LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nissan distributieketting gebroken....

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
emiel

nissan distributieketting gebroken....

Ongelezen bericht door emiel »

Van mijn Nissan Primera is onlangs de distributie ketting gebroken en heeft ervoor gezorgd dat de motor vervangen moet worden.... kosten: € 2000 - € 2500,-.

In een primera zit een distributieketting, wordt nooit vervangen en is dus onderhoudsvrij. De auto is 4 jaar en dus uit de garantie. Dit is ook wat de garage tegen me zegt. Wat de garage ook zegt is dat dit natuurlijk niet mag gebeuren, maar dat dat soort zaken nou eenmaal wel eens voorkomen, helaas pindakaas dus. De garage verwijst me door naar de importeur.

In mijn beleving dus niet. Hier is het consumentenrecht op van toepassing en daarin wordt netjes genoemd dat reparatie los staat van garantie indien je mag verwachten dat de boel gewoon jaren blijft werken en dat is hier het geval volgens mij.

Wat mijn situtiatie wat complex maakt is dat ik de auto 2 jaar geleden als occasion gekocht heb bij een ander autobedrijf (niet-nissan) maar dat de auto wel altijd bij mijn huidige nissan garage in onderhoud is geweest (ook ooit geleverd aan de eerste eigenaar), geheel volgens het onderhouds boekje dus.

Wie heeft er tips??

alvast bedankt,
emiel

coulance

Re: nissan distributieketting gebroken....

Ongelezen bericht door coulance »

Normaal zou je nog aanspraak kunnen maken op coulance regeling mits auto altijd bij Nissan dealer in onderhoud is geweest
Wat U niet schrijft is wat de auto gelopen heeft
Zou toch eens contakt zoeken met inporteur en op coulance regeling aandringen

Succes ermee

emiel

Re: nissan distributieketting gebroken....

Ongelezen bericht door emiel »

De auto is 4 jaar jong en heeft 90000 km op de teller.

Volgens mij is hier helemaal geen sprake van coulance/garantie maar van consumentenrecht. Of zit ik ernaast?

groeten,
emiel

Niels

Re: nissan distributieketting gebroken....

Ongelezen bericht door Niels »

Ik zou een brief naar Nissan Nederland schrijven, waarin je de situatie uitlegt, aangeeft juist een Nissan te hebben gekozen vanwege de betrouwbaarheid, uitrusting, comfort e.d. EN vanwege het feit dat er een ktting in zit, hetgeen je als een groot voordeel beschouwde (een beetje honing kan immers geen kwaad, maar let op: overdrijf niet!) en beleefd je teleurstelling uit. Verder doe je een verzoek om je tegemoet te komen. Niet meteen dreigen met andere stappen naar welke instantie dan ook. Dat kan evt. als je een reactie ontvangt die teleurstellend is.

Succes.

Gesloten