Ik ben een automonteur en kom voor werkzaamheden als keurmeester voor de APK in diverse garages. Hierbij constateer ik dat diverse garages het niet zo nou nemen met de vertrouwen van de klant.
Ik zou graag mensen willen oproepen die onlangs groot onderhoud hebben laten plegen en/of apk laten uitvoeren waarbij diverse reparaties noodzakelijk waren maar niet controleerbaar zijn geweest.
voorbeeld: u heeft de gebruikte onderdelen niet gezien en of reparaties die wel berekent zijn maar niet uitgevoerd.
Voorbeeld: U wordt telefonisch op de hoogte gebracht dat de remvloeistof 4 of meer % ten water bevat en dat daardoor de remvloeistof vervangen dient te worden maar dat niet word gedaan maar wel berekend. Remmen moeten vervangen worden terwijl dit niet echt nodig is etc. etc.
Vooral in Almere zijn mijn ervaringen schrikbarend.
Voor mij eerste klas oplichters. Ik verzoek dan ook juridische stappen te ondernemen en aangifte bij de politie te doen voor oplichting. Zodat deze oplichters aangepakt kunnen worden.
Ook verzoek ik mensen een second opinie uit te laten voeren als er grote reparaties gedaan dienen te worden en u niet weet of dit echt nodig is.
Graag zie ik reacties om zoo het vertrouwen in het garage bedrijf aan de kaak te stellen.
Met vriendelijke groet Nico
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oplichtingspraktijken Garages in Almere
-
-
Re: Oplichtingspraktijken Garages in Almere
Overal waar reparaties verricht worden waar de gemiddelde klant geen biet van snapt, wordt gesjoemeld. Het is algemeen bekend dat in de autowereld veruit het ergst is...
U bent steekproefcontroleur bij de RDW?Ik ben een automonteur en kom voor werkzaamheden als keurmeester voor de APK in diverse garages.
Of bent u freelancer die keurt & afmeld voor garages die geen APK keurmeesters in huis hebben? Ik begrijp het niet helemaal?
-
Ik ben APK keurmeester en werk freelance.
Ik kom in diverse garage's die geen APK keurmeester hebben of als deze op vakantie zijn val ik voor deze in.
Ik heb daarbij gemerkt dat daar personeel onder druk worden gezet om auto's zoveel mogelijk op reparaties te komen waarbij somige reparaties niet eens nodig zijn maar vooralsnog opgegeven worden.
Op fakturen die ik soms zie of telefoongesprekken die ik volg (ongewild) waarbij de klant onder druk wordt gezet om diverse reparaties vooral uit te laten voeren omdat anders de kosten nog hoger worden of de veiligheid in gevaar komt. Dit vooral bij remblokken en remschijven en het hebben van vocht in het remsysteem.
Ik heb met diverse monteurs daarover gesproken maar er word geen remolie ververst en ze kunnen dit niet meten daar er geen apparatuur aanwezig is.
Wel word er op de factuur 50 euro in rekening gebracht.
Ik kom in diverse garage's die geen APK keurmeester hebben of als deze op vakantie zijn val ik voor deze in.
Ik heb daarbij gemerkt dat daar personeel onder druk worden gezet om auto's zoveel mogelijk op reparaties te komen waarbij somige reparaties niet eens nodig zijn maar vooralsnog opgegeven worden.
Op fakturen die ik soms zie of telefoongesprekken die ik volg (ongewild) waarbij de klant onder druk wordt gezet om diverse reparaties vooral uit te laten voeren omdat anders de kosten nog hoger worden of de veiligheid in gevaar komt. Dit vooral bij remblokken en remschijven en het hebben van vocht in het remsysteem.
Ik heb met diverse monteurs daarover gesproken maar er word geen remolie ververst en ze kunnen dit niet meten daar er geen apparatuur aanwezig is.
Wel word er op de factuur 50 euro in rekening gebracht.