LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Peuzooi 307

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
rmanten

Peuzooi 307

Ongelezen bericht door rmanten »

Beste Radar,

Graag wil ik jullie de volgende situatie voorleggen:

Sinds twee jaar ben ik de (lease)berijder van een Peugeot 307 XSI HDI 110pk (van mei 2002). De eerste anderhalf jaar was ik zeer tevreden.

Echter, sinds november 2003 stapelen de problemen zich op. Inmiddels is mijn auto zeven keer weggesleept, naar drie verschillende dealers. De dealers gaven allemaal verschillende oorzaken aan, varierend van vocht in de sleutel tot aan een vol roetfilter. De reparaties blijken van korte duur, afgelopen dinsdag is de auto wederom met de sleepwagen afgevoerd. En wederom ben ik mijn auto voor een flink aantal dagen kwijt.

De symptomen zijn echter identiek: niet starten, wel accu, ook de startmotor gaat aan. Zeer waarschijnlijk betreft het een elektronisch probleem. Echter, het lukt de dealers klaarblijkelijk niet om de echte oorzaak te vinden. Wat kan ik in godsnaam doen?

Groet, Raymond

Gast

Re: Peuzooi 307

Ongelezen bericht door Gast »

Je mag in ieder geval blij zijn dat je least. Als eigenaar was je al een hele boel euri lichter geweest.
En je krijgt waarschijnlijk ook steeds een vervangende auto.
Kun je als particuliere eigenaar ook naar fluiten (of ook weer voor dokken)
Voor de rest: het is een Peug (met de bekende Franse slag)

citrofiel

Ongelezen bericht door citrofiel »

Is toch raar. Citroen heeft deze problemen niet. Zijn toch exact dezelfde motoren. Misschien ligt het aan de vakkennis van de Peugeot monteurs?
Maar hoe wordt de auto bereden? Korte stukken of lange stukken op de snelweg ????

Gast

conclusie, je kunt het beste een Lada rijden, want over alle andere merken word door iedereen geklaagd.

J.Slim

Ongelezen bericht door J.Slim »

"vol roetfilter." :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: even ademhalen
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
zo.

DANK je wel. Ik heb in tijden niet zo gelachen.

dc

Ongelezen bericht door dc »

conclusie, je kunt het beste een Lada rijden, want over alle andere merken word door iedereen geklaagd
Misschien komt dat omdat (bijna) niemand het in z'n botte hoofd haalt om in zo'n Russisch, vooroorlogs barrel te gaan rijden en er dus niemand is die KAN klagen. Degenen die wel Lada rijden durven niet te klagen omdat ze dan toegeven bewust in zo'n koekblik te rijden, hahaha, LADA,,,laat me niet lachen :!: Ieder merk is Lada ondertussen voorbijgestreefd, zelfs de redelijk recente Indiase merken.

Gast

Wat je moet doen is klagen bij je baas die dan weer kan klagen bij de leasemaatschappij die weer kan klagen bij de dealers. Zeur!! Als het je nou geld zou kosten, mag je z-e-i-k-e-n

citrofiel

Ongelezen bericht door citrofiel »

vol roetfilter." even ademhalen

zo.

DANK je wel. Ik heb in tijden niet zo gelachen.

Vol roetfilter kan wel ! Als je je HDi alleen gebruikt voor naar de bakker te rijden gaat het fout.

Gast

dat van die Lada bedoelde ik dus cynisch...;-)

dens

Ongelezen bericht door dens »

Zeur!! Als het je nou geld zou kosten, mag je z-e-i-k-e-n
Waar slaat dat nu op?? Natuurlijk mag je z-e-i-k-e-n! Het kost je dan misschien geen geld (je betaalt wel belasting over de leaseauto, dus kost het je wel degelijk geld!) maar je hebt er wel VEEL ongemak van. Een merk als Peugeot (en helaas niet alleen Peugeot) levert de laatste jaren (vooral sinds er steeds meer electroinica en snufjes in de auto's komen) gewoon een slechte kwaliteit auto's af. En als ze nu heel goedkoop zijn.....maar je betaalt toch veel geld voor zo'n auto (ja, ook de leasemaatschappij) en daar mag je wel wat voor verwachten.
En dan, als berijder moet je juist zeuren bij de dealer. De berijder bepaalt vaak het merk als hij een leaseauto krijgt en je bent dus heel belangrijk voor de dealer. Laat ze maar een poepie ruiken. Misschien gaat dan de kwlaiteit en de service eens naar een normaal, acceptabel niveau!!

dc

dat van die Lada bedoelde ik dus cynisch...

Oooohhh, ik schrok al, hahaha :wink:

Gast

tip.!

is de auto nog jonger dan 2 jaar? Dus volldig garantie verplichting EG
Als ze het niet kunnen verhelpen dan kun je een compleet nieuw auto eisen.
(vele weten dat niet) Reageer maar zo naar de garage dan weet je niet hoe snel ze zijn om het te verhelpen.!!!!!!! lukt dat niet ? nieuw auto!!

dc

is de auto nog jonger dan 2 jaar? Dus volldig garantie verplichting EG
Als ze het niet kunnen verhelpen dan kun je een compleet nieuw auto eisen.
(vele weten dat niet) Reageer maar zo naar de garage dan weet je niet hoe snel ze zijn om het te verhelpen.!!!!!!! lukt dat niet ? nieuw auto!!
Da's maar voor een deel waar. De verkoper kan je toch echt een bedrag rekenen voor de kilometers en tijd dat je ervan genoten hebt. En dat is wel logisch ook. Ook eventuele prijsstijgingen kunnen dan doorbelast worden.

Gast

Hij moet je een gelijkwaardige auto aanbieden.

Gast

Bij garantie is het vaak nog een kwestie van maar afwachten of ze die nakomen.

Een andere auto als garantie kun je helemaal vergeten.

Naarmate het duurder wordt zal de garage (in opdracht van de importeur) zich onder de garantie proberen uit te draaien.

De geschillencommissie beslist meestal in het voordeel van de leverancier, dus dat is ook een heilloze weg en via de rechter afdwingen heeft toch nog wel een drempel en kost een boel euri.

Ik spreek trouwens uit ervaring en ken garantie"gevallen" van anderen.

Als lease rijder heb je misschien nog het voordeel dat klantenbinding een grotere rol kan spelen. Bovendien kun je via je werkgever wellicht juridische actie afdwingen.

Als Peugeot er een potje van maakt met de kwaliteit en vooral de daarop verwachtte service, dan zal het bergafwaarts gaan met de klandizie. De nieuwe modellen zien er trouwens ook niet meer uit, dus het aantal klanten zal toch wel minder worden en dus worden de bestaande klanten weer meer koning.....

Gast

Hij moet je een gelijkwaardige auto aanbieden

Notebook

Ongelezen bericht door Notebook »

Volgens mij moet je gewoon geluk(???) hebben wat voor dealer je treft. Bij elk merk auto kan er wel wat kapot gaan (mensenwerk), maar je gaat je er gruwelijk aan irriteren dat de service niet goed is, nog meer zelfs dan aan het feit dat de auto zelf een mankement heeft. Je heb er een paar van die figuren bij, die alleen klantvriendelijk zijn tot je de koop heb getekend en dan kun je kapot vallen. Maar dat nieuwe model van peugeot is inderdaad afschuwelijk. ( voor hier reacties opkomen, ik rijd zelf ook peugeot (206cc) met heel veel plezier (eindelijk een cabrio naar jaren en dan regent het al 4 maanden :-( dat is minder) , dus ik geef alleen maar mijn mening om dat nieuwe model)

J.Slim

Ongelezen bericht door J.Slim »

"Vol roetfilter kan wel ! Als je je HDi alleen gebruikt voor naar de bakker te rijden gaat het fout."

Welke big gebruikt er nu een DIESEL om alleen mee naar de bakker te rijden?

Gast

Je bent lekker bijdehand, meneer Slim. Je kunt ook heel veel korte stukken rijden en zo aan je kilometers komen. Pffffffff wat zijn we slim

Gesloten