LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] probleem met auto na aankoop

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
bakray21

probleem met auto na aankoop

Ongelezen bericht door bakray21 »

ik heb eind juni een kia sorento gekocht bij een auto bedrijf met bovag en nap direct na een week toen ik op vakantie ging naar italie merkte op aan mijn tomtom dat de snelheid erg afweek,ik reed in werkelijkheid 120 en de snelheidsmeter gaf 100 aan ook telde hij verkeerd op bv elke 100 km die ik aflegde telde hij er maar 80 op,bij aankomst in italie direct contact op genomen en bij thuiskomst een afspraak gemaakt om langs te komen om na te kijken.heb een daarvoor nog de afwijking laten rapporteren door dekra die hebben dat ook in een rapport bevestigd.
hij heeft daarna 22 dagen bij het autobedrijf gestaan omdat ze er niet uit kwamen het bleekt een fout te zijn in het differenttiel en dat is gerepareerd na 3 weken dat ik hem weer terug had stond ik langs de kant omdat mijn temperatuur in het rood ging anwb kwam en zag dat het vaatje leeg was en heeft bij gevuld met koelvloeistof was geen lekkage geconstateerd na een week was het vaatje weer bijna leeg dus lek is toen ook vervangen op dat moment dat ik naar de garage(een andere in de buurt) reed hoorde ik ook ergens een aanlopend geluid in de auto heb een monteur mee laten rijden die het ook hoorde en de auto is opgehaald en nagekeken door de garage waar ik hem gekocht heb zij hebben niets kunnen vinden,ze hebben wel het een en ander gedaan wat weet ik niet dat was een beetje vaag,maar toen ik hem op haalde hoorde ik niets meer.1 week toen ik hem terug had heb ik omdat ik geen vertrouwen meer had in de auto hem laten keuren bij de anwb daar hebben ze mij er bij geroepen toen ie op de brug stond hij lekte olie bij de motor was niet goed volgens hun,hij mist ook wat vermogen vinden ze,hij heeft al moeite om met alle respect een panda in te halen en dan heb ik hem gekocht voor een caravan?die had ik net daarvoor opgehaald ik kon hem op een rechte weg net vooruit trekken.nu moet ie weer terug naar het autobedrijf want hij lekt nog steeds.ja om een lang verhaal kort te maken wat kan ik hier mee zij zeggen dat ik niet zomaar de koop kan ontbinden.Dat zou ik wel willen omdat ik in mijn ogen een ondeugdelijke wagen bij hem heb aangeschaft en ik er geen vertrouwen meer in heb ook vanwege de km afwijking hij heeft bij elkaar 10000 euro gekost.

wat kan ik hier mee?

raymond

Leo The Emperor

Re: probleem met auto na aankoop

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Klinkt wel als een schadeauto. Met name de verkeerde snelheidsaanwijzing wijst op verkeerde onderdelen in de auto.

Aangezien u de auto bij de Anwb heeft laten keuren heeft u vast ook een uitgebreid keuringsrapport.

Ik zou de garage 10 dagen geven om alle tekortkomingen volgens dit Anwb rapport op te lossen, en dat de garage mededelen dat u anders de koop buitengerechtelijk ontbindt, en de koop som terugeist.

Vanaf nu alleen maar schriftelijk communcieren en niks mondeling oplossen

Als de garage niet meewerkt kunt un een gerechtelijke procedure moeten starten, dit is beste te doen in overleg met de rechtsbijstand

succes

bakray21

Re: probleem met auto na aankoop

Ongelezen bericht door bakray21 »

ja klopt de auto staat nu nog voor de deur ik was zou bijdehand om een auto 200 km verderop te kopen zou gisteren daar heen gaan maar ben ziek geworden wel is de auto nagekeken door een garage waar we altijd onze auto keuren die hebben geconstateerd dat de kleppendeksel lekt en wat betreft het vermogen hebben ze een scoopbeeld gemaakt met de luchtmassameter of zo en daar komt ook iets uit wat niet klopt hij valt elke keer terug in ze vermogen terwijl dat eigenlijk op moet lopen er misse diversen rubbers,2 remschijven moeten vernieuwd worden
en 1 band heeft ook te weinig profiel ja dat zou kunnen ik heb 6000 km gereden met de auto sinds juli.
bedankt voor je reactie altijd welkom een frisse kijk er op.

Gesloten