LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [Opel G2] Zelfde probleem komt terug (3x)

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Masselink

[Opel G2] Zelfde probleem komt terug (3x)

Ongelezen bericht door Masselink »

Sinds vorig jaar jullie ben ik het bezit van een Vectra Station 66.000 km gelopen uit 2004. We hebben hem gekocht bij de Officele Opel dealer met G2 select Garantie. Het probleem is dat de koelvloeistof gewoon verdwijnt. De eerste keer hebben ze de dop van het expansievat vervangen. Dan doet hij het weer 2 maand (na bijvullen). Daarna alleen maar onderzoek gedaan en bijgevuld.

Ik ben bang dat we gewoon blijven repareren totdat de auto buiten garantie valt. Kan ik dat voor zijn door bijvoorbeeld nu al stappen te ondernemen. Ik vertrouw de motor niet helemaal, en ik heb geen zin in kosten achteraf.

voor de technische mensen: We hebben geen witte rook 's morgens en de olie knettert ook niet als je deze aansteekt.

Ali Bensalah

Re: [Opel G2] Zelfde probleem komt terug (3x)

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

koelvloeistof gewoon verdwijnt
Opel en verdwijnende koelvloeistof kan vrijwel maar 1 ding betekenen:

kapotte waterpomp.
(lekke afdichting)

Ben ook een keer voor gek verklaart bij een Opel dealer in Hellevoetsluis omdat ik aangaf dat het koelvloeistof niveau in het expansietankje van mijn Astra terugliep (bij de eerste beurt/15.000km):"u zult wel verkeerd gekeken hebben".
's middags hadden ze waterpomp en distributieriem vervangen; daar had hij op staan lekken.
Komt voor dat hij in 1 keer goed lek is maar ook dit soort kleinere lekkages komen voor!
De waterpomp is op zich wel een slijtagedeel wat in het verleden bij Opel relatief snel lek raakte.

Bij mijn Toyota met D-4D dieselmotor kreeg ik hem na 112.000km. Bij het vervangen van de distririem zeiden ze lekkage sporen gevonden te hebben. Verder niet kunnen controleren of dit klopte.
(bij de vakgarage kwam deze reparatie op ruim 180 euro ex. btw.)

Masselink

Op dit moment staat de auto bij de dealer. We hebben wel een gratis vervangende auto afgedwongen. Eens kijken wat eruit komt. Ik ben er helemaal klaar mee als het nu niet opgelost word.

troubleshooter

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Koelvloeistof kan op veel plaatsen in en buiten de moter verdwijnen.
Het kan via een lek in de radiator, kachelradiator en alle leidingen daartussen of las de as van de waterpomp. Het is van belang dat het lek gevonden wordt omdat koelvloeistof nog al agressief reageert op andere metalen.

Masselink

Ik ben gebeld dat de koppakking kapot was. Na 4 keer vullen zijn ze erachter.

Als het zo aggressief is, kan het dan kwaad?

troubleshooter

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Nee als het maar niet over koperdraden loopt, die tasten namelijk aan. Mijn hint was in deze dus correct.
Succes in ieder geval.

Gesloten