LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe Renault onderdelen niet te leveren

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Nacra

Nieuwe Renault onderdelen niet te leveren

Ongelezen bericht door Nacra »

Sinds okt 2008 ben ik in het bezit van een Renault Koleos. Na een aantal maanden gingen er onder het rijden steeds lampjes op het dashboard branden en ben daarmee direct naar de Renault dealer gereden. Die kon de oorzaak niet vinden. Dit probleem kwam steeds weer terug, maar de oorzaak werd niet gevonden. Eind 2009 ging de auto onder het rijden naar de "veilige modus" dat wil zeggen naar 30 km/u. Gemeld aan de garage wist niet de oorzaak, maar auto had na het uitzetten van het contact zich zelf hersteld. De tweede keer dat de auto naar de veilige modus ging, ging deze niet terug en heeft de garage diverse censoren vervangen. De derde keer was op de snel weg en dat is even schrikken opeens van 100 naar 30 km/u in de avond spits. Dit was 16 juni 2010 dat is ook de datum dat ik voor het laatst in de Koleos heb gereden omdat Renault het onderdeel dat ze willen vervangen niet heeft. Renault zegt ook te hopen dat met het vernieuwen van dat onderdeel ook de storing is verholpen, de Renault Garage twijfelt. We zijn nu 3 maanden verder en heb Renault gevraagd om een oplossing. De aanbieding die me is gedaan door de garage is ruim 12000 euro afschrijven op mijn Koleos en 8000 euro bij betalen voor een Senic, die ik eigenlijk helemaal niet wil. De Koleos zit nog een jaar in de garantie.

Kan ik hier geld terug eisen, omdat ze iets hebben geleverd wat niet goed functioneerd en binnen een redelijke termijn is gerepareerd?
Renault Nederland vindt dat ik niet moet zeuren en moet wachten totdat het onderdeel wel is te leveren.

asconahobbyist

Re: Nieuwe Renault onderdelen niet te leveren

Ongelezen bericht door asconahobbyist »

De Koleos is ook eigenlijk geen echte Renault,maar een Samsung!
Dus de delen moeten uit Korea komen.
Maar een kwalijke zaak dat u al 3 maanden niet met de auto kan rijden.
Een week of 3 is nog acceptabel als een onderdeel bijvoorbeeld in backorder valt maar 3 maanden!
Ben wel van mening dat de dealer u hier tegemoet moet komen,door bijvoorbeeld een gratis leenwagen.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Neem even contact op met de juridische afdeling van de BOVAG. Iedere dealer, dus ook de betreffende Renault dealer, is aangesloten bij de BOVAG.
Leg het probleem aan ze uit, ze hebben dat waarschijnlijk al vaker bij de hand gehad. Wellicht kunnen zij u adviseren in de te volgen procedure.

v.d.Heyden

Vincenti

Ongelezen bericht door Vincenti »

De Koleos zit nog een jaar in de garantie.

Kan ik hier geld terug eisen, omdat ze iets hebben geleverd wat niet goed functioneerd en binnen een redelijke termijn is gerepareerd?
De deal die Renault je aanbiedt is in ieder geval volstrekt belachelijk. Nooit mee akkoord gaan.

Heb je de auto bij deze renault dealer gekocht? (Zo niet, dan wordt het verhaal hieronder iets anders).

Ervan uitgaande dat het defect gedekt wordt door de garantie, heb je recht op reparatie. Gezien de lange periode dat je de auto niet tot je beschikking hebt, heb je recht op vervangend vervoer, dan wel schadevergoeding.

Verder sta je sterk als je de koop ongedaan wil maken. Er is een product geleverd dat niet aan de verwachtingen voldoet die je van het product mag hebben. Verder is de dealer in gebreke gebleven bij het herstellen van de auto (of dat buiten zijn schuld is doet niet eens ter zake). De koop ontbinden is daarom kansrijk. Mogelijk zul je een vergoeding moeten betalen voor de periode dat je de auto hebt gebruikt (zeg maar afschrijving).

Nacra

Ongelezen bericht door Nacra »

De Koleos is een samenwerking tussen Renault, Nissan (motor) en Samsung.
Ik heb de Bovag gebeld maar die doen hierin niet bemiddelen.
Inmiddels heb ik Renault Kievit die de Koleos heeft geleverd en momenteel geen kans ziet deze te repareren, aansprakelijk gesteld met een ultimatum om met een goed voorstel te komen. Renault Kievit kwam het opmerkelijke bod van €2000 extra inruilpremie bij de aanschaf van de nieuwe Senic. Nu bleek al snel dat dit een actie was van alle Renault dealers en blijkbaar neemt Renault Kievit het niet zo serieus.
Ik heb dan ook inmiddels de rechtbijstand in geschakeld.

Gesloten