LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Proefrit na uitlijnen auto Kwikfit
Proefrit na uitlijnen auto Kwikfit
Gisteren heb ik mijn Audi S4 laten uitlijnen. Kom ik terug om hem optehalen staat er 6km bij geschreven op de teller. Ja meneer we moesten hem even testen of het goed was. Aan de vuiligheid op de mat van de passagier te zien, is er nog iemand mee gereden. Normalieter is het even door de straat maar ze hebben gewoon een rondje door Oss gemaakt. Bij andere zaken waar ik ooit is een auto heb laten uitlijnen was het gewoon op de brug en daarna ging de auto gewoon weer de parkeer plaats op. Omdat de waarders en het bij stellen van de bank. Denk genoeg zeggen.
Wat zijn jullie ervaringen met uitlijnen. Dit lijkt me meer een plezier ritje
Wat zijn jullie ervaringen met uitlijnen. Dit lijkt me meer een plezier ritje
-
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39
Re: Proefrit na uitlijnen auto Kwikfit
Even een adviesje. Blijft u gewoon bij de auto. Uitlijnen duurt slechts kort en u kunt er op wachten. Een proefritje maken omdat de auto is uitgelijnd? Onzin! Uitlijnen gebeurt meet apparatuur en niet op de weg. Gewoon er op wachten dus.
Re: Proefrit na uitlijnen auto Kwikfit
ging hier om een Audi Quattro die heb je helaas niet zo gauw uitgelijnd.
Re: Proefrit na uitlijnen auto Kwikfit
Volgens mij krijg je een Audi Quattro net zo snel uitgelijnd als een andere auto, en hebben ze dit gewoon als argument gebruikt om u even weg te krijgen zodat ze even konden gaan rijden
Heb ook ooit iets vergelijkbaars meegemaakt. Mijn Transit-bus had schade aan de achterkant en moest gerepareerd worden. Deze kreeg ik terug met 100 km meer op de teller! Dit kon ik vrij simpel herleiden omdat ik in die tijd een kilometerregistratie bij hield. Kwam er echter pas achter toen ik al weer weg was daar, en omdat het een auto van de zaak is waar 50.000 km per jaar mee gereden werd, vielen die 100 km zo weg. Echt netjes vond ik het echter niet, vermoedelijk moesten ze gewoon even wat ophalen. Is natuurlijk niet netjes om dat zonder te vragen maar even met de auto van een betalende klant te doen...
Heb ook ooit iets vergelijkbaars meegemaakt. Mijn Transit-bus had schade aan de achterkant en moest gerepareerd worden. Deze kreeg ik terug met 100 km meer op de teller! Dit kon ik vrij simpel herleiden omdat ik in die tijd een kilometerregistratie bij hield. Kwam er echter pas achter toen ik al weer weg was daar, en omdat het een auto van de zaak is waar 50.000 km per jaar mee gereden werd, vielen die 100 km zo weg. Echt netjes vond ik het echter niet, vermoedelijk moesten ze gewoon even wat ophalen. Is natuurlijk niet netjes om dat zonder te vragen maar even met de auto van een betalende klant te doen...
Re: Proefrit na uitlijnen auto Kwikfit
Schijnbaar heb je voor een Quattro speciaal gereedschap nodig ze hadden hem ook netjes uitgelijnd dat wel. Echter moet ik voor deze zaak nog in beklag gaan bij kwikfit via mijn rechtsbijstand. En wat moet ik dan vragen dat ik gewoon gelijk krijg dat ze niet in mijn Audi hadden mogen rijden. Was voor hun aantrekkelijk omdat het natuurlijk een S4 betreft met 2.7 BI-Turbo die ze normaal nooit zouden krijgen. Of bijna nooit dan.
Re: Proefrit na uitlijnen auto Kwikfit
Ach, het is inderdaad niet netjes, maar voor die 6 km zou ik ze hun pleziertje gunnen... Wel even melding maken bij het management dat je het niet netjes vindt.
Re: Proefrit na uitlijnen auto Kwikfit
Ik heb de vraag bij de klanten service neer gelegt even kijken wat hun zeggen heb er niet bij vemeld dat ik al bij een kwikfit ben geweest.
Re: Proefrit na uitlijnen auto Kwikfit
Een Audio Quattro en die laten uitlijnen bij de Kwik Fit!,
De heren monteurs hebben meestal doorsnee wagens in de werkplaats staan voor reparatie,
Dat heren even een "proefritje" hebben gemaakt kan ik helemaal in komen!, de Quattro is een van het "potente" type, en natuurlijk is ook het uitlijnen van deze wagen een specialistenwerkje,
Zelf zou ik persoonlijk met zo'n wagen even naar de Audi dealer gaan voor het uitlijnen ( het kost wel wat meer ) deze dealer heeft ook alle gegevens en de specialisatie om deze wagen correct uit te lijnen,
De Kwikfit is meer gespecialiseert in de doorsnee wagens dan de exclusievere types zoals de Quattro,
Veel succes met de mooie wagen, en vriendelijke groeten,
Ulbe.
De heren monteurs hebben meestal doorsnee wagens in de werkplaats staan voor reparatie,
Dat heren even een "proefritje" hebben gemaakt kan ik helemaal in komen!, de Quattro is een van het "potente" type, en natuurlijk is ook het uitlijnen van deze wagen een specialistenwerkje,
Zelf zou ik persoonlijk met zo'n wagen even naar de Audi dealer gaan voor het uitlijnen ( het kost wel wat meer ) deze dealer heeft ook alle gegevens en de specialisatie om deze wagen correct uit te lijnen,
De Kwikfit is meer gespecialiseert in de doorsnee wagens dan de exclusievere types zoals de Quattro,
Veel succes met de mooie wagen, en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Re: Proefrit na uitlijnen auto Kwikfit
Hier de reactie van de klanten service.
Geachte heer, mevrouw,
Wij hebben uw aanvraag ontvangen. Het is echter niet mogelijk om uw vraag via e-mail te beantwoorden.
De ervaring leert ons dat wij u het beste van dienst kunnen zijn in het filiaal. Daarnaast heeft Kwik-Fit voor een juiste prijsopgave gedetailleerde informatie nodig.
Dit is de reden dat wij u doorverwijzen naar één van onze vestigingen. Onze filiaalmanager is u graag van dienst.
Kijk voor het dichtstbijzijnde Kwik-Fit filiaal op: http://www.kwik-fit.nl/content/html/1284.asp
U kunt ons natuurlijk ook bellen via 0900-8698 (€ 0,10 per minuut) of direct telefonisch contact opnemen met het filiaal van uw keuze.
Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Kwik-Fit Nederland BV
Customer Care Center
Mailto: [email protected]
Surf nu naar www.kwikfit.nl voor informatie, aanbiedingen en het dichtstbijzijnde filiaal.
Sturen ze me weer terug naar het filiaal.
Geachte heer, mevrouw,
Wij hebben uw aanvraag ontvangen. Het is echter niet mogelijk om uw vraag via e-mail te beantwoorden.
De ervaring leert ons dat wij u het beste van dienst kunnen zijn in het filiaal. Daarnaast heeft Kwik-Fit voor een juiste prijsopgave gedetailleerde informatie nodig.
Dit is de reden dat wij u doorverwijzen naar één van onze vestigingen. Onze filiaalmanager is u graag van dienst.
Kijk voor het dichtstbijzijnde Kwik-Fit filiaal op: http://www.kwik-fit.nl/content/html/1284.asp
U kunt ons natuurlijk ook bellen via 0900-8698 (€ 0,10 per minuut) of direct telefonisch contact opnemen met het filiaal van uw keuze.
Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Kwik-Fit Nederland BV
Customer Care Center
Mailto: [email protected]
Surf nu naar www.kwikfit.nl voor informatie, aanbiedingen en het dichtstbijzijnde filiaal.
Sturen ze me weer terug naar het filiaal.
Re: Proefrit na uitlijnen auto Kwikfit
Ik heb ook een slechte ervaring met kwikfit.
Banden laten vervangen incl. uitlijnen.
Trilling in het stuur (rechts voor) bij circa 80km.
Terug naar kwikfit, hebben het nagekeken zeggen dat er geen probleem is.
Gaat u maar de (merk)garage, die kunnen het wel.
Was voor mij de laatste keer kwikfit.
Banden laten vervangen incl. uitlijnen.
Trilling in het stuur (rechts voor) bij circa 80km.
Terug naar kwikfit, hebben het nagekeken zeggen dat er geen probleem is.
Gaat u maar de (merk)garage, die kunnen het wel.
Was voor mij de laatste keer kwikfit.
Re: Proefrit na uitlijnen auto Kwikfit
Ik had dezelfde audi maar dan de RS variant en geloof me bij kwik fit hebben ze niet eens de know how om een dergelijke auto goed uit te lijnen (zeker als de auto niet meer 100% origineel is) laat staan dat ze met een proefrit kunnen bepalen of het goed is gebeurd.
Komt nog bij dat audi vaak met stalen delen (bijv. stabilisatiestangen) werkt en dat deze muurvast op de alu delen vast corroderen. Voor het "gemak" blijft het gemiddelde bedrijf dus maar af van deze delen waardoor een optimale instelling dus nooit meer wordt bereikt.
De verhalen van proefritjes met dergelijke auto's (zelfs bij olie verversen) zijn overigens legio (en niet alleen bij de kwik fit).
Ben overigens wel van mening dat een goed bedrijf in overleg met de eingenaar een x aantal testritten moet maken om een S4 (met problemen) weer helemaal op orde te krijgen. Aangezien de eigenaar de auto kent zal deze daar altijd bij moeten zijn om aan te geven of de gewijzigde instelling optimaal is (monteur kan dit nooit 100% beoordelen)
Probleem is dat de gemiddelde knutselaar geen benul heeft van de kwetsbare dubbele turbo's en het feit dat je die zeer netjes warm moet rijden laat staan dat ze de motor een paar minuten na laten lopen.
Enige oplossing is goede afspraken maken of een systeem inbouwen waarme de auto enkel "geknepen" kan worden gereden (de mijne had in de "garage" stand slechts 100 pk i.p.v. de ruim 400 die normaal beschikbaar waren.
Enige advies is om de volgende keer toch maar naar een echt uitlijnbedrijf te gaan......
Komt nog bij dat audi vaak met stalen delen (bijv. stabilisatiestangen) werkt en dat deze muurvast op de alu delen vast corroderen. Voor het "gemak" blijft het gemiddelde bedrijf dus maar af van deze delen waardoor een optimale instelling dus nooit meer wordt bereikt.
De verhalen van proefritjes met dergelijke auto's (zelfs bij olie verversen) zijn overigens legio (en niet alleen bij de kwik fit).
Ben overigens wel van mening dat een goed bedrijf in overleg met de eingenaar een x aantal testritten moet maken om een S4 (met problemen) weer helemaal op orde te krijgen. Aangezien de eigenaar de auto kent zal deze daar altijd bij moeten zijn om aan te geven of de gewijzigde instelling optimaal is (monteur kan dit nooit 100% beoordelen)
Probleem is dat de gemiddelde knutselaar geen benul heeft van de kwetsbare dubbele turbo's en het feit dat je die zeer netjes warm moet rijden laat staan dat ze de motor een paar minuten na laten lopen.
Enige oplossing is goede afspraken maken of een systeem inbouwen waarme de auto enkel "geknepen" kan worden gereden (de mijne had in de "garage" stand slechts 100 pk i.p.v. de ruim 400 die normaal beschikbaar waren.
Enige advies is om de volgende keer toch maar naar een echt uitlijnbedrijf te gaan......