LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Goedemiddag.
Wij hebben een ford transit connect 1.8
Zoals bij vele het probleem is hebben wij het nu ook ondervonden.
Het riempje dat door de olie loopt is gebroken met gevolg de motor ook helemaal in de soep.
Het gaat dus om een ford transit bouwjaar 2010 met net 155.000km op de teller.
Motorcode is p9pb. Dit is een erkend probleem bij deze auto's
De reparatie kosten vallen erg hoog uit.
Ford nederland gebeld die zeggen niet op de hoogte te zijn van dit probleem en sturen ons naar de garage waar we de auto gekocht hebben. Die zeggen niks er aan te kunnen en willen doen.
Internet staat vol over dit probleem maar ondanks dat wil ford het probleem niet erkennen.
Nu zitten wij met ons handen in het haar wat we moeten doen.
Zijn er mensen die dit zelfde probleem erkenen of mee hebben gemaakt. En eventueel tips voor ons hebben.
De rechtsbijstand kan niks doen omdat het een 2de hands auto is.
Wij hebben een ford transit connect 1.8
Zoals bij vele het probleem is hebben wij het nu ook ondervonden.
Het riempje dat door de olie loopt is gebroken met gevolg de motor ook helemaal in de soep.
Het gaat dus om een ford transit bouwjaar 2010 met net 155.000km op de teller.
Motorcode is p9pb. Dit is een erkend probleem bij deze auto's
De reparatie kosten vallen erg hoog uit.
Ford nederland gebeld die zeggen niet op de hoogte te zijn van dit probleem en sturen ons naar de garage waar we de auto gekocht hebben. Die zeggen niks er aan te kunnen en willen doen.
Internet staat vol over dit probleem maar ondanks dat wil ford het probleem niet erkennen.
Nu zitten wij met ons handen in het haar wat we moeten doen.
Zijn er mensen die dit zelfde probleem erkenen of mee hebben gemaakt. En eventueel tips voor ons hebben.
De rechtsbijstand kan niks doen omdat het een 2de hands auto is.
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Ik denk dat je eerst even moet achterhalen wat de officiële vervangingstermijn van deze riem is.
Wat staat er in je onderhoudsboekje?
Dan is de volgende vraag: Is deze op tijd vervangen?
Wat staat er in je onderhoudsboekje?
Dan is de volgende vraag: Is deze op tijd vervangen?
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Officeel moet dit riempje bij dE 250.000 km vervangen worden of als de auto 10 jaar oud is. Dit is door ford erkent en gezegt staat ook in het boekje. Onze auto is 5 jaar oud en heeft ongeveer 155.000 km gelopen
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Natuurlijk wordt het niet door de fabrikant erkend. Dat zou schuld bekennen zijn en daarmee zouden ze alle motoren moeten herstellen. Kostbaar grapje...
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Met de auto is altijd netjes mee omgegaan netjes altijd 2 keer per jaar een kleine en een grote beurt gehad. Dit is inderdaad een erkend probleem alleen doet de Ford zelf niks aan dit probleem en Willem het probleem niet erkenen. Deze auto heeft altijd goed gereden en nooit problemen gehad. Is altijd goed mee gereden. En altijd wat grotere afstanden op een normale manier. De reparatie kosten die er aan zitten te komen zijn rond de 5000 euro als het niet meer wordt. Daarom hopen wij ook dat er meer mensen dit probleem hebben en gezamenlijk stappen kunnen ondernemen. Wij zijn hopeloos er van aan het worden
-
- Berichten: 741
- Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Ik neem aan dat het om een dieselmotor gaat?
De distributieriem loopt niet door de olie...
De brandstofpomp wordt aangedreven door een oliegesmeerde ketting.
Als de riem is geknapt, is de schade inderdaad behoorlijk. De zuigers raken dan de kleppen, met als gevolg een stel kromme kleppen. Kop demonteren, de kromme kleppen vervangen, spul weer monteren + nieuwe distributieriem + spanner. Het gebeurt niet echt vaak dat de zuigers zo'n opdonder krijgen dat de drijfstangen krom raken of de lagers schade oplopen.
Als de ketting van de pomp is geknapt, gebeurt er in principe niet zoveel. Nieuwe ketting monteren, eventueel meteen geleiders en spanner vervangen, pomp op tijd zetten en het spul loopt weer.
Een 1.8 benzinemotor in de Transit Connect heeft uiteraard geen ketting voor de brandstofpomp. De distributieriem loopt ook bij een benzinemotor nooit door de olie...
v.d.Heyden
De distributieriem loopt niet door de olie...
De brandstofpomp wordt aangedreven door een oliegesmeerde ketting.
Als de riem is geknapt, is de schade inderdaad behoorlijk. De zuigers raken dan de kleppen, met als gevolg een stel kromme kleppen. Kop demonteren, de kromme kleppen vervangen, spul weer monteren + nieuwe distributieriem + spanner. Het gebeurt niet echt vaak dat de zuigers zo'n opdonder krijgen dat de drijfstangen krom raken of de lagers schade oplopen.
Als de ketting van de pomp is geknapt, gebeurt er in principe niet zoveel. Nieuwe ketting monteren, eventueel meteen geleiders en spanner vervangen, pomp op tijd zetten en het spul loopt weer.
Een 1.8 benzinemotor in de Transit Connect heeft uiteraard geen ketting voor de brandstofpomp. De distributieriem loopt ook bij een benzinemotor nooit door de olie...
v.d.Heyden
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Bedoel je nou dat het wel een BEKEND probleem is, maar niet door Ford erkend?mandytje schreef:...Dit is inderdaad een erkend probleem alleen doet de Ford zelf niks aan dit probleem en Willem het probleem niet erkenen.
Of bedoel je wel dat het een erkend probleem is? Want dan wil ik graag wel even de erkenning van Ford zelf zien..
-
- Berichten: 741
- Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
@ MichielFRL: volgens mij heeft de 1.8 benzine noch de 1.8 diesel van Ford de door jouw bedoelde "wetbelt". Deze wordt in de 1.0 Ecoboost gebruikt.
Wel bedankt voor de aanvullende info.
v.d.Heyden
Wel bedankt voor de aanvullende info.
v.d.Heyden
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Bij de 1.8 tdci is er door Ford op een gegeven moment overgeschakeld op een wet belt:v.d.Heyden schreef:@ MichielFRL: volgens mij heeft de 1.8 benzine noch de 1.8 diesel van Ford de door jouw bedoelde "wetbelt". Deze wordt in de 1.0 Ecoboost gebruikt.
Wel bedankt voor de aanvullende info.
v.d.Heyden
http://www.problemcar.nl/nl/professiona ... -gebr.html
Inderdaad heeft de nieuwe 1.0 ecoboost ook een wetbelt.
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Het gaat inderdaad over een dieselmotor waar van 1 riem door de olie loopt. Zijn nooit korte stukjes gereden met de auto. Dit is een probleem wat meer mensen hebben alleen volgens ford is dit niet bekend bij hun en doen ze er vervolgens helemaal niks aan het probleem
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Ga vandaag nog 1 keer naar de Ford bellen kom ik er met hun niet uit verder dan gaan wij zo wie zo verdere stappen onder nemen. Het gaat het een lange strijd worden maar door dat ik een bekend probleem is alleen de Ford zelf er geen gehoord aan wil geven. Geven ze ons totaal geen keus we worden van ford van het kastje naar de muur gestuurd en toegeven doen ze nog steeds niet
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Als u kunt aantonen dat het onderhoud volgens de voorschriften en regelmatig is uitgevoerd zou een beroep op nonconformiteit een mogelijkheid zijn.
Van een auto van amper zes jaar oud en met een vrij lage km-stand mag je andere verwachtingen hebben. Zeker als het gaat om een bestelwagen, die meer mishandeling en korte ritten moet kunnen doorstaan.
http://www.claassenadvocaten.nl/nieuws/ ... mentenkoop
Van een auto van amper zes jaar oud en met een vrij lage km-stand mag je andere verwachtingen hebben. Zeker als het gaat om een bestelwagen, die meer mishandeling en korte ritten moet kunnen doorstaan.
http://www.claassenadvocaten.nl/nieuws/ ... mentenkoop
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Wederom weer naar ford gebeld willen niks aan het probleem doen. Inmiddels hebben mensen ook in België en Duitsland dit probleem onder vonden met deze auto's. Graag hoop ik in contact met mensen te komen die dit probleem ook hebben zodat we met zijn alleen er wat aan kunnen gaan doen
-
- Berichten: 741
- Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Inderdaad, heb ik weer wat geleerd (nooit te oud om te leren).thecure schreef: Bij de 1.8 tdci is er door Ford op een gegeven moment overgeschakeld op een wet belt:
http://www.problemcar.nl/nl/professiona ... -gebr.html
Inderdaad heeft de nieuwe 1.0 ecoboost ook een wetbelt.
Mijn welgemeende excuses voor mijn foutieve info betreffende de 1.8 dieselmotor van Ford.
Ik heb het verhaal op het forum van Problemcar mbt de motorschade van de "wetbelt" TDci van Ford met stijgende verbazing zitten lezen. En helemaal de reactie van Ford Nederland. Ben je als klant mooi klaar mee.
v.d.Heyden
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Hierbij willen wij u danken voor uw telefonisch contact en uw e-mail aan de afdeling Klantenrelaties van Ford Nederland B.V., welke wij aandachtig hebben gelezen. Wij betreuren het ten zeerste dat u problemen heeft met uw Ford Transit Connect.
Allereerst willen wij u onze excuses aanbieden voor de vertraging in het beantwoorden van uw verzoek tot coulance.
Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u informeren dat de advies vervangtermijn voor de distributieriem van uw Ford Transit Connect iedere 250.000 km of elke 10 jaar betreft. Overigens moeten wij u erop attenderen dat een distributieriem een slijtage onderdeel betreft en de door ons opgegeven advies vervangtermijn de maximale vervangtermijn betreft. Afhankelijk van het gebruik van de auto kan het voor komen dat een distributieriem eerder vervangen dient te worden. Onze officiële Ford dealers controleren hier dan ook op en adviseren de klant wanneer de distributieriem aan vervanging toe is.
Op basis van de door u toegestuurde informatie hebben wij kunnen achterhalen dat u uw Ford Transit Connect niet aangeschaft binnen de Ford organisatie. Daarnaast is het onderhoud aan uw Ford Transit Connect, voor zover wij op afstand kunnen beoordelen, niet conform de richtlijnen en specificaties van de Ford organisatie uitgevoerd. Het onderhoud dient namelijk iedere 25.000 km of elke 12 maanden, welke zich het eerste voordoet, uitgevoerd te worden met gespecificeerde onderdelen. Uit de door u toegestuurde facturen van het onderhoud hebben wij kunnen constateren dat in elk geval de laatste onderhoudsbeurt ruim 12.000 km te laat is uitgevoerd.
Uw situatie hebben wij zorgvuldig bekeken en intern besproken met de afdeling Garantiezaken. Tot onze spijt moeten wij u informeren dat wij u, aangezien u uw Ford Transit Connect buiten de Ford organisatie heeft aangeschaft, het onderhoud niet conform de voorgeschreven richtlijnen en specificaties is uitgevoerd en er geen gespecificeerde onderdelen zijn gebruikt, vanuit Ford Nederland B.V. niet tegemoet kunnen komen in de aanstaande reparatiekosten. Voor eventuele tegemoetkomingen willen wij u adviseren om contact op te nemen met uw leverende partij, Autobedrijf Verhaar, welke overigens ook de verantwoordelijke partij is.
Wij vinden het vervelend u niet anders te kunnen berichten, maar vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
Allereerst willen wij u onze excuses aanbieden voor de vertraging in het beantwoorden van uw verzoek tot coulance.
Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u informeren dat de advies vervangtermijn voor de distributieriem van uw Ford Transit Connect iedere 250.000 km of elke 10 jaar betreft. Overigens moeten wij u erop attenderen dat een distributieriem een slijtage onderdeel betreft en de door ons opgegeven advies vervangtermijn de maximale vervangtermijn betreft. Afhankelijk van het gebruik van de auto kan het voor komen dat een distributieriem eerder vervangen dient te worden. Onze officiële Ford dealers controleren hier dan ook op en adviseren de klant wanneer de distributieriem aan vervanging toe is.
Op basis van de door u toegestuurde informatie hebben wij kunnen achterhalen dat u uw Ford Transit Connect niet aangeschaft binnen de Ford organisatie. Daarnaast is het onderhoud aan uw Ford Transit Connect, voor zover wij op afstand kunnen beoordelen, niet conform de richtlijnen en specificaties van de Ford organisatie uitgevoerd. Het onderhoud dient namelijk iedere 25.000 km of elke 12 maanden, welke zich het eerste voordoet, uitgevoerd te worden met gespecificeerde onderdelen. Uit de door u toegestuurde facturen van het onderhoud hebben wij kunnen constateren dat in elk geval de laatste onderhoudsbeurt ruim 12.000 km te laat is uitgevoerd.
Uw situatie hebben wij zorgvuldig bekeken en intern besproken met de afdeling Garantiezaken. Tot onze spijt moeten wij u informeren dat wij u, aangezien u uw Ford Transit Connect buiten de Ford organisatie heeft aangeschaft, het onderhoud niet conform de voorgeschreven richtlijnen en specificaties is uitgevoerd en er geen gespecificeerde onderdelen zijn gebruikt, vanuit Ford Nederland B.V. niet tegemoet kunnen komen in de aanstaande reparatiekosten. Voor eventuele tegemoetkomingen willen wij u adviseren om contact op te nemen met uw leverende partij, Autobedrijf Verhaar, welke overigens ook de verantwoordelijke partij is.
Wij vinden het vervelend u niet anders te kunnen berichten, maar vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Hierboven de mail die ford ons gestuurd heeft. Niet telefonisch zoals ze beloofd hadden maar via de mail en daar konden wij het maar mee doen. De garage waar wij de auto gekocht hebben stuurt ons weer naar de Ford zelf dus echt van het kasje naar de muur.
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
En die sturen ons weer naar de Ford toe dus egt van het kastje naar de muur komen nergens verder
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Op Problemcar kun je lezen dat een aantal verkopende partijen het probleem netjes voor klanten oplossen maar dat ook zij bij Ford geen gehoor krijgen...MichielFRL schreef:
Ford heeft gelijk dat ze u verwijzen naar de verkopende partij.
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Ik heb zelf eens wat lopen zoeken op het internet betreffende de vervangingstermijn van de snaar.
Op https://www.etis.ford.com kun je dit opzoeken. De genoemde 250.000 km lijkt iig te kloppen.
In dit geval is het natuurlijk merkwaardig dat de snaar deze km stand niet haalt. Lijkt mij een prima zaak voor de rechtsbijstand.
Verder zou ik nog wél even de kilometerhistorie van de auto zien te achterhalen. In het ergste geval zou je ook nog te maken kunnen hebben met een teruggedraaide teller., aangezien je aangeeft de auto tweedehands gekocht te hebben.
Op https://www.etis.ford.com kun je dit opzoeken. De genoemde 250.000 km lijkt iig te kloppen.
.Aandrijfketting/-riem brandstofpomp Elke 250 000 km - Vervangen (of na 10 jaar, indien eerder)
Distributieriem Elke 250 000 km / 10 jaar. Vervangen .
In dit geval is het natuurlijk merkwaardig dat de snaar deze km stand niet haalt. Lijkt mij een prima zaak voor de rechtsbijstand.
Verder zou ik nog wél even de kilometerhistorie van de auto zien te achterhalen. In het ergste geval zou je ook nog te maken kunnen hebben met een teruggedraaide teller., aangezien je aangeeft de auto tweedehands gekocht te hebben.
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
De verkopende autogarage wilt ook niks aan het probleem doen. Dus daar komen wij ook niet verder mee. Z