LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] occasions De Wit Harderwijk
occasions De Wit Harderwijk
Hallo mensen even een waarschuwing, koop nooit geen auto bij [persoonsgegevens verwijderd].
Wij hebben er een auto gekocht, maar onderweg naar huis kwamen de eerste klachten al
Dinamo stuk slot van de deur stuk arco werkt niet en ga zo maar door.
Na contact te hebben opgenomen zou alles opgelost worden.
Nou niets is minder waar de dynamo is nu het lager van stuk het slot is nooit gemaakt ook de airco werkt nog steeds niet.
Nu heb ik weer gebeld, en kreeg toen te horen dat hij klaar met mij was.
Natuurlijk kan je verwachten dat er met een gebruikte auto hier en daar wat kleine dingetjes zijn, maar als er belooft word dat alles opgelost zou worden mag je er toch vanuit gaan dat het ook werkelijk gebeurd.
Het autobedrijf De Wit Occasions in Haderwijk kom ik natuurlijk nooit weer.
Wij hebben er een auto gekocht, maar onderweg naar huis kwamen de eerste klachten al
Nou niets is minder waar de dynamo is nu het lager van stuk het slot is nooit gemaakt ook de airco werkt nog steeds niet.
Natuurlijk kan je verwachten dat er met een gebruikte auto hier en daar wat kleine dingetjes zijn, maar als er belooft word dat alles opgelost zou worden mag je er toch vanuit gaan dat het ook werkelijk gebeurd.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 okt 2014 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht aangepast. Reden: persoonsgegevens verwijderd.
Reden: Deel bericht aangepast. Reden: persoonsgegevens verwijderd.
Re: occasions De Wit Harderwijk
En welke actie(s) heeft u ondernomen om de auto voor aankoop te (laten) controleren op gebreken.
U heeft als koper ook verplichtingen. U kunt niet zomaar een bedrijf klakkeloos aan de schandpaal nagelen zoals u nu doet.
U heeft als koper ook verplichtingen. U kunt niet zomaar een bedrijf klakkeloos aan de schandpaal nagelen zoals u nu doet.
Allereerst is het natuurlijk zeer vervelend dat zoiets gebeurt. Maar de airco en het contactslot hadden met een proefrit opgemerkt kunnen worden, en in sommige gevallen de dynamo ook.
Mag ik vragen om wat voor auto het gaat? Dus merk, type, leeftijd en kmstand? Dat schept een iets beter beeld. En natuurlijk wat u zelf heeft gedaan toen u de auto kocht, zoals een proefrit of een aankoopkeuring.
Mag ik vragen om wat voor auto het gaat? Dus merk, type, leeftijd en kmstand? Dat schept een iets beter beeld. En natuurlijk wat u zelf heeft gedaan toen u de auto kocht, zoals een proefrit of een aankoopkeuring.
henri67 schreef:Hallo mensen even een waarschuwing, koop nooit geen auto bij [persoonsgegevens verwijderd].
Het gaat om een Suzuki Swift van 1998 en het ging hier niet om het contact slot maar een slot in de deur.
Dat de dynamo stuk was had ik ook al eerder opgemerkt bij de verkoop, dat de airco niet werkte was ook bekend.
Maar dit zou allemaal gemaakt worden voordat de auto afgeleverd zou worden.
Toen wij de auto ophaalde zou dus alles gerepareerd moeten zijn zoals belooft, maar dat is dus niet gebeurd.
Dus toe we met de auto naar huis reden bleek dat de dynamo nog steeds stuk was de airco nog niet werkte en bij thuiskomst bleek het slot van de deur ook nog niet gerepareerd te zijn.
Vervolgens heb ik de verkoper gebeld, die wederom belofte alles op te lossen.
Daarna is de auto opgehaald bij ons thuis, en zou worden terug gebracht als alles gerepareerd was.
Toen vervolgens de auto terug gebracht werd zou alles gerepareerd zijn.
Daar gingen we dan ook vanuit.
Later bleek dat de airco nog steeds niet werkt het slot nog niet naar behoren werkt en de dynamo inmiddels weer stuk is.
Vervolgens zijn er nog meer gebreken aan het licht gekomen, ik begrijp dat een auto van die leeftijd niet meer als nieuw kan zijn, maar als niet belooft was dat ze alles zouden repareren hadden we deze auto nooit gekocht.
Als ik dan de verkoper over de gebreken aan de auto bel, en krijg dan te horen dat hij klaar met mij is vind ik dat ik volkomen in mij recht sta dit verhaal op dit forum te vermelden.
Sterker nog, ik heb hem nog eerst gewaarschuwd dat ik het zou gaan vermelden op dit forum als hij de gebreken niet zou gaan oplossen.
Ik dacht dan ook dat ik meer dan voldoende gedaan had voordat ik mijn verhaal hier openbaar heb gemaakt.
Dat de dynamo stuk was had ik ook al eerder opgemerkt bij de verkoop, dat de airco niet werkte was ook bekend.
Toen wij de auto ophaalde zou dus alles gerepareerd moeten zijn zoals belooft, maar dat is dus niet gebeurd.
Dus toe we met de auto naar huis reden bleek dat de dynamo nog steeds stuk was de airco nog niet werkte en bij thuiskomst bleek het slot van de deur ook nog niet gerepareerd te zijn.
Daarna is de auto opgehaald bij ons thuis, en zou worden terug gebracht als alles gerepareerd was.
Later bleek dat de airco nog steeds niet werkt het slot nog niet naar behoren werkt en de dynamo inmiddels weer stuk is.
Vervolgens zijn er nog meer gebreken aan het licht gekomen, ik begrijp dat een auto van die leeftijd niet meer als nieuw kan zijn, maar als niet belooft was dat ze alles zouden repareren hadden we deze auto nooit gekocht.
Als ik dan de verkoper over de gebreken aan de auto bel, en krijg dan te horen dat hij klaar met mij is vind ik dat ik volkomen in mij recht sta dit verhaal op dit forum te vermelden.
Sterker nog, ik heb hem nog eerst gewaarschuwd dat ik het zou gaan vermelden op dit forum als hij de gebreken niet zou gaan oplossen.
Ik dacht dan ook dat ik meer dan voldoende gedaan had voordat ik mijn verhaal hier openbaar heb gemaakt.
Nu wordt het inderdaad iets duidelijker, dat de garage al 2 pogingen heeft gehad om de gebreken te verhelpen en het dan nog niet lukt maakt het gewoon schandalig. U zou de beloftes door een andere garage kunnen laten uitvoeren en vervolgens de rekening presenteren aan de verkoper. Maar de vraag is dan of die dan wel over de brug komt. Andere optie zou zijn om de koopt te ontbinden op grond van een wanprestatie. Maar ook dat zal niet makkelijk gaan, want als de garage niet meewerkt, zult u dit ook bij de rechter moeten uitvechten.henri67 schreef:Het gaat om een Suzuki Swift van 1998 en het ging hier niet om het contact slot maar een slot in de deur.
Ik zit er nog over te denken de rechtsbijstand erop te zetten, die verzekering heb ik tenslotte niet voor niets.
Ik vind namelijk zelf ook dat de verkoper tijd voldoende heeft gehad de problemen op te lossen.
In ieder geval bedacht voor jullie mening.
Groeten Henri
Ik vind namelijk zelf ook dat de verkoper tijd voldoende heeft gehad de problemen op te lossen.
In ieder geval bedacht voor jullie mening.
Groeten Henri
De garage had beter een dynamo van de sloop erin kunnen zetten, dan waren ze voor een paar tientjes klaar geweest. Monteren is niet veel werk, denk ik.
Een airco is doorgaans lastiger. Repareren kost al gauw 500 euro als je het als consument zelf moet laten doen. Ik veronderstel dat de aankoopprijs van deze Suzuki Swift ergens tussen de 1000 en de 1500 euro ligt?
Mocht alles worden opgelost naar tevredenheid, dan hebt u aan de Swift een betrouwbare en goedkope wagen. Japanse kleine auto's uit die tijd zijn goed en goedkoop in onderhoud.
Een airco is doorgaans lastiger. Repareren kost al gauw 500 euro als je het als consument zelf moet laten doen. Ik veronderstel dat de aankoopprijs van deze Suzuki Swift ergens tussen de 1000 en de 1500 euro ligt?
Mocht alles worden opgelost naar tevredenheid, dan hebt u aan de Swift een betrouwbare en goedkope wagen. Japanse kleine auto's uit die tijd zijn goed en goedkoop in onderhoud.
Ook achteraf natuurlijk maar waarom dan toch de auto betaald en meegenomen ?Maar dit zou allemaal gemaakt worden voordat de auto afgeleverd zou worden.
Sorry voor mij late reactie, maar ik was de laatste weken nogal druk.
De auto is betaald en meegenomen omdat er gezegd werd dat hij gemaakt was.
Waarschijnlijke hadden ze alleen de accu goed opgeladen.
Pas toen het donker werd en de verlichting aan moest kwamen we erachter dat de dynamo helemaal niet gemaakt was.
Toch ik hem de volgende dag belde was het ook geen probleem, de auto zou zelfs opgehaald en weer gebracht worden.
Dit vonden wij toen zelfs nog heel netjes.
2 dagen later was de auto klaar en zou worden terug gebracht, omdat ik toen zelf niet thuis was kon ik niet kijken of alles daadwerkelijk gemaakt was.
Maar bij thuiskomst bleek dat alles nog steeds niet opgelost was, het deurslot werkte nog niet, en de auto was net een fluitketel omdat er een dynamo in gezet was waar de lagers van stuk zijn.
Ook de airco zou worden bijgevuld, je snapt het al ook niet gebeurd dus.
Toen ik hem vervolgens nog een kans had gegeven alles op te lossen kreeg ik te horen dat hij klaar met mij was.
Groeten Henri
De auto is betaald en meegenomen omdat er gezegd werd dat hij gemaakt was.
Waarschijnlijke hadden ze alleen de accu goed opgeladen.
Pas toen het donker werd en de verlichting aan moest kwamen we erachter dat de dynamo helemaal niet gemaakt was.
Toch ik hem de volgende dag belde was het ook geen probleem, de auto zou zelfs opgehaald en weer gebracht worden.
Dit vonden wij toen zelfs nog heel netjes.
2 dagen later was de auto klaar en zou worden terug gebracht, omdat ik toen zelf niet thuis was kon ik niet kijken of alles daadwerkelijk gemaakt was.
Maar bij thuiskomst bleek dat alles nog steeds niet opgelost was, het deurslot werkte nog niet, en de auto was net een fluitketel omdat er een dynamo in gezet was waar de lagers van stuk zijn.
Ook de airco zou worden bijgevuld, je snapt het al ook niet gebeurd dus.
Toen ik hem vervolgens nog een kans had gegeven alles op te lossen kreeg ik te horen dat hij klaar met mij was.
Groeten Henri
Niet gebeurd?
Een airco word eerst bijgevuld en als die lek is kom je weer terug.
Eerst dus bijvullen en dan pas herstellen...
En de sloten, is er dan nog iets van waarde in dit bouwjaar.....
Accu zelfde, zijn de polen los geweest en weer goed schoongemaakt voor montage...
En meten is weten dus is het wel die dynamo of slechte vuile polen waardoor hij moeilijk kan laden...
en wat was de prijs, voor E500,- of E3000,- en dat maakt ook veel uit....
Ja ik noem de door mij gevonden 1998 versie de goedkoopste en duurste en daarmee koop je ook de garantie of indien niet te duur herstellen....
Gewoon nogmaals terug en hopen dat ze het nu wel vinden en herstellen.
Oudere zijn soms zoekplaatjes met vele uren zoekwerk en daarom moet je soms vaker terug voor ze het echt gevonden en opgelost hebben..
Een airco word eerst bijgevuld en als die lek is kom je weer terug.
Eerst dus bijvullen en dan pas herstellen...
En de sloten, is er dan nog iets van waarde in dit bouwjaar.....
Accu zelfde, zijn de polen los geweest en weer goed schoongemaakt voor montage...
En meten is weten dus is het wel die dynamo of slechte vuile polen waardoor hij moeilijk kan laden...
en wat was de prijs, voor E500,- of E3000,- en dat maakt ook veel uit....
Ja ik noem de door mij gevonden 1998 versie de goedkoopste en duurste en daarmee koop je ook de garantie of indien niet te duur herstellen....
Gewoon nogmaals terug en hopen dat ze het nu wel vinden en herstellen.
Oudere zijn soms zoekplaatjes met vele uren zoekwerk en daarom moet je soms vaker terug voor ze het echt gevonden en opgelost hebben..
-
Ik heb een maand geleden een ford mondeo gekocht bij deze garage.
Na een paar dagen begon de koppeling te slippen. Ik ben vervolgens terug gegaan.
Dit werd door hun erkend. vandaag na dat de auto een week weg is geweest heb ik de auto daar weer op gehaald en dit is kosteloos gerepareerd.Hij rijd weer perfect.
Na een paar dagen begon de koppeling te slippen. Ik ben vervolgens terug gegaan.
Dit werd door hun erkend. vandaag na dat de auto een week weg is geweest heb ik de auto daar weer op gehaald en dit is kosteloos gerepareerd.Hij rijd weer perfect.
Ik denk dat ontevreden mensen vaker op dit soort forums posten dan tevreden.
Wij hebben best een goede ervaring met De Wit.
We hebben een leuke Mitsubishi Lancer op LPG gekocht, voor een scherpe prijs. Nieuwe APK erbij. Banden nog goed.
Werd schoon en gepoetst geleverd.
Inmiddels 3000+ km's mee gereden.
Deze week heb ik wel wat onderhoud aan de lpg-installatie laten uitvoeren, maar ik had gerust nog een tijd door kunnen rijden.
Was meer met het oog op de toekomst, dan heel acuut.
Paar uitstroompijpjes en bougies vervangen. En voor de zekerheid 1 van de 2 bobines. km-stand was daar ook naar.
Verder geen klachten.
Wij hebben best een goede ervaring met De Wit.
We hebben een leuke Mitsubishi Lancer op LPG gekocht, voor een scherpe prijs. Nieuwe APK erbij. Banden nog goed.
Werd schoon en gepoetst geleverd.
Inmiddels 3000+ km's mee gereden.
Deze week heb ik wel wat onderhoud aan de lpg-installatie laten uitvoeren, maar ik had gerust nog een tijd door kunnen rijden.
Was meer met het oog op de toekomst, dan heel acuut.
Paar uitstroompijpjes en bougies vervangen. En voor de zekerheid 1 van de 2 bobines. km-stand was daar ook naar.
Verder geen klachten.
de negative verhalen over de Wit herken ik gelukkig niet, ik heb daar vorig jaar een renault megana gekocht en inderdaad waren er wat problemen mee in het begin maar in onderling overleg is alles keurig hersteld en opgeknapt en we rijden nu reeds 1000den k/m zonder enig probleem. Is er een vraag stap ik naar de garage en word direct te woord gestaan en geholpen. Ik ben dus zeer tevree met de Wit .
Het is een fantastiche garage wij komen eral ruim 6jaar en nooit problemen en als er wat is wordt altijd opgelost. Dus ik wordt woest om zomaar de Wit aan de schandpaal te hangen.
als er over mijn vaste garage negatieve berichten komen zou ik denken, jammer dat die mensen zo'n ervaring hebben, gelukkig word ik beter geholpen. Dat u woest wordt zegt op zich meer over u dan u wellicht zelf zou willen. Enige persoonlijke betrokkenheid? Of gewoon last van regelmatig terugkerende woedeaanvallen?grada schreef:Dus ik wordt woest om zomaar de Wit aan de schandpaal te hangen.
Het zoveelste nep bericht in dit topic... erg geloofwaardig allemaal....grada schreef:Het is een fantastiche garage wij komen eral ruim 6jaar en nooit problemen en als er wat is wordt altijd opgelost. Dus ik wordt woest om zomaar de Wit aan de schandpaal te hangen.