LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ontstekingsproblemen laguna 2

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
horneman

ontstekingsproblemen laguna 2

Ongelezen bericht door horneman »

Mijn 2 jaar oude Laguna heeft niets anders dan problemen gegeven met de LPG-installatie die hierin is geinstalleerd. Zo ook tijdens deze vakantie is het na een lange rit midden in het thuisland van de Renault weer raak. Na een keer de gastank vol te tanken gaat de switch naar gas niet meer over (gebeurde een jaar eerder tijdens de vakantie ook al). Erger nog is dat bij iedere tussenstop de motor zeer slecht aanslaat en er ontzettend veel benzinedampen loskomen waardoor het in de auto bijna niet uit te houden is. Na een dag rijden zijn we naar een grote Renaultdealer gestapt waar de injectors werden vervangen. Kosten EUR 289,--. Na de reparatie liet de monteur weten dat alles weer in orde was. Bij het wegzetten van de auto bleek dat de auto nog steeds slecht stationair bleef draaien. Hij adviseerde dan ook om bij terugkomst in Nederland de benzinetank te laten reinigen omdat debrandstof mogelijk vervuild zou zijn.
Inmiddels rijden we vanaf dat moment wel weer goed op LPG maar het starten op benzine geeft bij warm weer nog steeds problemen.
Bij mijn eigen dealer trok men de schouders op over vervuiling in de benzinetank. Na een afspraak gemaakt te hebben voor nader onderzoek naar het euvel ontstond een paar dagen later een nieuw probleem. Na een rit van 150km en herstarten van de auto na ca. 1 uur begon de motor als een gek te razen op een toerental van 6000.
Dit probleem had ik ook een jaar eerder gehad. Via een bergingsbedrijf is de auto naar de dealer gebracht. De leiding van het Gasklephuis was gescheurd en moest vervangen worden. Een bobine werd vervangen. Controle op de cruisecontrol is uitgevoerd (deze valt tijdens het rijden regelmatig uit) en daarmee zouden alle problemen opgelost zijn.
Kosten EUR. 250.
Echter: 2 dagen later weer (tijdens tropisch weer) de nodige startproblemen. Weer de auto naar de garage: na 2 dagen kan men nog niets vinden. Ik moet nu nog maar eens terug komen om het probleem aan de chef-monteur te demonstreren.
Ik wordt hier moedeloos van en heb een hoop kosten gemaakt - dit lijkt toch verdacht veel op wanprestatie.
En dan te bedenken dat er in mei ook nog een complete boordcomputer is vervangen (wel gratis). Al die dagen dat ik op LPG had willen rijden heb ik wel duurder moeten rijden op benzine want leenauto's op LPG of Diesel zijn blijkbaar niet voorhanden.
Ik kan er wel een boek over schrijven. Dit is mijn eerste Renault maar ook de laatste--------- uitgesproken waardeloos.

Renaultje

Re: ontstekingsproblemen laguna 2

Ongelezen bericht door Renaultje »

Op gas moet je koken, geen auto rijden.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik rijd ook op gas. Geen enkel probleem mee. En ik heb een electrisch kookstel, ook geen klachten over.

Koos-Willem

Ongelezen bericht door Koos-Willem »

Typisch geval van pech met gas, of het gaat perfect of het werkt voor geen meter. Er zijn voor alle merken net zoveel positieve als negatieve verhalen over het rijden op gas te vertellen. Ik heb zelf met twee identieke Renaults 1. fantastich gereden 2. een en al ellende meegegmaakt.

pinnie69

Ongelezen bericht door pinnie69 »

wij hebben ook een renault laguna II, met lpg installatie. afgelopen zomer op vakantie geweest naar Frankrijk [circa 3000km in 2 weken], en geen enkel probleem gehad, ik vrees dat jij een maandagmorgen model hebt....... :(

Gert

Ongelezen bericht door Gert »

Ik rijd zelf in een Scenic uit 1998 met LPG G3 installatie, die heb ik 1 1/2 jaar geleden gekocht.
Vanaf de eerste dag heb ik er al problemen mee gehad, ik kocht er 24 maanden Top garantie bij. Toen er problemen kwamen met afslaan en dergelijke bleek de LPG installatie niet onder de garantie te vallen. Toren hoge rekeningen, met gevolg dat ik uiteindelijk de installatie heb laten uitbouwen.
Als je een auto koopt met garantie (waar je voor betaald) verwacht je toch dat je garantie hebt op de hele auto en niet een deel daarvan.
Nu de installatie verwijderd is rijd mijn Scenic weer perfect maar als ik van te voren had geweten dat de LPG installatie niet onder de garantie viel had ik gewoon een diesel gekocht.

Gesloten