LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Zelfs rechts bijstand wil en kan niks betekenen omdat die zeggen dat het een tweede handse auto is. Dus ook daar komen we helaas niet verder. Vrees dat het uit gaat lopen om naar een advocaat te gaan stappen. Ik ga maandag contact opnemen met de andere gedupeerde om te kijken of dat we gezamelijke stappen kunnen ondernemen wij zijn ten einde raad op het moment. Vanuit ford totaal geen erkenning en willen er niks mee doen en er aan gaan doen
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Ik vrees ook dat er op korte termijn niks meer uit gaat rollen. De fabrikant is als de dood om zijn ongelijk te erkennen, want dat zet de deur open voor andere gedupeerden. Misschien dat er een hoop andere klachten komen, maar dan nog zal de genoegdoening minimaal zijn. Kijk maar in welke bochten VAG zich wringt bij het sjoemelschandaal en de problemen met tfsi-motoren.
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Voorlopig ga ik er nog even voor vechten aangezien er steeds meer mensen zich gaan melden. Rechtsbijstand heeft zich nu toch er op gericht. Maar er komen nu andere klachten en andere dingen naar boven programma onopgeloste zaken is nu ook ingeschakeld
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Proberen kan altijd.
Wat ik miste (over overheen heb gelezen). Is deze auto altijd aantoonbaar Ford dealeronderhouden geweest of door een door Ford erkend onderhoudspunt. Zo niet dan sluit ik me aan bij bovenstaande conclusie en kun je beter je verlies nemen (ford en de meeste andere leverancier stellen dit als basiseis voor enige vor van fabrieksgarantie/colance en/of een beroep op non conformiteit.
Wat ik miste (over overheen heb gelezen). Is deze auto altijd aantoonbaar Ford dealeronderhouden geweest of door een door Ford erkend onderhoudspunt. Zo niet dan sluit ik me aan bij bovenstaande conclusie en kun je beter je verlies nemen (ford en de meeste andere leverancier stellen dit als basiseis voor enige vor van fabrieksgarantie/colance en/of een beroep op non conformiteit.
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Aanvullend hierop: niet alleen checken of het door een erkende onderhoudsbedrijf is onderhouden, maar ook checken of die de werkvoorschriften van Ford hebben gehanteerd. Als dat niet kan worden aangetoond trekt Ford hun handen er (terecht) vanaf.Veldt01 schreef:Proberen kan altijd.
Wat ik miste (over overheen heb gelezen). Is deze auto altijd aantoonbaar Ford dealeronderhouden geweest of door een door Ford erkend onderhoudspunt. Zo niet dan sluit ik me aan bij bovenstaande conclusie en kun je beter je verlies nemen (ford en de meeste andere leverancier stellen dit als basiseis voor enige vor van fabrieksgarantie/colance en/of een beroep op non conformiteit.
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Er is dacht ik wetgeving gekomen die het mogelijk maakt dat ook niet-merkgarages onderhoud mogen en kunnen verrichten. Dealers zijn peperduur en vaak niet deskundiger dan een goede onafhankelijke garage. Ze interesseren zich vaak niet eens voor oudere auto's van 'hun' merk.GJvdZ schreef:Aanvullend hierop: niet alleen checken of het door een erkende onderhoudsbedrijf is onderhouden, maar ook checken of die de werkvoorschriften van Ford hebben gehanteerd. Als dat niet kan worden aangetoond trekt Ford hun handen er (terecht) vanaf.Veldt01 schreef:Proberen kan altijd.
Wat ik miste (over overheen heb gelezen). Is deze auto altijd aantoonbaar Ford dealeronderhouden geweest of door een door Ford erkend onderhoudspunt. Zo niet dan sluit ik me aan bij bovenstaande conclusie en kun je beter je verlies nemen (ford en de meeste andere leverancier stellen dit als basiseis voor enige vor van fabrieksgarantie/colance en/of een beroep op non conformiteit.
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Onze auto is altijd bij een garage geweest niet bij een ford dealer maar bij onze eigen garage. Nu komt ford met het verhaal dat ze daar de verkeerde olie erin hebben gedaan. Elke keer komt ford nederland met een ander antwoord om moedeloos van te worden. Voorlopig gaan we de juridische procedure starten heb morgen gesprek erover. Eind van de week gaan we de auto schorsen zodat we wel gewoon verder kunnen.
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Verkeerde olie kan inderdaad het einde van je motor betekenen. Daar heb ik zelf helaas ervaring mee. Punt is wel dat Ford dat moet aantonen, als ze dat beweren. Staat er op de facturen een type olie vermeld?
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Ik heb mijn vorige auto, een Seat Mii, nieuw gekocht bij een onafhankelijke maar bij de BOVAG aangesloten garage. Toen ik hem net een half jaar had ging de versnellingsbak kapot, dit is allemaal keurig onder garantie verholpen. Heb ik mijzelf ook niet mee bemoeid. Ik had hem bij de garage gekocht, deze heeft de garantie geregeld.
Een merk mag garantie niet weigeren als de auto bij een erkend bedrijf in onderhoud is.
Een merk mag garantie niet weigeren als de auto bij een erkend bedrijf in onderhoud is.
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Volgens mij ligt dat anders. Een merk mag eisen dat een auto volgens de onderhoudsvoorschriften van Ford wordt onderhouden (en de noodzekelijke updates krijgt).
Een gemiddelde merkloze garage kan hier doorgaans gewoon niet aan voldoen (niet de beschikking over de noodzakelijke ondersteuning).
Anyway de eigenaar zal wil hij/zij een beroep kunnen doen op non conformiteit het juiste onderhoud aan moeten tonen en dat wordt bijzonder lastig (en al die jaren goedkoper onderhoud is ook wat waard).
Ik denk dat dit een zinlose exercitie wordt en dat Ford hier ook nog eens (deels) terecht de claim afwijst.
Een gemiddelde merkloze garage kan hier doorgaans gewoon niet aan voldoen (niet de beschikking over de noodzakelijke ondersteuning).
Anyway de eigenaar zal wil hij/zij een beroep kunnen doen op non conformiteit het juiste onderhoud aan moeten tonen en dat wordt bijzonder lastig (en al die jaren goedkoper onderhoud is ook wat waard).
Ik denk dat dit een zinlose exercitie wordt en dat Ford hier ook nog eens (deels) terecht de claim afwijst.
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Maar ik denk dat TS bedoelt dat het hier een productiefout betreft en het dus door de fabrikant zal moeten worden opgelost.
Da's een lange weg te gaan en misschien heeft TS niet eens ongelijk. Autofabrikanten roepen altijd direct Nee en beginnen altijd met zinloze argumenten te smijten dat het een eindgebruikers fout betreft...
Da's een lange weg te gaan en misschien heeft TS niet eens ongelijk. Autofabrikanten roepen altijd direct Nee en beginnen altijd met zinloze argumenten te smijten dat het een eindgebruikers fout betreft...
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Wettelijke kaders m.b.t. fabrieksgarantie
De onderstaande informatie gaat over een aantal Europese wetten die ervoor zorgen dat de fabrieksgarantie van uw auto in stand blijft als u uw auto bij een onafhankelijke garage laat onderhouden.
Wanneer uw auto volgens de eisen van de fabrikant wordt onderhouden blijft de fabrieksgarantie altijd bestaan. De Bovag levert de onderhoudsvoorschriften van alle autofabrikanten. Daarom ontstaat er nooit discussie over de eisen van de fabrikant.
Alle werkzaamheden geschieden volgens de Europese richtlijnen. Volgens deze richtlijnen kunt u uw auto bij een merkonafhankelijk onderhoudsbedrijf laten onderhouden, met behoud van uw fabrieksgarantie. De universele garagebedrijven beschikken over dezelfde technische specificaties van uw auto als de merkdealer. Zo
bent u zeker van kwaliteit, professionaliteit en garantie. Hiervoor zijn regels vastgelegd in de Wet Monti en de BER2013. Hieronder vindt u meer informatie over deze wetten
In de autobranche woedde begin 2002 een flinke storm. Tot enkele jaren geleden had elke dealer recht op zijn eigen, exclusieve rayon. "Concurrentiebelemmerend", zo oordeelde Europarlementariër Mario Monti. Dus maakte hij daar met zijn 'Wet Monti' een einde aan. De wet schrijft de autobranche voor aan welke concurrentieregels de bedrijfstak zich dient te houden.
De onderstaande informatie gaat over een aantal Europese wetten die ervoor zorgen dat de fabrieksgarantie van uw auto in stand blijft als u uw auto bij een onafhankelijke garage laat onderhouden.
Wanneer uw auto volgens de eisen van de fabrikant wordt onderhouden blijft de fabrieksgarantie altijd bestaan. De Bovag levert de onderhoudsvoorschriften van alle autofabrikanten. Daarom ontstaat er nooit discussie over de eisen van de fabrikant.
Alle werkzaamheden geschieden volgens de Europese richtlijnen. Volgens deze richtlijnen kunt u uw auto bij een merkonafhankelijk onderhoudsbedrijf laten onderhouden, met behoud van uw fabrieksgarantie. De universele garagebedrijven beschikken over dezelfde technische specificaties van uw auto als de merkdealer. Zo
bent u zeker van kwaliteit, professionaliteit en garantie. Hiervoor zijn regels vastgelegd in de Wet Monti en de BER2013. Hieronder vindt u meer informatie over deze wetten
In de autobranche woedde begin 2002 een flinke storm. Tot enkele jaren geleden had elke dealer recht op zijn eigen, exclusieve rayon. "Concurrentiebelemmerend", zo oordeelde Europarlementariër Mario Monti. Dus maakte hij daar met zijn 'Wet Monti' een einde aan. De wet schrijft de autobranche voor aan welke concurrentieregels de bedrijfstak zich dient te houden.
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Veldt01 schreef:Volgens mij ligt dat anders. Een merk mag eisen dat een auto volgens de onderhoudsvoorschriften van Ford wordt onderhouden (en de noodzekelijke updates krijgt).
Een gemiddelde merkloze garage kan hier doorgaans gewoon niet aan voldoen (niet de beschikking over de noodzakelijke ondersteuning).
Anyway de eigenaar zal wil hij/zij een beroep kunnen doen op non conformiteit het juiste onderhoud aan moeten tonen en dat wordt bijzonder lastig (en al die jaren goedkoper onderhoud is ook wat waard).
Ik denk dat dit een zinlose exercitie wordt en dat Ford hier ook nog eens (deels) terecht de claim afwijst.
Volgens de wet Monti en de daaruit voortgekomen BER2013 regeling, moeten alle garages toegang hebben tot alle onderhoudsgegevens.
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Die had ik al eens meegekregen, echter met de huidige stand van de techniek kunnen zeker de complexere motoren niet meer door elke niet dealer worden onderhouden. Noodzekelijke werkzaamheden worden wellicht nog vrij gegeven maar gereedschappen en software zijn regelmatig zo specifiek en duur geworden dat de investering niet meer terug kan worden verdiend.
Zal met een transit nog wel los lopen, maar dan nog zal het aan de eigenaar zijn om (samen met de garage) aan te tonen dat alles is uitgevoerd en als dat al lukt dan zal Ford nog niet toe gaan geven dat er een probleem met de motor is.
Zal met een transit nog wel los lopen, maar dan nog zal het aan de eigenaar zijn om (samen met de garage) aan te tonen dat alles is uitgevoerd en als dat al lukt dan zal Ford nog niet toe gaan geven dat er een probleem met de motor is.
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Als je zoals ik vaste klant bent van een onafhankelijke garage, verwacht je ook dat deze zulke problemen voor je oplost.
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Ik denk dat het materiaal van de natte riem het probleem is...
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Ik denk dat het materiaal van de natte riem het probleem is...
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Morgen gaan we nog 1 keer naar de Ford bellen en naar de fabrikant die de onderdelen levert komen we daar niet verder mee dan gaan we verder juridische stappen nemen
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Nu 2 maanden verder en nog steeds geen medewerking van ford nederland. Wij weten ons eigen geen raad meer
Re: problemen ford transit connect 1.8 motorproblemen
Nogmaals, zoek op internet naar mensen die hetzelfde probleem hebben met dat type en die motor. Meestal zijn die problemen generiek. Pon en VW hebben ook lang ontkend dat er problemen waren met de TFSI-motoren. Totdat zoveel mensen hun klachten bundelden.