LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overheid/ belastinggeld/ wegennet

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Maarten van Elsen

overheid/ belastinggeld/ wegennet

Ongelezen bericht door Maarten van Elsen »

Afgelopen jaar hebben we veel gehoord over de slechte onderhoudsstaat van de Nederlandse snelwegen. Naar mijn mening zijn niet alleen de snelwegen slecht maar ook meerdere provinciale en lokale wegen.
Resultaat van dit alles is een onveilige situatie en bovendien meer reistijd en files!
Met z'n allen betalen we een behoorlijk bedrag aan belasting en verwachten we dat er een goed wegennet beschikbaar is. Nu dat niet het geval is en de overheid kennelijk niet voldoet aan de verwachtingen die redelijkerwijs van haar verwacht mag worden, ben ik benieuwd of zij niet een deel van ons belastinggeld terug zou moeten storten?
Zij heeft immers niet geleverd wat wij mogen verwachten!

Tevens ben ik benieuwd naar de mening van andere radar-kijkers.

Gast

Re: overheid/ belastinggeld/ wegennet

Ongelezen bericht door Gast »

ben ik benieuwd of zij niet een deel van ons belastinggeld terug zou moeten storten
Ze willen juist 300 miljoen meer hebben (afschaffing grijskenteken) :twisted:
En daar zal het wel niet bij blijven :roll:

Gast

Veel vragen en weinig geven doet de gek in vreugde leven.

De Nederlanders laten zich toch gewillig uitkleden door Den Haag. Zijn ongeorganiseerd, hebben bezittingen voor openbare verkoop, hebben een loonstrook voor loonbeslag enz . Kortom je kan geen kant uit slechts je keuze bij de verkiezingen heroverwegen en zeker niet op een bestaande partij stemmen.

weggebruiker

Ongelezen bericht door weggebruiker »

Ik vind jullie discussie niet onderbouwd. Waar praten we over? Er is volgens mij geen relatie tussen de kosten en de opbrengsten.

Weten jullie hoeveel er van onze motorrijtuigenbelasting en de mbp gebruikt wordt voor aanleg, instandhouding en overig beheer van ons wegennet?
Dus inclusief de toelage die gemeenten krijgen van de overheid voor onderhouden van de wegen binnen de bebouwde kom enz. !!!!! Bij het beheer rekenen we ook de subsidie die de ANWB opstrijkt en de kosten voor de rijkspolitie en nog vele andere kosten!!....slechts 17% !!!!!!!!!!!!!De rest gaat op aan allerlei sociale potjes. Dus om reden van een of andere investering extra heffingen in te voeren is nergens op gestoelt.

Tenzij je redeneerdt dat die sociale potjes niet gekort mogen worden; je kunt het geld natuurlijk maar een keer uitgeven.
Ook die laatste these klopt niet helemaal; als je geld uitgeeft genereer je weer belastinginkomsten(btw-inkomstenbelasting en zo)

In feite is het hele circus een van de wingewesten voor het financieren van onze verzorgingsstaat. Geen profijtbeginsel of zo.(de gebruiker betaald weet je nog?)

Maak je dus niet druk Maarten; Terugstorten van wegenbelasting omdat de wegen in een deplorabele staat verkeren staat in geen relatie met de gelden die wij ophoesten.Met betalen ben je eraf

Gast

We laten onszelf inderdaad uitkleden en koeioneren door onze bestuurders! Wat ze ook over ons uitstorten, we likken het op alsof het slagroom is, maar de laatste jaren was het eerder iets bruins! Vooral als je een auto hebt, alleen woont en van de babyboomgeneratie bent dan heb je in dit land verdomd weinig meer te zoeken! Je wordt aan alle kanten leeggezogen en waar blijft het protest? Hè, hè, op 2oktober stond er eindelijk eens een flinke kluit volk in Amsterdam. Maar daarna gaan we weer als brave makke schapen verder. We verdienen dan toch niet anders? We moeten manieren bedenken om MASSAAL (anders werkt het niet) betaalstakingen en dat soort acties te bedenken! Huur te hoog? Inhouden die hap! Benzine te duur? woon je in het grensgebied met België of Duitsland? Dáár tanken, véél goedkoper! Levensmiddelen te duur? Laten staan of alleen het goedkoopste merk nemen. Als we eens allemaal op één dag niet naar ons werk zouden gaan met als motivering dat de kosten van woon-werkverkeer niet meer in tijd (files!) en geld zijn op te brengen, dan gaan er misschien een paar ogen boven een ambtelijk bureau open, je weet maar nooit!
If I were a rich (wo)man! Dan was ik allang weg!

Gesloten