Op 05-09-2006 ben ik teruggekomen van vakantie en heb ik de wegenwacht gebeld omdat ik een andere auto had gekocht. Ik denk moet even het kenteken veranderen. Ik kreeg een jongedame aan de lijn (bianca) en volgens haar was het niet nodig e.d. . In de tussentijd zat ik op de website van hun te kijken en zag staan dat er jongeren korting is/was . Blijkt dat ik gewoon 2 jaar lang de volle pond heb betaald i.p.v. jongerenkorting. Ik dit dus aangekaart bij mevrouw Bianca. Zij gaf mij gelijk en zou alles voor mij gaan uitzoeken en verzekerde mij dat ik binnen een week een creditnota zou ontvangen. Echter na 2 1/2 week nog niks gehoord dus heb toen maar weer even gebeld. Ik kreeg toen een collega van haar aan de lijn en die vertelde me dat dat een fout van haar collega was (bianca) en zei daar op aangesproken zou worden. Toen ik zei dat ik daar niks mee te maken had en zei met mij een mondelinge overeenkomst heeft gesloten vertelde de vrouw dat ik maar een klacht moest indienen en dat de anwb toch nooit teruggebetaalde. Zelfde dag nog online een klacht ingedient op een website. 2 weken daarna nog steeds niks gehoord. Toen een aangetekende brief gestuurd, waarin ik verwijs naar een incasso bureau en de eerdere klacht. Ook al 2 weken niks opgehoord.
Wat kan ik nu het beste doen?
Incassobureau stappen?
Het gaat om +- € 90,--
alvast bedankt voor uw reacties,
peter
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opgelicht door de ANWB
-
Re: Opgelicht door de ANWB
Korting beding je voorafgaand aan het afnemen van een product of dienst.
Je hebt je handtekening gezet voor het betalen van de volle mep en deze ook al 2 jaar betaald en op die manier aangegeven accoord te zijn met die prijs. Kan je achteraf niet alsnog die korting bedingen.
De jongeren service heeft verder nog aanvullende voorwaarden en beperkingen en is dus - in detail - niet 1 op 1 gelijk met een normale wegenwachtservice.
Incassoburo kost je 15% en kunnen niets voor je afdwingen. Als de ANWB dan niet over de brug wil komen zal je naar de kantonrechter moeten stappen.
Lijkt me een beetje veel van het goede voor 90 euro
Je hebt je handtekening gezet voor het betalen van de volle mep en deze ook al 2 jaar betaald en op die manier aangegeven accoord te zijn met die prijs. Kan je achteraf niet alsnog die korting bedingen.
De jongeren service heeft verder nog aanvullende voorwaarden en beperkingen en is dus - in detail - niet 1 op 1 gelijk met een normale wegenwachtservice.
Incassoburo kost je 15% en kunnen niets voor je afdwingen. Als de ANWB dan niet over de brug wil komen zal je naar de kantonrechter moeten stappen.
Lijkt me een beetje veel van het goede voor 90 euro
toen ik het contract tekende bij de man van de wegenwacht vroeg ik nog naar die korting, hij vertelde dat dit achteraf werd toegevoegd..
Echter word het allemaal automatisch afgeschreven en ben ik voor mijn werk veel in het buitenland.. dus kwam er pas sinds kort achter..
Maar dan nog, de vrouw van de ANWB sluit met mij een mondelinge overeenkomst en komt deze niet na, lijkt mij toch dat ik in het gelijk sta aangezien zei de fout zelfs toegegeven heeft?
Echter word het allemaal automatisch afgeschreven en ben ik voor mijn werk veel in het buitenland.. dus kwam er pas sinds kort achter..
Maar dan nog, de vrouw van de ANWB sluit met mij een mondelinge overeenkomst en komt deze niet na, lijkt mij toch dat ik in het gelijk sta aangezien zei de fout zelfs toegegeven heeft?
-
gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen.de vrouw van de ANWB sluit met mij een mondelinge overeenkomst en komt deze niet na, lijkt mij toch dat ik in het gelijk sta aangezien zei de fout zelfs toegegeven heeft?
Zonder getuigen/bewijs (schriftelijk/tape) heb je gewoon pech.
Lijkt mij dat je niet meer kan doen zonder aanzienlijke kosten te gaan maken.
Nog even een tip: het wegenwachtlidmaatschap is persoonsgebonden en niet op kenteken; vandaar dat je deze ook niet hoefde te wijzigen. Als er iemand anders in jouw wagen rijd en geen wegenwacht lid is krijgt deze persoon dus ook geen hulp op basis van jouw wegenwacht lidmaatschap.
okie bedankt voor je advies en tips..
ben nou nog wel erg benieuwd of de ANWB nog een reactie gaat geven op mijn klachtenbrieven...
ben nou nog wel erg benieuwd of de ANWB nog een reactie gaat geven op mijn klachtenbrieven...