LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met starten en MMT versnelling
Problemen met starten en MMT versnelling
Ik heb problemen met mijn Corolla Verso VVTi 1.8 MMT. Deze start af en toe niet. Het blijkt een probleem in de startonderbreker te zijn. Toyota houd je wel aan het lijntje tot de garantie termijn is verlopen, en wil dat je het zelf betaald. Een kennis heeft een Yaris, en heeft hetzelfde probleem. Het is dus een probleem die in alle toyota modellen zit. De ECU van de startonderbreker is het probleem. Indien iemand dit probleem heeft, meld dit dan schriftelijk aan uw dealer, want anders ontkennen ze dat dit probleem voordoet. Ik heb dit probleem ondervonden nadat ik de auto 1 maand had(2006). Toyota lost geen product storingen op maar schuift het voor zich uit. Het feit dat aan het stuur rukken of slaan de auto laat starten, wat ook op diverse fora besproken wordt, is een teken aan de wand dat de importeur van Toyota een ieder onnodig met problemen laat zitten en zegt dan dat er niets aan de hand is. Ook de MMT, heeft altijd problemen gegeven, ook een product storing. Dit betreft wel een veiligheidsprobleem, want de auto gaat in neutraal, en de N knipperd, waarna je de auto tot stilstand moet brengen, sleutel uit het contact halen, dan weer starten en dan doet hij het weer. Het overige verkeer weet echter niet dat u niet verder kan, dus levens gevaarlijk. Dit weet Toyota, maar roept de auto's niet terug, of laat het niet controleren. Ook het erg onrustig van de ene naar de andere versnelling springen is een teken dat de MMT niet goed werkt. Als de MMT onderdelen zijn vervangen is het probleem van het schokkerig rijden van de ene naar de andere versnelling over. Het feit dat de nieuwe Corolla Verso een CVT (Continu Variabele Transmissie )heeft zegt genoeg dat Toyota weet dat het probleem zich voordoet met de MMT. De Importeur doet of hij gek is en wil niet weten dat er zich product fouten voordoen. Tot dat er iemand door een verkeersongeluk dood gaat, dan zal Toyota zeggen dat het hem spijt, maar dan hebben ze wel doden op hun geweten. Er zijn genoeg mensen die klagen over de zelfde problemen, maar Toyota doet of ze gek zijn, en dat die problemen niet bestaan. Heb 75000km met de auto gereden.
Re: Problemen met starten en MMT versnelling
Heeft U al op de monteurssite www.problemcar.nl gezocht?
Daar staan vaker dit soort dingen op.
Ook 1 sleutel gebruiken of pak eens de reserve want als deze stoorde na enkele jaren is dat de goedkoopste oplossing.
Alarm en afstandsbediening in 1 sleutel is erg veel en ook de batterij kan minder geworden zijn....
Dus soms zoeken ze overal en vergeten iets simpels als de sleutel met beveiliging.
Probeer dus Uw reserve sleutel eens en omdat U het binnen de garantie melde blijft dit gewoon onder garantie tot het goed is opgelost.
Ze hoeven dus niet binnen garantie periode op te lossen maar U dient het in deze periode te melden!
Ook 1 sleutel gebruiken of pak eens de reserve want als deze stoorde na enkele jaren is dat de goedkoopste oplossing.
Alarm en afstandsbediening in 1 sleutel is erg veel en ook de batterij kan minder geworden zijn....
Dus soms zoeken ze overal en vergeten iets simpels als de sleutel met beveiliging.
Probeer dus Uw reserve sleutel eens en omdat U het binnen de garantie melde blijft dit gewoon onder garantie tot het goed is opgelost.
Ze hoeven dus niet binnen garantie periode op te lossen maar U dient het in deze periode te melden!
-
MMT probleem.
voeg u bij desnoods een andere dealer.
Er is op dit moment een service actie gaande voor alle MMT modellen. Bij een diagnose worden er een aantal delen gecontroleert en desnoods vervangen OP KOSTEN VAN TOYOTA.
Overigens zal dit niet gelijk verkeersdoden veroorzaken, tenzij u volledig ondoordacht handelt.
voeg u bij desnoods een andere dealer.
Er is op dit moment een service actie gaande voor alle MMT modellen. Bij een diagnose worden er een aantal delen gecontroleert en desnoods vervangen OP KOSTEN VAN TOYOTA.
Overigens zal dit niet gelijk verkeersdoden veroorzaken, tenzij u volledig ondoordacht handelt.
stofzuigertje schreef:Heeft U al op de monteurssite http://www.problemcar.nl gezocht?
Het probleem zit niet in de sleutel, uiteraard is dat gecontroleerd, maar in de ECU die de startblokkering regelt. Het probleem doet zich voor bij alle moedellen van Toyota, maar de dealer, en ook de importeur van Toyota, doet er het zwijgen over. Ook op de monteursite is het probleem bekent, alleen zegt de Importeur dat het niet bekend is met het probleem, maar de monteurs erkennen dat het een productfout betreft. Zo heeft Toyota de MMT in de nieuwe modellen vervangen voor een CVT, omdat de MMT productstoringen heeft.Omdat dit tot gevaarlijke situaties kan leiden, omdat achterop komend verkeer niet kan weten dat je moet stoppen zonder aanleiding. Ook dit probleem is bekend op de Problemcarsite. Ook op diverse sites o.a. autozine, tweaker enz staat het bol van de startproblemen met diverse Toyota modellen.
-
Nogmaals,
Het probleem van de MMT is erkend door Toyota.
Er zijn bulletins waarin voor de dealer exact omschreven staat wat te controleren en te vervangen.
Wil uw eigen dealer dit niet doen, dan kunt u het beste naar een andere dealer gaan in plaats van hier door te zagen. Geloof me, ik werk binnen de organisatie en weet dat dit een probleem is en dat het probleem nu voortvarend opgepakt word zonder kosten voor de klant. Het af en toe niet starten kan ook gerelateerd zijn aan de MMT.
Er zijn bulletins waarin voor de dealer exact omschreven staat wat te controleren en te vervangen.
Wil uw eigen dealer dit niet doen, dan kunt u het beste naar een andere dealer gaan in plaats van hier door te zagen. Geloof me, ik werk binnen de organisatie en weet dat dit een probleem is en dat het probleem nu voortvarend opgepakt word zonder kosten voor de klant. Het af en toe niet starten kan ook gerelateerd zijn aan de MMT.
-
Nogmaals,
-
toyota yaris 2006 ook met mmt ook problemen
zelfs zo erg dat mijn auto niet meer reed (in frankrijk)
dus moest de auto opgehaald worden
in nederland is de mmt computer vervangen servo en koppelingsplaten
1 jaar later weer problemen weer mmt computer stuk
contact slot is ook vervangen maar dat was de oplossing niet
maar nu is ook de computer van de auto ook stuk zeggen ze
ik wacht nu af hoe ik geholpen wordt door de importeur
mijn problem is dat de auto nu niet meer start
zelfs monteurs van toyota zeggen het system slecht is
toyota onwaardig gewoon
als er meer mensen zijn met mmt problemen plaats je verhaal hier!!
today and tomorow no toyota lopen kan ik !!
ik wil die auto niet kwijt want als de auto rijd is het een top auto
ik lees graag onpartijdig bijdragen
dus geen merk ophemeling door toyota werker /werknemers
zelfs zo erg dat mijn auto niet meer reed (in frankrijk)
dus moest de auto opgehaald worden
in nederland is de mmt computer vervangen servo en koppelingsplaten
1 jaar later weer problemen weer mmt computer stuk
contact slot is ook vervangen maar dat was de oplossing niet
maar nu is ook de computer van de auto ook stuk zeggen ze
ik wacht nu af hoe ik geholpen wordt door de importeur
mijn problem is dat de auto nu niet meer start
zelfs monteurs van toyota zeggen het system slecht is
toyota onwaardig gewoon
als er meer mensen zijn met mmt problemen plaats je verhaal hier!!
today and tomorow no toyota lopen kan ik !!
ik wil die auto niet kwijt want als de auto rijd is het een top auto
ik lees graag onpartijdig bijdragen
dus geen merk ophemeling door toyota werker /werknemers
-
update de importeur kan of wil niets voor mij doen
3 jaar en 6 maanden oude auto
en je kunt gewoon dood vallen
87000 km en zo veel problemen
gewoon niet normaal
3 jaar en 6 maanden oude auto
en je kunt gewoon dood vallen
87000 km en zo veel problemen
gewoon niet normaal
Laatst gewijzigd door toyota-leed op 02 dec 2009 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb een Verso type 2006 met MMT, de bak schokt en slaat de 3e versnelling over als de auto koud is.
Bij het schakelen neemt de bak weer op met veel slip en bij het oprijden van bijv snelwegen gaat de bak pendelen tussen 4 en 5 bij even gas terugnemen als dat door de verkeerssituatie nodig is.
De bak is gemodificeerd en de nieuwste software is geïnstalleerd.
De dealer geeft aan dat hier niets meer aan te doen is.
Ik heb de auto gebruikt gekocht met nu nog 7 weken garantie bij de Toyotadealer, wie weet de oplossing?
Buiten dit euvel overigens een perfecte auto.
Bij het schakelen neemt de bak weer op met veel slip en bij het oprijden van bijv snelwegen gaat de bak pendelen tussen 4 en 5 bij even gas terugnemen als dat door de verkeerssituatie nodig is.
De bak is gemodificeerd en de nieuwste software is geïnstalleerd.
De dealer geeft aan dat hier niets meer aan te doen is.
Ik heb de auto gebruikt gekocht met nu nog 7 weken garantie bij de Toyotadealer, wie weet de oplossing?
Buiten dit euvel overigens een perfecte auto.