Hoi allemaal,
ik en mijn vrouw hebben na dat wij in dec 2009 een schade aan onze auto hadden gekregen het geld van de tegen partij en zelf nog wat gespaart een andere auto gekocht.
na lang zoeken en proef rijden was de keuze gevallen op een mooie netten Mitsubishi Space wagon uit 1998.
na een proef rit zijn we tot de koop over te gaan.
hij stond ook nog bij een officele dealer in zeist alle boekjes er bij en een NAP van 170.000 km.
aan het einde van de dag hallen mijn vader en ik de auto op tot zover alles goed tot onder weg naar huis op de snelweg na +- 35 km er een oranje lampje aan gaat op het daesbord dti bleikt te gaan om het motorlampje.
wij wonen in aalsmeer en de garage zit in zeist niet echt om de hoek dus mijn vrouw rijd de volgende ochtond hier naar de dealer en laat de auto uitlezen.
het probleem zit in de uitlaat en de Lambdasonde goed voor meer dan 475,- euro aan onderdelen moet het er ook nog opgezet worden over deze prijs valt nog niets te zegen.
we bellen naar zeist deze vertelt ons gekocht zonder garantie sorry. toen zijn we zo boos geworden dat hij er zovan schok om toch maar even te overlegen met zijn baas we praten hier wel over een auto van 2250,- euro en daar mag je wel niet teveel van verwachten maar toch meer dan 35 km rijplezier.
na overleg kunnen we langs komen om er een nieuwe lambdasonde in telaten zetten maar geen orsienele goed zegen wij als er maar een oplossing komt toch!
mijn vrouw rijd naar zeist en na een kop koffie kan ze weer te vrede vertrekken tot aan de school van de kids en ja hoor het lampje gaat weer aan.
jammer voor u is het antwoord van een grote Mitsubishi daeler in zeist.
nu is mijn vraag wat kan ik als dit alles in een tijd van 3 dagen gebeurt?
en al heb ik geen garantie ik mag toch wel van een produkt wat 2250 euro kost wel iets verwachten nu heb ik de gedachte dat ik zwaar in de maling ben genomen en zitten mijn kids wel in een veilige auto of niet ?
groet mike.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] probleem met een Mitsubishi Space wagon 2.0 glxi
-
Re: probleem met een Mitsubishi Space wagon 2.0 glxi
De Space Wagon is een veilige auto, over uw veiligheid hoeft u zich geen zorgen te maken.
Alleen wat mag je verwachten van een auto van 12 jaar auto, en in hoeverre dient de verkoper hier nog enige garantie te geven. Mijn antwoord: niet.
Je hebt helaas gewoon pech. Hier is ook jurisprudentie over te vinden. De verkopende partij kan enige coulance bieden, maar is hiertoe niet verplicht. Dit alles dus gezien de leeftijd van de auto.
Alleen wat mag je verwachten van een auto van 12 jaar auto, en in hoeverre dient de verkoper hier nog enige garantie te geven. Mijn antwoord: niet.
Je hebt helaas gewoon pech. Hier is ook jurisprudentie over te vinden. De verkopende partij kan enige coulance bieden, maar is hiertoe niet verplicht. Dit alles dus gezien de leeftijd van de auto.
heb precies hetzelfde gehad, een zelfde auto, maar dan de diesel uitvoering. na max 50 km de koppakking lek. terug naar garage. deze waren zo aardig om het voor mij te repareren, vervolgens weer 150 km gereden, weer de koppakking lek. volgens de mitsubishi dealer problemen met het onderblok. Dus de oplossing zou zijn een nieuw/2e hands motorblok. duur geintje, maar op coulance hierover bij de garage hoefde ik niet meer te rekenen helaas. auto ook uit 98, gekocht in 2008 voor 2000 euro.
Helaas is de wet duidelijk. Bij nieuwe producten mag je wat verwachten, bij producten van 12 jaar kan je heel wat minder verwachten en zou je moeten rekenen op coulance van de garage.
Helaas is de wet duidelijk. Bij nieuwe producten mag je wat verwachten, bij producten van 12 jaar kan je heel wat minder verwachten en zou je moeten rekenen op coulance van de garage.
1. De SW 2.0 glxi is een goede, degelijke en veilige auto.
2. Deze auto heeft twee lambda sondes. Mogelijk heeft men er slechts eentje vervangen.
3. Ik vind € 475,- voor een ouderwetse lambdasonde wel erg duur. Was er nog meer kapot?
4. Ik ben er niet van overtuigd dat het probleem in een Lambda sonde zit (kan ook stappenmotor of gasklephuis o.i.d zijn)
5. U kunt wellicht op zoek gaan naar tweedehands lambda sondes?
Naar welke dealer bij u in de buurt bent u gegaan? A'veen of Mijdrecht?
O ja, ik vind dat de dealer in Zeist voldoende coulant is geweest jegens u.
Als u een oudere goedkope auto koopt zonder garantie, dan hoeft u niet te verwachten dat er nadien nog dure reparaties uitgevoerd worden uit coulance. Het is natuurlijk wat anders als aannemelijk is dat de auto willens en wetens met een verborgen gebrek is verkocht, zonder dat u dat kenbaar is gemaakt.
2. Deze auto heeft twee lambda sondes. Mogelijk heeft men er slechts eentje vervangen.
3. Ik vind € 475,- voor een ouderwetse lambdasonde wel erg duur. Was er nog meer kapot?
4. Ik ben er niet van overtuigd dat het probleem in een Lambda sonde zit (kan ook stappenmotor of gasklephuis o.i.d zijn)
5. U kunt wellicht op zoek gaan naar tweedehands lambda sondes?
Naar welke dealer bij u in de buurt bent u gegaan? A'veen of Mijdrecht?
O ja, ik vind dat de dealer in Zeist voldoende coulant is geweest jegens u.
Als u een oudere goedkope auto koopt zonder garantie, dan hoeft u niet te verwachten dat er nadien nog dure reparaties uitgevoerd worden uit coulance. Het is natuurlijk wat anders als aannemelijk is dat de auto willens en wetens met een verborgen gebrek is verkocht, zonder dat u dat kenbaar is gemaakt.