Vandaag na het schoonmaken ontdekte ik een roestplek op het dak van mijn 107. Omdat de auto nog geen jaar oud is ben ik even na de dealer gereden om te vragen hoe dit kon.
Zijn antwoord was steenslag. Zelf ben ik daar niet zo van overtuigd.
Zeker niet omdat het boven op het dak is.
Nadere controle leerde dat er nog veel meer lakbeschadegingen op de voorkant te vinden waren. Echter bij deze was alleen de toplaag van de lak weg. Minder ernstig dan op het dak wat ik dan wel vreemd vind.
Weet iemand of dit het gevolg van steenslag is? of zijn er meer mensen die vinden dat de lak van de 107 wel erg snel beschadigt?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] peugeot 107 Lakschade door steenslag ?
-
Re: peugeot 107 Lakschade door steenslag ?
Lak problemen (roest vorming) zijn er wel bekend van het drietal. Het lijkt er op dat de Aygo er het meest last van heeft. Lijkt me overigens erg sterk omdat ze allemaal in dezelfde fabriek worden gemaakt.
Kan het zijn dat de auto toevallig ook een keer onder een eik o.i.d heeft gestaan. Met wat wind en vallen ****** heb je zo beschadiging op je dak.
Heb zelf een 107 en moet je gelijk geven dat de lak erg gevoelig voor krassen is. Dit overigens niet alleen probleem van de 107. De meeste moderne auto's (en lakken) zijn zeker in het begin erg gevoelig voor krassen.
Kan het zijn dat de auto toevallig ook een keer onder een eik o.i.d heeft gestaan. Met wat wind en vallen ****** heb je zo beschadiging op je dak.
Heb zelf een 107 en moet je gelijk geven dat de lak erg gevoelig voor krassen is. Dit overigens niet alleen probleem van de 107. De meeste moderne auto's (en lakken) zijn zeker in het begin erg gevoelig voor krassen.
-
Re: peugeot 107 Lakschade door steenslag ?
Ik heb zat Aygo`s zien komen en gaan.
Geen een met lakproblemen of roestproblemen.
En ze komen uit exact dezelfde fabriek. Echt.
Gewoon een gevalletje steenslag. Niks meer en niks minder en het vermelden niet waart op dit forum.
Geen een met lakproblemen of roestproblemen.
En ze komen uit exact dezelfde fabriek. Echt.
Gewoon een gevalletje steenslag. Niks meer en niks minder en het vermelden niet waart op dit forum.