dan zorgt.
Ik heb een stokoude Audi, zonder bandenspanningsverklikker uiteraard. Bijna al mijn kennissen hebben comfortabeler rijdende en stillere auto's dan ik, maar ik schrik vaak van hun onderhoudskosten.
De BMW's van eind jaren '80 waren zeer goed gebouwde, maar sobere auto's. Voor elke vorm van luxe moest je bijbetalen. Ik zie die 3-series (1983 tot 1991, meen ik) nog dagelijks rijden. 'Premium' wagens van nu worden denk ik vooral gebouwd om de lease-rijder of vermogende particulier de eerste jaren luxe, zeer comfortabel en pijlsnel vervoer te bieden. Wie daarna komt, die dan zorgt.
Ik heb een stokoude Audi, zonder bandenspanningsverklikker uiteraard. Bijna al mijn kennissen hebben comfortabeler rijdende en stillere auto's dan ik, maar ik schrik vaak van hun onderhoudskosten.
Re: Nieuwe auto en gebreken
@Hawkwind 1,5 jaar terug reed in tijdens de bloedhete zomerdagen vanuit het Sauerland terug in mijn Oudi. Ik zag vooral veel nieuwere auto's langs de weg staan. Door de volle motorcompartimenten in combinatie met meer meedraaiende aggregaten kunnen die motoren hun warmte kennelijk slecht kwijt.
Re: Nieuwe auto en gebreken
Inderdaad en als je een Xdrive hebt kun je het beter zi kort mogelijk houden, want dat systeem is zo kapot.thecure schreef:Op deze zogenaamde 'runflat' banden kun je maar een bepaalde afstand afleggen als de lucht eruit is, anders wordt de band onherstelbaar beschadigd.Barre Barry schreef:Waarom kan je er dan mee doorrijden?Patrca schreef:We kunnen met een lekke band ook x-aantal km doorrijden, maar uiteraard moet je hem meteen vervangen wanneer de sensor dit aangeeft.
Waarom? Het zijn toch noodloopbanden waar je mee door kan rijden?Patrca schreef: Ik moet er namelijk niet aan denken wanneer wij op de snelweg rijden en de band begeeft het. Dat is niet alleen gevaarlijk voor ons, maar ook voor het overige verkeer.
vaak is dit 80 km, en dan ook nog met een aangepaste snelheid, liefst niet hoger dan 80 km/u.
het is dus inderdaad wel van belang om te weten wanneer de druk eruit is. Deze banden zijn dus echt een noodvoorziening om nog thuis te kunnen komen, niet om zorgeloos altijd maar door de blijven rijden bij een lek.
Re: Nieuwe auto en gebreken
Vraagje;
Heb je na de melding de spanning in alle 4 banden gecontroleerd?
Als er 1 band zachter is moet je zowel de band als de velg controleren want beide kunnen lekkage geven...
En na vervangen van diverse sensoren twijfel ik of ze hier wel naar gekeken hebben...
Maar is het een echte druk sensor of alleen een aan ABS gekoppelde sensor die de omtrek controleerde en is die wel gereset of juiste manier?
Dus eerst alle banden op spanning, dan reset systeem want anders blijf je die meldingen houden.
Dus niet oppompen maar meten, want 0,1 ato verschil kan al problemen geven.
Heb je na de melding de spanning in alle 4 banden gecontroleerd?
Als er 1 band zachter is moet je zowel de band als de velg controleren want beide kunnen lekkage geven...
En na vervangen van diverse sensoren twijfel ik of ze hier wel naar gekeken hebben...
Maar is het een echte druk sensor of alleen een aan ABS gekoppelde sensor die de omtrek controleerde en is die wel gereset of juiste manier?
Dus eerst alle banden op spanning, dan reset systeem want anders blijf je die meldingen houden.
Dus niet oppompen maar meten, want 0,1 ato verschil kan al problemen geven.
Re: Nieuwe auto en gebreken
@Stofzuigertje
De gehele sensor is uitgevallen dus hij meet niets. Hij geeft namelijk geen foutmelding in 1 van de banden.
Zelf heb ik de spanning niet gecontroleerd.
Of zij het gecontroleerd hebben, weet ik niet. Wat ik begreep is dat ze een bepaald onderdeel hebben besteld bij BMW en de auto opnieuw geprogrammeerd hebben. Wat ze precies gedaan hebben, geven ze niet echt eenduidig antw. op.
De gehele sensor is uitgevallen dus hij meet niets. Hij geeft namelijk geen foutmelding in 1 van de banden.
Zelf heb ik de spanning niet gecontroleerd.
Of zij het gecontroleerd hebben, weet ik niet. Wat ik begreep is dat ze een bepaald onderdeel hebben besteld bij BMW en de auto opnieuw geprogrammeerd hebben. Wat ze precies gedaan hebben, geven ze niet echt eenduidig antw. op.