LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelost

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
sjors005

Opgelost

Ongelezen bericht door sjors005 »

Wegens omstandigheden heeft deze garage alsnog voor een gepaste oplossing gezorgd.
Dus mijn kritiek neem ik terug en zoals beloofd hier verwijderd.
Hiervoor dank.
Laatst gewijzigd door sjors005 op 08 sep 2008 10:15, 2 keer totaal gewijzigd.

AR156

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door AR156 »

Punt 1, als je een auto koopt bij een handelaar is het altijd verstandig grondig te kijken naar zo'n auto.
Punt 2, die auto, waar je het over hebt, heb ik bij dat bedrijf ingeruild.
Nadat jij telefonisch contact het gehad met dit bedrijf, hebben zij mij gebeld over de onderhoudshistorie van deze auto. Jij hebt nl beweerd dat er totaal geen onderhoud gepleegd was aan deze auto, en dat zelfs de oude bougies er nog in zaten.
Er zijn een maand voordat jij die auto kocht 8 nieuwe platina bougies ingekomen, kosten: 240 euro!
Ongeveer vorig jaar juni is er ander motorblok ingekomen, bj 2000 en 100dkm op de teller. Ook heeft hij al zijn beurten gehad en zelfs een nieuwe radiateur. Dus zeg niet dat er niets aan die auto is gedaan.
Toen ik hem inruilde rookte hij totaal niet en verbruikte nagenoeg geen olie.
Kan ook niet, want ik woon +/- 80 km van Emmen af. En als hij zoveel olie gebruikt als jij beweert, kon ik niet eens in Emmen komen.
Mijn mening is dat jij er ietwat onvoorzichtig met die mooie auto bent omgegaan, er daar van baalt en het nu zo probeert. Misschien ter overvloede maar die alfa die jij kocht heeft een aluminium blok. Die moet je eerst rustig warmrijden!

sjors005

Laatst gewijzigd door sjors005 op 08 sep 2008 10:12, 3 keer totaal gewijzigd.

jeroentje271

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Na aankoop van een auto zonder garantie kwam ik erachter dat de motor erg rookte.

Jammer joh. Beetje mosterd na de maaltijd misschien?

sjors005

Zou je dan jouwn nummer aan mij willen doorgeven?
Want wat ze jouw wijs hebben gemaakt bij de motorwissel is ook niet echt correct in orde.
Laatst gewijzigd door sjors005 op 08 sep 2008 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.

jeroentje271

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Dat garage`s proberen je te bedonderen is niets nieuws.

Een ANWB of DEKRA keuring had geholpen of je hebt zelf technische kennis in huis. Als ik duizenden euro`s stuk sla, vertrouw ik de verkopende partij niet als deze niet bij mij bekend is.

Je hebt ook een onderzoeksplicht. Jij zou een goede zijn voor A4 auto`s.

156FM

Ongelezen bericht door 156FM »

Handelaar is inderdaad het goede woord, hoeveel telefoontjes we wel niet hebben gepleegt, zodra men ons nummer zagen werd gewoon niet opgenomen, werd er dan al eens opgenomen dan was die er niet die we moesten spreken enz. m.a.w. heet dit aan het lijntje houden, zonder resultaat en een grote mond na.

Een goed onderhouden Spider? met slechts 1 sleutel?
De spider had een zo hoog CO2 gehalte dat ie nooit goedgekeurd had mogen worden. Heb zelf! de Spider bij onze eigen garage maar weggehaalt die na zo'n 15 km. de hele snelweg onder de rook zette!incl. een rekening van totaal 1000 euro. zoveel was er mis mee!
Dat er wat aan moest gebeuren wisten we, slechte schokbrekers (wacheld als een eend) trillend stuur ed. en nog wat zichtbare zaken.

De Spider is n.o.m. gewoon "keurig" op tijd weggedaan en ingeruilt voor een Peugeootje. (zo is ons verteld door de handelaar)
Het is best mogelijk dat jij, mede 156 rijder?, er altijd met plezier in hebt gereden, bij ons staat een erg dure aankoop naast het hok weg te kwijlen want geld voor een revisie of andere motor incl. inbouw is er niet.

De Spider is overigens uit Duitsland geimporteerd en geheel overgespoten, echter is dit laatste keurig gedaan, maar wat ook weer vraagtekens gaat zetten waarom?

Maar goed deze inpulsaankoop is een goede les al werd Sjors door de handelaar onder druk gezet daar er veel biedingen waren op marktplaats.

Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat de de auto die ingeruilt wordt of particulier verkocht wordt eerst een ANWB "stempel" of beoordeling moet krijgen.
Veel handelaren weten nml. dat de kopende partij heel simpel is te besodemieteren en dat er bijna niets is tegen te doen.
156FM

Gesloten