LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opel Nederland Coulanceregeling
Opel Nederland Coulanceregeling
Mijn opel Corsa is net 3 jaar.Er brandde een geel controlelampje op het dashbord.Het gaf aan dat er iets in het stabiliteitssysteem mis was.
Auto aan de kant van de weg even stilgezet en weer opnieuw gestart.Het lampje ging uit maar de auto schokte en bibberde bij gas geven.
Het was zondag en ik was 2 uur rijden van huis.
Maandag naar de opelgarage.Mijn auto is daar altijd in onderhoud .Nu bleek er ineens elektronisch van alles mis te zijn en was er nog meer beschadigd omdat ik door had gereden volgens hen.
nu is mijn vraag : is het normaal dat een auto van net aan 3 jaar oud zulke storingen kan krijgen? De rekening was erg hoog .Meer dan 400€ .
De garage heeft Opel Nederland om een coulanceregeling gevraagd maar die wilden daar niet aan mee werken.
Dat vind ik schandalig.Een degelijk merk en een trouw onderhoud en dan deze reactie?? Mijn garage vond het zelf zo bespottelijk dat zij mij vervolgens gematst hebben.Dus koude douche voor Opel Nederland en warme douche voor Motorhuis Haarlem.
Auto aan de kant van de weg even stilgezet en weer opnieuw gestart.Het lampje ging uit maar de auto schokte en bibberde bij gas geven.
Het was zondag en ik was 2 uur rijden van huis.
Maandag naar de opelgarage.Mijn auto is daar altijd in onderhoud .Nu bleek er ineens elektronisch van alles mis te zijn en was er nog meer beschadigd omdat ik door had gereden volgens hen.
nu is mijn vraag : is het normaal dat een auto van net aan 3 jaar oud zulke storingen kan krijgen? De rekening was erg hoog .Meer dan 400€ .
De garage heeft Opel Nederland om een coulanceregeling gevraagd maar die wilden daar niet aan mee werken.
Dat vind ik schandalig.Een degelijk merk en een trouw onderhoud en dan deze reactie?? Mijn garage vond het zelf zo bespottelijk dat zij mij vervolgens gematst hebben.Dus koude douche voor Opel Nederland en warme douche voor Motorhuis Haarlem.
Re: Opel Nederland Coulanceregeling
het is ook niet normaal dat u gewoon doorrijdt terwijl er duidelijk iets mis was! Waarom niet de pechhulp gebeld van Opel/Anwb/verzekeringmaatschappij? Als ik uw relaas lees wijzen ze garantie of coulance af omdat u het zelf verergerd heeft.
Neem voor de zekerheid contact op met de geschillencommissie BOVAG of uw rechtsbijstandsverzekering.
Neem voor de zekerheid contact op met de geschillencommissie BOVAG of uw rechtsbijstandsverzekering.
Re: Opel Nederland Coulanceregeling
Ja een auto is nu eenmaal een stuk techniek, daar kan wel eens iets aan kapot gaan
u heeft in eerste instantie natuurlijk wel zelf de fout gemaakt om door te rijden met een auto die, overduidelijk, niet goed loopt.
als Motorhuis Haarlem ook de verkoper van de auto is, dan zijn zij sowieso het aanspreekpunt voor herstel onder garantie, dus die warme douche is wat mij betreft niet nodig.
overigens vind ik 400 euro nogal meevallen, als je door het doorrijden terwijl er een storing is motorschade had gehad was je het 10-voudige kwijt geweest
u heeft in eerste instantie natuurlijk wel zelf de fout gemaakt om door te rijden met een auto die, overduidelijk, niet goed loopt.
als Motorhuis Haarlem ook de verkoper van de auto is, dan zijn zij sowieso het aanspreekpunt voor herstel onder garantie, dus die warme douche is wat mij betreft niet nodig.
overigens vind ik 400 euro nogal meevallen, als je door het doorrijden terwijl er een storing is motorschade had gehad was je het 10-voudige kwijt geweest
Re: Opel Nederland Coulanceregeling
Ik zou zeggen, kijk in het serviceboekje en daar staat in geval van een brandend "lampje" zonder twijfel stoppen en hulp zoeken (en niet alles negeren en lekker doorrijden).
Als je ondanks alle signalen gewoon doorrijdt ben je volledig zelf schuld aan de hoge rekening. Sensoren worden relatief goedkoop gemaakt en kunnen kapot (maar zijn doorgaans snel worden vervangen en zijn niet al te duur, daar zou je eventueel nog mogen rekenen op coulance, de rest is gewoon eigen schuld en leergeld....)
Als je ondanks alle signalen gewoon doorrijdt ben je volledig zelf schuld aan de hoge rekening. Sensoren worden relatief goedkoop gemaakt en kunnen kapot (maar zijn doorgaans snel worden vervangen en zijn niet al te duur, daar zou je eventueel nog mogen rekenen op coulance, de rest is gewoon eigen schuld en leergeld....)
Re: Opel Nederland Coulanceregeling
400 euro als gevolg van het doorrijden terwijl de waarschuwingslampjes brandden vind ik relatief weinig, en een geluk bij je zelf opgezochte ongeluk. Ik ken een persoon die dat ook deed, met het oliepeil lampje om precies te zijn, en die kon er een nieuwe motor in zetten, omdat hij helemaal vastgelopen was. Het had dus veel erger/kostbaarder af kunnen lopen.Poesjkin schreef:Mijn opel Corsa is net 3 jaar.Er brandde een geel controlelampje op het dashbord.Het gaf aan dat er iets in het stabiliteitssysteem mis was.
Auto aan de kant van de weg even stilgezet en weer opnieuw gestart.Het lampje ging uit maar de auto schokte en bibberde bij gas geven.
Het was zondag en ik was 2 uur rijden van huis.
Maandag naar de opelgarage.Mijn auto is daar altijd in onderhoud .Nu bleek er ineens elektronisch van alles mis te zijn en was er nog meer beschadigd omdat ik door had gereden volgens hen.
nu is mijn vraag : is het normaal dat een auto van net aan 3 jaar oud zulke storingen kan krijgen? De rekening was erg hoog .Meer dan 400€ .
De garage heeft Opel Nederland om een coulanceregeling gevraagd maar die wilden daar niet aan mee werken.
Dat vind ik schandalig.Een degelijk merk en een trouw onderhoud en dan deze reactie?? Mijn garage vond het zelf zo bespottelijk dat zij mij vervolgens gematst hebben.Dus koude douche voor Opel Nederland en warme douche voor Motorhuis Haarlem.
En er is nog wel een verschil tussen in de stad even snel naar de garage rijden met zo'n melding, of de 2 uur rijden die jij schrijft. Dat is best een lange tijd, met (ik gok) ook snelweg etc erbij, dus dan wordt zo'n auto gewoon nog 2 uur lang normaal belast.
Het is sneu geld, zeker in de dure decembermaand, maar in dit geval heeft het bedrijf gewoon een valide punt, 2 uur doorrijden naar huis op zondag, en dan op maandag nog naar de garage, is gewoon niet handig als alle lampjes staan te knipperen, en de auto ook merkbaar slecht loopt. En dat is je eigen keuze, je had je pechhulp (anwb etc) in kunnen schakelen, of als je die niet hebt, met een smartphone een lokale garage op kunnen zoeken en bellen.
Re: Opel Nederland Coulanceregeling
TS schreef dat lampje uitging (dus niet bleef branden) maar dat de auto wel haperde. Dit kan zomaar een defecte bobine o.i.d. zijn i.c.m. een auto die op drie cylinders liep. Raparatiekosten zijn dan relatief laag (= weinig werk) maar als de katalysator heeft meegenoten van de storing kan deze bij de eerste APK zomaar zijn overleden (en dan wordt het wel duur). Kortom: lampjes zijn een waarschuwing dat er iets mis is en opnieuw starten/resetten nooit een vrijgeleide om gewoon door te rijden, doe je dat wel: eigen schuld.
Re: Opel Nederland Coulanceregeling
het doorrijden met een auto die hapert, met of zonder het daarbij behorende lampje is niet erg verstandig.
het is merkwaardig dat Opel hiervoor de zwarte piet van TS krijgt toegespeeld, en de garage ( die alsnog 200 euro heeft gevangen) een warme douche.
het is merkwaardig dat Opel hiervoor de zwarte piet van TS krijgt toegespeeld, en de garage ( die alsnog 200 euro heeft gevangen) een warme douche.
Re: Opel Nederland Coulanceregeling
Wat heeft Opel Nederland met u te maken? Behalve dat ze de fabrikant zijn van de auto hoeven de helemaal niets naar u. Als er al iemand iets moet doen is het de garage, dus zo warm zou ik die douche niet maken. Ze zijn coulant geweest, dat is prima, het probleem is dus schijnbaar door uzelf verergerd, en ook al was het wel garantie geweest, had u dit alsnog bij de garage moeten doen. Verschuilen achter een fabrikant vind ik wel zo zwak als verkoper zijnde, terwijl de verantwoordelijkheid bij de verkoper ligt.Poesjkin schreef:Mijn garage vond het zelf zo bespottelijk dat zij mij vervolgens gematst hebben.Dus koude douche voor Opel Nederland en warme douche voor Motorhuis Haarlem.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 jan 2015 13:09
Re: Opel Nederland Coulanceregeling
Ik vind een aantal reacties hier wel erg kort door de bocht.
Als iedereen altijd alles zou doen zoals het geschreven stond of zoals het hoorde dan had deze Poesjkin nu geen probleem gehad.
Het blijkt namelijk dat in dat type Corsa een bobineblok volgens berekende specificaties in het motorcompartiment is aangebracht.
Dat bobineblok bleek niet aan de specificaties van Opel te voldoen en regelmatig problemen te geven.
Daarop heeft Opel de producent van het onderdeel opdracht gegeven om het onderdeel aan te passen en zodanig te modificeren dat het geen problemen geeft.
Alle nieuw geproduceerde Corsa's zijn vanaf dat moment met een gemodificeerd bobineblok uitgevoerd.
De ENIGE reden dat er geen terugroepactie is gestart is gelegen in het feit dat men het niet verplicht was vanwege het ontbreken van een risico voor menselijk leven.
- Dat het product kapot zou gaan was bekend.
- Dat kopers van dit type voertuig met dat probleem zouden worden geconfronteerd was bekend.
- Dat het wel eens tot voorbij de garantieperiode kon duren VOORDAT het probleem zich voordeed, was bekend.
- Dat technici die geconfronteerd werden met de verschijnselen van een "hevig" schokkende wagen, verlies van vermogen en vertragen zonder reduceren van brandstof, als eerste het bobineblok dienden te controleren, was bekend.
Het is dus in eerste instantie Opel te verwijten dat men Poesjkin (MET ALLE RISICO'S DIE DAT MET ZICH MEEBRACHT) überhaupt in een positie heeft gebracht waar deze moest gaan kiezen tussen een aantal kwade opties.
De reden dat ik risico's aanhaal is vanwege het feit dat mijn zoon in dezelfde situatie zit en het zich voordeed terwijl hij, net terugkomend van een onderhoudsbeurt, onderweg was en een vrachtwagen inhaalde.
Gelukkig was het niet druk en kon hij het voertuig laten afzakken en aan de kant stilzetten.
Het gele lampje van motorpech was gaan branden,maar ging met draaiende motor op de vluchtstrook weer uit.
Vraag aan 100.000 bezitters van een auto wat ze dan doen en het overgrote deel zal zeggen dat ze voorzichtig naar huis rijden.
Deze situatie is te wijten aan de producent van een inferieur product waarvan men wist dat deze situaties zouden plaatsvinden.
Het is echter geheel ongepast om de gedupeerde in deze zin iets te verwijten.
Beste Poesjkin, ik zou graag met u in contact komen omdat ik op zoek ben naar meerdere lotgenoten en samen kunnen we wel een vuist maken tegen dit soort praktijken.
P.S.: De reparatie van betreffende storing komt uit op ongeveer €450,00.
Samen met de vermeldde storingen ben ik ervan uitgegaan dat het voor 99% zeker om dezelfde storing gaat.
En troost u: er was geen extra schade vanwege doorrijden, dat is alleen een excuus om u schuldig te doen voelen.
Truukexcuus nr1 in dit soort situaties.
Als iedereen altijd alles zou doen zoals het geschreven stond of zoals het hoorde dan had deze Poesjkin nu geen probleem gehad.
Het blijkt namelijk dat in dat type Corsa een bobineblok volgens berekende specificaties in het motorcompartiment is aangebracht.
Dat bobineblok bleek niet aan de specificaties van Opel te voldoen en regelmatig problemen te geven.
Daarop heeft Opel de producent van het onderdeel opdracht gegeven om het onderdeel aan te passen en zodanig te modificeren dat het geen problemen geeft.
Alle nieuw geproduceerde Corsa's zijn vanaf dat moment met een gemodificeerd bobineblok uitgevoerd.
De ENIGE reden dat er geen terugroepactie is gestart is gelegen in het feit dat men het niet verplicht was vanwege het ontbreken van een risico voor menselijk leven.
- Dat het product kapot zou gaan was bekend.
- Dat kopers van dit type voertuig met dat probleem zouden worden geconfronteerd was bekend.
- Dat het wel eens tot voorbij de garantieperiode kon duren VOORDAT het probleem zich voordeed, was bekend.
- Dat technici die geconfronteerd werden met de verschijnselen van een "hevig" schokkende wagen, verlies van vermogen en vertragen zonder reduceren van brandstof, als eerste het bobineblok dienden te controleren, was bekend.
Het is dus in eerste instantie Opel te verwijten dat men Poesjkin (MET ALLE RISICO'S DIE DAT MET ZICH MEEBRACHT) überhaupt in een positie heeft gebracht waar deze moest gaan kiezen tussen een aantal kwade opties.
De reden dat ik risico's aanhaal is vanwege het feit dat mijn zoon in dezelfde situatie zit en het zich voordeed terwijl hij, net terugkomend van een onderhoudsbeurt, onderweg was en een vrachtwagen inhaalde.
Gelukkig was het niet druk en kon hij het voertuig laten afzakken en aan de kant stilzetten.
Het gele lampje van motorpech was gaan branden,maar ging met draaiende motor op de vluchtstrook weer uit.
Vraag aan 100.000 bezitters van een auto wat ze dan doen en het overgrote deel zal zeggen dat ze voorzichtig naar huis rijden.
Deze situatie is te wijten aan de producent van een inferieur product waarvan men wist dat deze situaties zouden plaatsvinden.
Het is echter geheel ongepast om de gedupeerde in deze zin iets te verwijten.
Beste Poesjkin, ik zou graag met u in contact komen omdat ik op zoek ben naar meerdere lotgenoten en samen kunnen we wel een vuist maken tegen dit soort praktijken.
P.S.: De reparatie van betreffende storing komt uit op ongeveer €450,00.
Samen met de vermeldde storingen ben ik ervan uitgegaan dat het voor 99% zeker om dezelfde storing gaat.
En troost u: er was geen extra schade vanwege doorrijden, dat is alleen een excuus om u schuldig te doen voelen.
Truukexcuus nr1 in dit soort situaties.
Re: Opel Nederland Coulanceregeling
Hallo,
ik heb gegoogeld op kapotte bobine Opel Corsa en kwam jouw bericht bericht tegen en oproep voor lotgenoten.
Nu ik ben zeker een lotgenoot.
Heb in oktober 13 een 14 mnd oude Opel Corsa gekocht, 30d km op de teller.
In feb 14 67d op teller bobine 1e x kapot.
In augustus 16 na 130d km zelfde euvel.
Talloze gebreken aan deze auto.
Heb je nieuws over je lotgenoten Actie?
Met vriendelijke groet,
Jose
ik heb gegoogeld op kapotte bobine Opel Corsa en kwam jouw bericht bericht tegen en oproep voor lotgenoten.
Nu ik ben zeker een lotgenoot.
Heb in oktober 13 een 14 mnd oude Opel Corsa gekocht, 30d km op de teller.
In feb 14 67d op teller bobine 1e x kapot.
In augustus 16 na 130d km zelfde euvel.
Talloze gebreken aan deze auto.
Heb je nieuws over je lotgenoten Actie?
Met vriendelijke groet,
Jose
Re: Opel Nederland Coulanceregeling
Over het algemeen is een geel lampje een waarschuwing, bij een rood lampje moet je stoppen en niet meer verder rijden.
Bv een oliedruk lampje zal altijd rood zijn, terwijl een waarschuwing voor te weinig vloeistof in de ruitensproeier tank geel zal zijn.
Bv een oliedruk lampje zal altijd rood zijn, terwijl een waarschuwing voor te weinig vloeistof in de ruitensproeier tank geel zal zijn.