Voor de garantie ben je zwaar afhankelijk van Peugeot Nederland en de dealer. Als je Peugeot bij de grootste dealerorgansatie vandaan komt (nefkens) dan gaat het als volgt:
De dealer zegt dat ze afhankelijk van de importeur, de importeur zegt dat de dealer verantwoordelijk is. Dat is het eerste balletje wat heen en weet gaat.
Dan kunnen ze beiden de klacht ontkennen (valt binnen de marges, hoort zo, wij kunnen niets vinden). Voor hen is de kous dan af.
Blijf je heel hard doorzeuren dan gaat het volgende gebeuren: ze blijven ontkennen maar willen wel een commerciele oplossing bieden: ze kopen je auto terug voor marktwaarde. Let wel marktwaarde.
meestal betreft het vrij jonge auto's en de afschrijving is enorm.
In mijn geval: 55% in 10 maanden. Met zo'n oplossing kan je dus bijna niet accoord gaan en daarmee is voor Peugeot Nederland en Nefkens de zaak afgehandeld.
Het terugnemen van een auto kost hen gewoon te veel geld in verhouding wat een klant oplevert.
Smerige streken? ja, naar mijn mening wel maar je kan er weining tegen doen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Peuzooi 307
Re: Peuzooi 307
Manten,
Ik heb ongeveer het zelfde meegemaakt met een ander merk. Ben jammer geen leaserijder. Werd er gestoord van; dat ding bleef om de haverklap staan en niemand wist het te verhelpen.
Totdat uiteindelijk er een nieuwe dynamo in werd gezet voor 300 euro. Hij loopt nu 1,5 jaar probleemloos.
Ik heb ongeveer het zelfde meegemaakt met een ander merk. Ben jammer geen leaserijder. Werd er gestoord van; dat ding bleef om de haverklap staan en niemand wist het te verhelpen.
Totdat uiteindelijk er een nieuwe dynamo in werd gezet voor 300 euro. Hij loopt nu 1,5 jaar probleemloos.
Re: Peuzooi 307
Je bent toch leaseberijder en ik snap niet waarom je je zo druk maakt. Gewoon contact opnemen met leasemaatschappij...