LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pas op voor CHRISTIAAN AUTO'S OUD BEIJERLAND
Pas op voor CHRISTIAAN AUTO'S OUD BEIJERLAND
We hebben hier een auto gekocht zonder garantie
maar binnen een week rookt hij als een gek houd in en verbruikt olie
ook kosten rijklaar maken betaald 250 euro en wat blijkt na 3 dagen er zit
haast geen olie in
de medewerker zeg dat kosten rijklaar maken transportkosten zijn en een poetsbeurt (wat ook niet gedaan is)
Na meerderenmalen gebeld te hebben met christiaan auto's krijgen we de eigenaar niet te spreken maar is wel aanwezig (schandalig na deze tekst op de site)
Goede Service
Service en klantvriendelijkheid Twee eenvoudige begrippen die wij bij Christiaan Auto's koesteren Service Vanzelfsprekend ontvangt u de beste service Klantvriendelijkheid Wij staan u altijd te woord en nemen daar met u alle tijd voor
de medewerker zeg dat we daar samen niet uitkomen en is nog vrij arrogant aan de telefoon ook
ik heb 2 jaar gespaard voor een andere auto die ik vervolgens bij de garage moet laten maken
ik vind het echt schandalig en laat het er niet bij zitten
dus mensen PAS OP VOOR
Christiaan Auto's
Oud Beijerland
een gewaarschuwd mens telt voor twee
maar binnen een week rookt hij als een gek houd in en verbruikt olie
ook kosten rijklaar maken betaald 250 euro en wat blijkt na 3 dagen er zit
haast geen olie in
de medewerker zeg dat kosten rijklaar maken transportkosten zijn en een poetsbeurt (wat ook niet gedaan is)
Na meerderenmalen gebeld te hebben met christiaan auto's krijgen we de eigenaar niet te spreken maar is wel aanwezig (schandalig na deze tekst op de site)
Goede Service
Service en klantvriendelijkheid Twee eenvoudige begrippen die wij bij Christiaan Auto's koesteren Service Vanzelfsprekend ontvangt u de beste service Klantvriendelijkheid Wij staan u altijd te woord en nemen daar met u alle tijd voor
de medewerker zeg dat we daar samen niet uitkomen en is nog vrij arrogant aan de telefoon ook
ik heb 2 jaar gespaard voor een andere auto die ik vervolgens bij de garage moet laten maken
ik vind het echt schandalig en laat het er niet bij zitten
dus mensen PAS OP VOOR
Christiaan Auto's
Oud Beijerland
een gewaarschuwd mens telt voor twee
Re: Pas op voor CHRISTIAAN AUTO'S OUD BEIJERLAND
welke auto heb je gekocht?
Misschien is het wat makkelijker hier, om wat details te weten.
Misschien is het wat makkelijker hier, om wat details te weten.
maar binnen een week rookt hij als een gek
-
Het lijkt me geen auto van het bouwjaar 2008
jullie hebben helemaal gelijk hij is uit 2001
en het is een ford focus 1.4 16v
maar dat neemt niet weg dat ze wettelijk verplicht zijn een deugdelijk product te verkopen en met deze auto is nu na 2 weken niet meer mee te rijden maar hij gaat naar de ford dus afwachten maar en de brief is al de deur uit ik laat het er niet bij zitten want ik sta in mn recht we volgen gewoon de procedure op en als het niet anders kan laten we het voorkomen
groetjes
en het is een ford focus 1.4 16v
maar dat neemt niet weg dat ze wettelijk verplicht zijn een deugdelijk product te verkopen en met deze auto is nu na 2 weken niet meer mee te rijden maar hij gaat naar de ford dus afwachten maar en de brief is al de deur uit ik laat het er niet bij zitten want ik sta in mn recht we volgen gewoon de procedure op en als het niet anders kan laten we het voorkomen
groetjes
@Ricootje, als je een auto koopt zonder garantie heeft de verkoper geen enkele verplichting. Ook in dit koopcontract zal wel de zin "zoals gezien, bereden en goed bevonden" staan. Met jou handtekening daar onder. Je kunt de verkoper op generlei wijze aansprakelijk stellen want je hebt niet voldaan aan eigen onderzoeks plicht, laten keuren bijvoorbeeld. Ik lees uit je verhaal dat je niet bent teruggegaan maar telefonisch contact hebt gehad, die gesprekken lopen gauw uit de hand. Handiger was geweest om terug te gaan en de problemen voor te leggen. Met stroop van je meer vliegen dan azijn.
Je bent met een auto zonder garantie overgeleverd aan de verkoper, die kun je dan het beste niet tegen de haren instrijken.
Je bent met een auto zonder garantie overgeleverd aan de verkoper, die kun je dan het beste niet tegen de haren instrijken.
-
Blijkbaar is de auto in ieder geval niet rijklaar gemaakt. Daar is wel voor betaald dus dit bedrijf dient het probleem te verhelpen zeker zo kort na de koop.
Heel goed dat U dit hier op het forum zet.
Heel goed dat U dit hier op het forum zet.
Kosten rijklaar maken is een breed begrip, soms gaat er nieuwe olie in de motor, maar kan ook inhouden kenteken op naam stellen. Kan iedere verkoper mee doen wat tie wil. Feit blijft dat er geen garantie is, dus geen verhaal. Kun je over discussiëren maar Ricootje krijgt enkel valse hoop. Bij de rechter gaat hij bakzeil halen en waarschijnlijk heeft hij het bij de verkoper ook verbruid middels het telefonisch contact.
Zonder garantie betekend in de autobranche letterlijk geen enkel verhaal, daar teken je ook voor. Verder vraag ik mij af of de garantie afgekocht is want een auto van 9 jaar oud zal die optie wel gehad hebben, desnoods op de draaiende delen.
Lijkt mij het handigste dat Ricootje wat meer uitleg over de aankoop en het telefonische contact, wie weet kan de verkoper nog enige coulance geven want verder dan dat zal het niet gaan.
Zonder garantie betekend in de autobranche letterlijk geen enkel verhaal, daar teken je ook voor. Verder vraag ik mij af of de garantie afgekocht is want een auto van 9 jaar oud zal die optie wel gehad hebben, desnoods op de draaiende delen.
Lijkt mij het handigste dat Ricootje wat meer uitleg over de aankoop en het telefonische contact, wie weet kan de verkoper nog enige coulance geven want verder dan dat zal het niet gaan.
-
Sorry Ronald, maar ik denk niet dat je daar bij de rechter mee weg komt.
Rijklaar maken is zoals het woord aangeeft, RIJKLAAR maken. Voor die 225,- dient een dienst geleverd te worden.
Natuurlijk probeert de verkoper daar onderuit te komen. In de autohandel is het precies zoals in de reisbranche opletten geblazen anders wordt je genept waar bij staat.
Ben het wel met je eens dat je beter persoonlijk kunt reclameren als via de telefoon.
Rijklaar maken is zoals het woord aangeeft, RIJKLAAR maken. Voor die 225,- dient een dienst geleverd te worden.
Natuurlijk probeert de verkoper daar onderuit te komen. In de autohandel is het precies zoals in de reisbranche opletten geblazen anders wordt je genept waar bij staat.
Ben het wel met je eens dat je beter persoonlijk kunt reclameren als via de telefoon.
de eerste keer dat ik belde werd er gezegd dat ik de eigenaar moest hebben
na 2 dagen bellen werd me verteld dat ik effe na moest laten kijken bij een garage
dat heb ik gedaan er zat olie bij de bougies en verder durven ze niet te kijken want ze zijn bang dat ze van het een in het ander zouden vallen er word geadviseerd dat bij de ford zelf te doen
ik ben er trouwens niet heen gereden omdat ik bang ben dat ie er onderweg mee ophoud en ik moet gewoon de hele week werken
uiteindelijk na 4 dagen bellen werd me vertelt dat ik de eigenaar niet te spreken kreeg en dat er geen garantie op zat en dat ik dat er wel bij had kunnen kopen dat weet een kind nog wel (ik niet dus als me dat niet verteld word) en verder gaan we er niet samen uitkomen
en ik denk dat je wel rechten heb ook zonder garantie
Geen garantie bij de koop
Stap 1
Meld het gebrek bij de verkoper
Doet zich een gebrek voor, dan moet u dit binnen een redelijke termijn (twee maanden) bij de verkoper melden. Doet u dit niet, dan heeft dit gevolgen voor uw rechten. Laat u het gebrek herstellen bij een ander bedrijf? Hiermee verspeelt u al uw rechten op een vergoeding.
Stap 2
Is het gebrek binnen zes maanden na de koop ontstaan?
In het eerste half jaar kunt u ook zonder garantie van de verkoper eisen dat hij eventuele gebreken herstelt. MAAR dit kan alleen als het gebrek:
niet veroorzaakt is door verkeerd gebruik
niet valt onder normaal onderhoud
niet te verwachten was gezien de koopprijs, kilometerstand en leeftijd (slijtage valt hier dus niet onder)
bij de koop niet door u te constateren was.
In dit eerste half jaar moet de verkoper aantonen dat het gebrek nog niet aanwezig was ten tijde van de koop en dat u dit wel kon verwachten. U hoeft dus niets te bewijzen.
Meldt u het gebrek na de zes maanden? Op dat moment moet u aantonen dat het gebrek tijdens de koop al aanwezig was, of dat u het gebrek niet hoeft te verwachten. De bewijsplicht is dus omgedraaid.
Stap 3
Geef de verkoper gelegenheid om te herstellen
Dit is heel belangrijk, mocht u een rechtzaak starten dan moet u aantonen dat de verkoper voldoende gelegenheid heeft gehad tot herstel. Kunt u dit niet dan heeft dit gevolgen voor uw rechten. U kunt dit het beste schriftelijk vastleggen door de verkoper een brief te sturen.
De hele tekst is hier te lezen
http://www.anwb.nl/rechtshulp,/voor-wie ... 0.97225344
Ik hou hoop
het is een harde les
maar ik heb geleerd
na 2 dagen bellen werd me verteld dat ik effe na moest laten kijken bij een garage
dat heb ik gedaan er zat olie bij de bougies en verder durven ze niet te kijken want ze zijn bang dat ze van het een in het ander zouden vallen er word geadviseerd dat bij de ford zelf te doen
ik ben er trouwens niet heen gereden omdat ik bang ben dat ie er onderweg mee ophoud en ik moet gewoon de hele week werken
uiteindelijk na 4 dagen bellen werd me vertelt dat ik de eigenaar niet te spreken kreeg en dat er geen garantie op zat en dat ik dat er wel bij had kunnen kopen dat weet een kind nog wel (ik niet dus als me dat niet verteld word) en verder gaan we er niet samen uitkomen
en ik denk dat je wel rechten heb ook zonder garantie
Geen garantie bij de koop
Stap 1
Meld het gebrek bij de verkoper
Doet zich een gebrek voor, dan moet u dit binnen een redelijke termijn (twee maanden) bij de verkoper melden. Doet u dit niet, dan heeft dit gevolgen voor uw rechten. Laat u het gebrek herstellen bij een ander bedrijf? Hiermee verspeelt u al uw rechten op een vergoeding.
Stap 2
Is het gebrek binnen zes maanden na de koop ontstaan?
In het eerste half jaar kunt u ook zonder garantie van de verkoper eisen dat hij eventuele gebreken herstelt. MAAR dit kan alleen als het gebrek:
niet veroorzaakt is door verkeerd gebruik
niet valt onder normaal onderhoud
niet te verwachten was gezien de koopprijs, kilometerstand en leeftijd (slijtage valt hier dus niet onder)
bij de koop niet door u te constateren was.
In dit eerste half jaar moet de verkoper aantonen dat het gebrek nog niet aanwezig was ten tijde van de koop en dat u dit wel kon verwachten. U hoeft dus niets te bewijzen.
Meldt u het gebrek na de zes maanden? Op dat moment moet u aantonen dat het gebrek tijdens de koop al aanwezig was, of dat u het gebrek niet hoeft te verwachten. De bewijsplicht is dus omgedraaid.
Stap 3
Geef de verkoper gelegenheid om te herstellen
Dit is heel belangrijk, mocht u een rechtzaak starten dan moet u aantonen dat de verkoper voldoende gelegenheid heeft gehad tot herstel. Kunt u dit niet dan heeft dit gevolgen voor uw rechten. U kunt dit het beste schriftelijk vastleggen door de verkoper een brief te sturen.
De hele tekst is hier te lezen
http://www.anwb.nl/rechtshulp,/voor-wie ... 0.97225344
Ik hou hoop
het is een harde les
maar ik heb geleerd
Ik vind, je hebt het goed verwoord.
Maar voor wat heb je het dan nog hier op het forum geplaatst, als je de weg weet, hoe te handelen?
Maar voor wat heb je het dan nog hier op het forum geplaatst, als je de weg weet, hoe te handelen?
@tennis
Hier verwisselen we verhalen en behoeden mensen
voor dit soort praktijken
en vooral leren we van elkaars ervaringen
Klopt, want er zijn al vele gevallen, van deze aard hier op het forum langs gekomen, maar blijkbaar heb je dan niets van opgestoken!ricootje schreef:@tennis
We hebben hier een auto gekocht zonder garantie
als jij niks zinnig heb te schrijven
schrijf dan lekker niks
ik snap allang dat ik een fout heb gemaakt
en vandaar ben ik naar dit forum gekomen
we dwalen van het onderwerp af
een beetje jammer!!!!!!
schrijf dan lekker niks
een beetje jammer!!!!!!
ricootje schreef:als jij niks zinnig heb te schrijven
schrijf dan lekker niks
een beetje jammer!!!!!!
Dan lees maar jou eigen berichten!
Er is niets van het onderwerp af te dwalen.
Laat maar weten, hoe het met Ford is afgelopen, dan kunnen wij nog eens over praten!
-
Wat staat er exact op het koopcontract ?
Is het een bovag koop contract?
Als het bedrijf bij de bovag is aangesloten kom je bij de geschillen commisie terecht,als er op het bovag contract bij geen bovag garantie een vinkje staat en een paraaf van jou + in het vak waar wat geschreven kan worden de woorden geen garantie + een kruis door de bovag regels achterop, heb je geen kans.
Bij een gewoon contract (standaart) moet je zelf een zaak aanspannen en kijkt de rechter heel zwart/wit , dus staat daarop zonder garantie , wordt het ook niks.
mvgr Ronald
Is het een bovag koop contract?
Als het bedrijf bij de bovag is aangesloten kom je bij de geschillen commisie terecht,als er op het bovag contract bij geen bovag garantie een vinkje staat en een paraaf van jou + in het vak waar wat geschreven kan worden de woorden geen garantie + een kruis door de bovag regels achterop, heb je geen kans.
Bij een gewoon contract (standaart) moet je zelf een zaak aanspannen en kijkt de rechter heel zwart/wit , dus staat daarop zonder garantie , wordt het ook niks.
mvgr Ronald
het is een standaard koopcontract
en nou blijkt ie ook nog zo lek als een zeef te zijn
me bijrijders kant leg een plas water
Wanneer je zo'n vreselijk slechte auto hebt, met zo veel ernstige mankementen, dan maak je mij niet wijs dat je bij de verkoop kon vermoeden. Een auto gaat niet van "perfect" naar "barrel" in twee weken tijd.ricootje schreef:het is een standaard koopcontract
Ricootje,
Je moet nooit een auto ONBEWUST of ONGEDWONGEN zonder garantie kopen. Je hebt uiteraard het europeese recht, maar ONDERTEKENEN voor geen garantie is vragen om problemen. Een rechter ziet dat echt niet veel anders.
Dat water, trouwens, zal waarschijnlijk de bak zijn, waarin de ruitenwissermotor zit. Als daar rotzooi in zit (bladeren e.d.) loopt ie vol, water komt binnen en wissermotor loopt stuk. Niet spannend, maar toch...
Een Focus is gewoon een goede auto, dus het zal beslist wel meevallen. Jijzelf bent goed geïrriteerd, en deels heb ik daar begrip voor. Deels niet. Dat gedeelte ben je zelf schuld.
Mijn advies:
Jouw leverende garage bellen, afspraak maken op een neutrale locatie en goed bijpraten. Geloof me, dat dit heel veel oplost.
Succes !
Je moet nooit een auto ONBEWUST of ONGEDWONGEN zonder garantie kopen. Je hebt uiteraard het europeese recht, maar ONDERTEKENEN voor geen garantie is vragen om problemen. Een rechter ziet dat echt niet veel anders.
Dat water, trouwens, zal waarschijnlijk de bak zijn, waarin de ruitenwissermotor zit. Als daar rotzooi in zit (bladeren e.d.) loopt ie vol, water komt binnen en wissermotor loopt stuk. Niet spannend, maar toch...
Een Focus is gewoon een goede auto, dus het zal beslist wel meevallen. Jijzelf bent goed geïrriteerd, en deels heb ik daar begrip voor. Deels niet. Dat gedeelte ben je zelf schuld.
Mijn advies:
Jouw leverende garage bellen, afspraak maken op een neutrale locatie en goed bijpraten. Geloof me, dat dit heel veel oplost.
Succes !
Met verbazing lees ik dit topic. Je koopt een auto zonder garantie en wanneer er problemen zijn ben je boos omdat je geen garantie hebt ? Er lopen rare snuiters op deze wereld.
Wees een vent en zie het als leergeld.
Wees een vent en zie het als leergeld.
Je hebt gelijk sjoegel, maar als ik het stukje lees, heb ik stellig de indruk, dat meneer nog niet eens bij de aankoop onder de motorkap heeft gekeken, laat staan er mee heeft proefgereden.
De Ford Focus is een prima product, zeker met die motor. Die kan niet zomaar na 2 weken "onrijdbaar" zijn.
Als je iemand op zijn blauwe of bruine ogen gaat vertrouwen in deze wereld heb je het niet goed begrepen. Of het nou gaat om een autobedrijf, keukenbedrijf, aannemer, makelaar enz, maakt niet uit...
De Ford Focus is een prima product, zeker met die motor. Die kan niet zomaar na 2 weken "onrijdbaar" zijn.
Als je iemand op zijn blauwe of bruine ogen gaat vertrouwen in deze wereld heb je het niet goed begrepen. Of het nou gaat om een autobedrijf, keukenbedrijf, aannemer, makelaar enz, maakt niet uit...