LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opel boordcomputer display

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
student538

Opel boordcomputer display

Ongelezen bericht door student538 »

Bij de Opel Astra de stuurboord computer komt het voor dat je strepen in de display krijgt en niet meer duidelijk kunt zien wat de melding is van je auto.

Omdat wij een nieuwe stuurboord gekregen hadden wilden we graag beroepen op garantie en dus dat daar wat aangedaan wordt. Maar de vakgarage weigert omdat dit een bekend probleem zou zijn van Opel. Vervolgens heb ik Open een mailtje gestuurd dit was het antwoord wat ik kreeg:
Hartelijk dank voor uw e-mail van 8 april jongstleden.

In antwoord op uw vraag moeten wij u er op attent maken dat wij op afstand geen zaken van een technische aard kunnen beoordelen. Voor technische aangelegenheden bent u derhalve aangewezen op het advies van uw Opel dealer. Wij verzoeken u daarom vriendelijk uw vraag voor te leggen bij een van onze Opel dealers. Een overzicht van onze Opel dealers vindt u op onze website www.opel.nl.
Ik ken meer mensen welke ook streepjes in de display hebben. Het lijkt me toch dat Opel dit dient op te lossen? We hebben nogmaals de vakgarage gevraagd of ze dan gratis een autoradio kunnen plaatsen (die we hebben). Zodat we in ieder geval kunnen zien welke zender we er voor hebben.

Zijn er meer mensen die een slechte functionerende display hebben op de boordcomputer?

Mallemalle

Re: Opel boordcomputer display

Ongelezen bericht door Mallemalle »

yep

vandeweek nog in garage gehad

keer op dash meppen en tis over

slecht contacten iig, en ik had geen tijd om het halve dash te demonteren

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

student538 schreef:Bij de Opel Astra de stuurboord computer komt het voor dat je strepen in de display krijgt en niet meer duidelijk kunt zien wat de melding is van je auto.

Omdat wij een nieuwe stuurboord gekregen hadden wilden we graag beroepen op garantie en dus dat daar wat aangedaan wordt. Maar de vakgarage weigert omdat dit een bekend probleem zou zijn van Opel. Vervolgens heb ik Open een mailtje gestuurd dit was het antwoord wat ik kreeg:
Hartelijk dank voor uw e-mail van 8 april jongstleden.

In antwoord op uw vraag moeten wij u er op attent maken dat wij op afstand geen zaken van een technische aard kunnen beoordelen. Voor technische aangelegenheden bent u derhalve aangewezen op het advies van uw Opel dealer. Wij verzoeken u daarom vriendelijk uw vraag voor te leggen bij een van onze Opel dealers. Een overzicht van onze Opel dealers vindt u op onze website http://www.opel.nl.
Ik ken meer mensen welke ook streepjes in de display hebben. Het lijkt me toch dat Opel dit dient op te lossen? We hebben nogmaals de vakgarage gevraagd of ze dan gratis een autoradio kunnen plaatsen (die we hebben). Zodat we in ieder geval kunnen zien welke zender we er voor hebben.

Zijn er meer mensen die een slechte functionerende display hebben op de boordcomputer?

Sorry, maar wat is er nu?
Jullie hebben toch een nieuw "stuurboord" gekregen !
Gaat het nu om streepjes in het display, of het plaatsen van een autoradio.
Is jou radio wel geschikt voor dit display, om de zenders te zien ?

student538

Ongelezen bericht door student538 »

Strepen in de display. De autoradio is van Opel en is gekoppeld met de boordcomputer. Toen wij de auto kochten werd de boordcomputer met de slechte display vervangen. Maar nog geen jaar later heeft de nieuwe boordcomputer dezelfde problemen namelijk ook weer strepen in de display. Je kunt nu nog lezen wat er staat maar net zoals bij de vorige komen er steeds meer zwarte strepen in waardoor de tekst onleesbaar wordt. Volgens de vakgarage geeft Opel slechts 3 maanden garantie op een nieuwe boordcomputer. Kennelijk is de levensduur in de ogen van Opel slechts 3 maanden. Waardeloze garantie als dat klopt van Opel. Product voldoet NIET aan de verwachting. Na lang aandringen bij de vakgarage gaan zij bellen voor ons met Opel. Ik ben benieuwd wat de oplossing is van Opel. Als zij al zulke slechte service bieden dan zal dat ook wel met de rest zo zijn. Dan geen Opel meer kopen!

Datgene wat je niet begreep: Als die display niet meer goed werkt kunnen we ook een andere autoradio in plaatsen die een eigen display heeft die wel goed is. Maar daar verhelp je het probleem niet echt mee omdat je dan de mededelingen van de boordcomputer niet goed kan lezen. Zoals een storing in de remmen.

Trouwens 3 weken geleden was de auto voor APK gekeurd en we hadden aangegeven dat er wat rammelde in de auto. Dat zou dan door de pekel zijn gekomen en de veringen en schokdempers waren in orde. Nu 3 weken later blijken de veren defect te zijn.

Gesloten