LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opzettelijke prijsopdrijving van kleine onderdelen
Opzettelijke prijsopdrijving van kleine onderdelen
Laatst beschadigde ik de linker buitenspiegel van mijn auto. Gelukkig niet heel erg. Alleen maar de plastic buitenkap. Bij de dealer bleek dat deze buitenkap niet los te koop is maar dat de spiegel alleen maar als gehele unit met alles erop en eraan verkocht wordt voor een uitzonderlijk hoog bedrag. Ik kreeg de indruk dat dit opzettelijk gebeurt om maar niet kleine en oninteressante onderdeeltjes te hoeven verkopen en daardoor ook de voorraad klein te houden is. Hierop besloot ik om bij meerdere dealers van verschillende merken te informeren naar deze vorm van onnodige prijsopdrijving en hieruit bleek dat dit inderdaad bij de meeste automerken het geval is. Ik vind dit een zeer verontrustende trend en vind dat hier meer aandacht aan besteed zou moeten worden want dit kost alle autorijders onnodig geld.
Re: Opzettelijke prijsopdrijving van kleine onderdelen
Is niet alleen bij auto's zo.
Wat wordt er tegenwoordig nog aan electronika gerepareerd?
Computeronderdelen, scanners, printers, dig camera's, DVD-video.
Kapot betekent vaak weggooien en nieuw kopen onder het mom van "Dat is veel goedkoper". Helaas heb je geen alternatief.
Met auto's zou nog naar de sloop kunnen gaan en er een gebruikt onderdeel zoeken.
Wat wordt er tegenwoordig nog aan electronika gerepareerd?
Computeronderdelen, scanners, printers, dig camera's, DVD-video.
Kapot betekent vaak weggooien en nieuw kopen onder het mom van "Dat is veel goedkoper". Helaas heb je geen alternatief.
Met auto's zou nog naar de sloop kunnen gaan en er een gebruikt onderdeel zoeken.