LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Peugeot 207cc Kapotte Versnellingsbak 25000km

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
marjanderuiter

Peugeot 207cc Kapotte Versnellingsbak 25000km

Ongelezen bericht door marjanderuiter »

In september 207 nieuwe Peugeot 207cc gekocht bij eigenraam Schiedam.
In het begin nogal wat mankementen :
De auto lekte .......alle rubbers vervangen
Boardcomputer kapot...... Nieuwe boardcomputer
Kachel bleef maar warme lucht uitstoten,ook als hij op koelen stond .........uiteindelijk vervangen
Diverse keren geklaagd over de achteruit, was niet in de versnelling te krijgen.......... Kon geen kwaad.
Nu verleden week een raar geluid bij het optrekken in zijn 1.
Naar de garge geweest......bleek versnellingsbak kapot.
Ze hadden er nog nooit van gehoord na 25000 km!!!
Maar ja...geen garantie meer.
Coulance regeling aan gevraagd bij Peugeot Nederland......nul op request.
Ook bleek dat de achteruit finaal kapot was ( dus waar ik diverse malen over geklaagd had ).
Ook de koppellingsplaten zijn vet.
Rekening kan oplopen tot over de €3000,--
Ik bleef haast dood, je koopt geen nieuwe auto om na zo weinig kilometers al ellende te krijgen.

denny009

Re: Peugeot 207cc Kapotte Versnellingsbak 25000km

Ongelezen bericht door denny009 »

Marjan,

Ik zou eens proberen bij Peugeot Nederland of je enige coulance kan krijgen?

Peugeot staat ook bekend om z'n nogal rammelige en hakerig schakelende versnellingsbakken die sneller dan gemiddeld kapot gaan en de 207 staat nou ook niet echt bekend als een betrouwbare auto. Ik krijg zomaar het idee dat ze je net zolang aan het lijntje hebben gehouden tot de garantie voorbij was en je dus nu kan dokken. Suc6 in ieder geval.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Dit is wel heel extreem. Zoveel ellende mag je niet verwachten na 25K, wanneer was deze nu gekocht ? 2007 ? Dat zijn dan wel heel weinig kilometers, of is de teller toevallig óók stuk ? :mrgreen:

Een mooie coulanceregeling zou zijn wanneer ze die maandag-morgen terugnemen en jou een nieuwe leveren met een hele kleine bijbetaling.

marjanderuiter

Ongelezen bericht door marjanderuiter »

de teller is niet kapot, hahaha............enige wat het goed doet!
de auto is een boodschappen autotje.
Maar nu wel een hele dure

josdegroot

Ongelezen bericht door josdegroot »

Korte metten maken met Peugeot ze staan niet boven de wet al denken ze van wel. Hierop is volgens mij het non-conformiteits beginsel van toepassing. Je hoeft geen coulance aan te vragen. De auto voldoet niet aan de eisen die je van een dergelijke auto mag verwachten. Dus eerste stap is ze schriftelijk in gebreke stellen. ( niet de importeur ) en ze een termijn stellen waarin ze de zaak moeten repareren op hun kosten of anderszins hun een voorstel doen waar jij vrede mee zou hebben. Doen ze dat niet dan de geschillencommissie voertuigen inschakelen en een procedure tegen ze aanspannen. Kijk eens onder mijn topic van de com2000. Ze weigerden alles en wilden niks omdat ook mijn auto buiten de garantie was. Alleen hadden ze pech dat ze in mij iemand tegen zich hadden met een meer als gemiddelde juridische achtergrond. Ik was er zo klaar mee en heb de zaak glansrijk via de geschillencommissie gewonnen. Laat je niet door je dealer verwijzen naar de importeur daar heb je niks mee. Consumentenrecht in het burgerlijk wetboek is iets tussen verkoper( ondernemer ) en koper.

Als ik dit soort berichten vaker lees is het dood en doodzonde dat de meesten niet op de hoogte zijn welke mogelijkheden je als klant hebt om ook buiten de garantieperiode je recht te halen. Hier zou veel meer aandacht aan geschonken moeten worden al is er wel een uitzending geweest hierover in 2010.

Via deze link kom je er bij uit.
http://www.trosradar.nl/uitzending/item ... lefoonteam

mvrgr.

Gesloten