In de Peugeot 107 van mijn vrouw bevriest de binnenruit bij dit weer.
Wie heeft ie ook last van (gehad)?
Lijkt ook een vochtprobleem zoals ook op het forum is te zien.
Graag reactie's van ook Aygo en Citroen C1 bezitters.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Peugeot 107 bevriezen binnenruit
Re: Peugeot 107 bevriezen binnenruit
Ook andere en duurdere hebben hier soms last van.
Een tip een een vochtvreter vast zetten onder de stoel.
Bij veel mensen in 1 auto is er soms teveel vocht door zweet en zo...
En bij afkoelen komt het meestal op het koude voorraam aan 2 kanten ijs!
Zelfs auto met Airco heeft dit soms als je deze niet voldoende liet drogen.
Echter, een Airco is duurder in brandstof dus verdien je een losse vochtvreter wel terug.
Wel tijdig legen want bij een noodstop word deze anders leeg met dit vieze water.....!
Dus niet vergeten als je dit probeer!
Een tip een een vochtvreter vast zetten onder de stoel.
Bij veel mensen in 1 auto is er soms teveel vocht door zweet en zo...
En bij afkoelen komt het meestal op het koude voorraam aan 2 kanten ijs!
Zelfs auto met Airco heeft dit soms als je deze niet voldoende liet drogen.
Echter, een Airco is duurder in brandstof dus verdien je een losse vochtvreter wel terug.
Wel tijdig legen want bij een noodstop word deze anders leeg met dit vieze water.....!
Dus niet vergeten als je dit probeer!
Bedankt voor de info.
Ik denk dat het probleem meer zit in een slechte luchtdoorstroming. Had ik vroeger met oude Simca's ook.
Maar met een nieuwe moderne auto waar altiojd maar één persoon in rijdt lijkt me dit niet nodig.
Ik denk dat het probleem meer zit in een slechte luchtdoorstroming. Had ik vroeger met oude Simca's ook.
Maar met een nieuwe moderne auto waar altiojd maar één persoon in rijdt lijkt me dit niet nodig.
Als in deze vochtige tijd de ventilator te laag staat zou ook nog problemen kunnen geven, ik zet nu de automatische airco ook hoger en had hierna meer lawaai maar minder problemen!
Bij sommige auto s werkt de airco niet meer beneden de 5 gr. Misschien hier ook het geval ??
Bij mijn aygo is de ventilatie voldoende,ik heb geen airco.
Airco werkt zo wie zo niet onder de 5 graden omdat de verdamper dan direct zou bevriezen.
Airco werkt zo wie zo niet onder de 5 graden omdat de verdamper dan direct zou bevriezen.