LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reactie Ford Nederland
Reactie Ford Nederland
Verkorte schriftelijke reactie van M.V. afdeling klantenrelaties Ford Nederland naar aanleiding van aanmelding van mijn klacht:
…motor spontaan uitgevallen…vervelend…TUV…Nederland…zeer spijtig dat er reparatiewerkzaamheden moesten worden verricht…naar aanleiding van trillen bij bepaald toerental. Net als U zijn wij blij dat deze reparatie tot het verleden behoort….
Mijn reactie:
Dus ik begrijp dat mijn auto spontaan gerepareerd is door de kaboutertjes. TUV is betrouwbaar c.q. onpartijdig, sinterklaas bestaat, de dinosaurus leeft noch en …ik ben een kikker en als je me kust dan …
Sorry Marielle, dat trillen daar zullen we het saampjes nog even over moeten hebben…
…motor spontaan uitgevallen…vervelend…TUV…Nederland…zeer spijtig dat er reparatiewerkzaamheden moesten worden verricht…naar aanleiding van trillen bij bepaald toerental. Net als U zijn wij blij dat deze reparatie tot het verleden behoort….
Mijn reactie:
Dus ik begrijp dat mijn auto spontaan gerepareerd is door de kaboutertjes. TUV is betrouwbaar c.q. onpartijdig, sinterklaas bestaat, de dinosaurus leeft noch en …ik ben een kikker en als je me kust dan …
Sorry Marielle, dat trillen daar zullen we het saampjes nog even over moeten hebben…
Re: Reactie Ford Nederland
lekker makkelijk, iemand haar naam neerzetten en zelf je eigen naam niet kenbaar maken!!Erg slap hoor.....
Neem aan dat deze mevrouw volgens regels handelt, richt je kritiek dan ook gewoon naar Ford en niet naar deze mevrouw lieve Bartje Boos.....
Hoop dan ook dat de webbeheerder cq moderator de privé naam zal verwijderen..(tenzij Bart ook zijn eigen naam neerzet)
Neem aan dat deze mevrouw volgens regels handelt, richt je kritiek dan ook gewoon naar Ford en niet naar deze mevrouw lieve Bartje Boos.....
Hoop dan ook dat de webbeheerder cq moderator de privé naam zal verwijderen..(tenzij Bart ook zijn eigen naam neerzet)
Re: Reactie Ford Nederland
Ik ben het helemaal met je eens Leo. Kijk maar eens goed rond hier op de hele site... Ik zie nergens privé gegevens van mensen....
Re: Reactie Ford Nederland
Heren Leo & Klaver,
Mijn welgemeende excuses dat ik onbewust van eventuele gevolgen een familienaam heb vermeld. Dit kan ik helaas niet zelfstandig corrigeren, aldus zal ik een verzoek tot correctie indienen bij de beheerder.
Ik zal mij van verdere reactie op de andere door jullie gedane opmerkingen onthouden. Voortaan worden namen door mij afgekort naar initialen, zoals bijvoorbeeld B.B. in plaats van Bart Boos.
Ik hoop dat niemand het doel uit ogen verliest; er zijn gedupeerden waaronder ikzelf, die met een slecht functionerende auto zitten! Voor de problemen zijn zoals het er nu voorstaat vooralsnog geen eenvoudige afdoende oplossing is, al is Ford wel willend!
Bart Boos
Mijn welgemeende excuses dat ik onbewust van eventuele gevolgen een familienaam heb vermeld. Dit kan ik helaas niet zelfstandig corrigeren, aldus zal ik een verzoek tot correctie indienen bij de beheerder.
Ik zal mij van verdere reactie op de andere door jullie gedane opmerkingen onthouden. Voortaan worden namen door mij afgekort naar initialen, zoals bijvoorbeeld B.B. in plaats van Bart Boos.
Ik hoop dat niemand het doel uit ogen verliest; er zijn gedupeerden waaronder ikzelf, die met een slecht functionerende auto zitten! Voor de problemen zijn zoals het er nu voorstaat vooralsnog geen eenvoudige afdoende oplossing is, al is Ford wel willend!
Bart Boos
Re: Reactie Ford Nederland
Zojuist verzonden per mail:
[email protected]
T.a.v. Beheerder Forum
Geachte Beheerder,
Abusievelijk heb ik een familienaam gebezigd in een door mij geplaatst bericht met als Thread "Reactie Ford Nederland". Zou U zo vriendelijk willen zijn deze naam te verwijderen c.q in te korten tot "M.V.".
Bij voorbaat dank voor de te nemen moeite.
Bart
[email protected]
T.a.v. Beheerder Forum
Geachte Beheerder,
Abusievelijk heb ik een familienaam gebezigd in een door mij geplaatst bericht met als Thread "Reactie Ford Nederland". Zou U zo vriendelijk willen zijn deze naam te verwijderen c.q in te korten tot "M.V.".
Bij voorbaat dank voor de te nemen moeite.
Bart
Re: Reactie Ford Nederland
Sinds 01/10/03 t/m 31/12/03 is mijn auto 4 maal en in totaal 19 dagen in de garage geweest voor het trillen bij bepaald toerentallen. Aangezien het aantal dagen in de periode 91 bedraagt was mijn auto bijna een kwart van de tijd in de garage
En voor alle duidelijkheid het probleem is nog niet verholpen!
Ik heb dus nog eens contact met Mevr. M.V. van Ford Nederland B.V. opgenomen en haar bovenstaande feiten medegedeeld, haar reactie: Wat verwacht U van ons?
Mijn antwoord: Dat U het probleem verhelpt of een andere oplossing biedt.
Reactie Ford: Voor beide moet U bij de dealer zijn…
Mijn reactie: Deze heeft reeds 19 dagen aan mijn auto gespendeerd en krijgen de oorzaak niet gevonden noch verholpen. Hoeveel tijd zij nog meer nodig hebben en of ze het überhaupt gevonden danwel verholpen krijgen kunnen ze niet zeggen…. Gelukkig erkennen ze mijn klacht...
Kortom het moge U duidelijk zijn; Ford Nederland B.V. doet niets!
De aangetekende brief naar Ford Nederland B.V. is onderweg en mijn dealer kan binnenkort een gesprek verwachten, want mijn tijd en geduld is op.
En voor alle duidelijkheid het probleem is nog niet verholpen!
Ik heb dus nog eens contact met Mevr. M.V. van Ford Nederland B.V. opgenomen en haar bovenstaande feiten medegedeeld, haar reactie: Wat verwacht U van ons?
Mijn antwoord: Dat U het probleem verhelpt of een andere oplossing biedt.
Reactie Ford: Voor beide moet U bij de dealer zijn…
Mijn reactie: Deze heeft reeds 19 dagen aan mijn auto gespendeerd en krijgen de oorzaak niet gevonden noch verholpen. Hoeveel tijd zij nog meer nodig hebben en of ze het überhaupt gevonden danwel verholpen krijgen kunnen ze niet zeggen…. Gelukkig erkennen ze mijn klacht...
Kortom het moge U duidelijk zijn; Ford Nederland B.V. doet niets!
De aangetekende brief naar Ford Nederland B.V. is onderweg en mijn dealer kan binnenkort een gesprek verwachten, want mijn tijd en geduld is op.
Re: Reactie Ford Nederland
Stap maar niet over op een Peugeot, want de importeur doet ook of zijn neus bloedt bij problemen.
De dealer kan niets doen zonder de importeur dus de cirkel is mooi rond. En wie is de dupe? De klant met een nieuwe auto met storingen.
Bedankt Peugeot Nederland en Nefkens!
De dealer kan niets doen zonder de importeur dus de cirkel is mooi rond. En wie is de dupe? De klant met een nieuwe auto met storingen.
Bedankt Peugeot Nederland en Nefkens!
Re: Reactie Ford Nederland
Heden heb ik tezamen met zogenaamde techneut van Ford een proefrit in mijn auto gemaakt, zijnde een ford met TDCI common rail dieselmotor ….
Inderdaad de auto trilt/schokt indien de motor op bedrijfstemperatuur is en men constante snelheid aanhoudt bij een toerental tussen de 2.200 en 3.000 toeren. Naarmate de omgevingstemperatuur stijgt, zal het trillen/schokken heftiger zijn.
Enige oplossing: versnellen of andere versnelling kiezen.
Maar versnellen is gezien de wettelijke maximumsnelheden meestal geen optie en wegens de vele files in het land veelal onmogelijk. En een andere versnelling houdt in of het gieren door het hoge toerental of het bijna afslaan door het lage toerental.
Er is geen technische oplossing voorhanden!!!!! Dit is dus een gebrek van deze motor!
Indien Uw auto deze motortrilling/schok niet heeft dan heeft U geluk of is Uw auto nog niet ingereden!
Mijn conclusie de letters FORD staan voor F aliekant O nregelmatig R ijdende D iesel
LET OP!: Diegene die proef gaan rijden in een auto met dergelijke motor dienen er rekening te houden dat de auto zich anders gedraagt ingereden te zijn, aldus na ca.10.000 km !!!!!!!!
Inderdaad de auto trilt/schokt indien de motor op bedrijfstemperatuur is en men constante snelheid aanhoudt bij een toerental tussen de 2.200 en 3.000 toeren. Naarmate de omgevingstemperatuur stijgt, zal het trillen/schokken heftiger zijn.
Enige oplossing: versnellen of andere versnelling kiezen.
Maar versnellen is gezien de wettelijke maximumsnelheden meestal geen optie en wegens de vele files in het land veelal onmogelijk. En een andere versnelling houdt in of het gieren door het hoge toerental of het bijna afslaan door het lage toerental.
Er is geen technische oplossing voorhanden!!!!! Dit is dus een gebrek van deze motor!
Indien Uw auto deze motortrilling/schok niet heeft dan heeft U geluk of is Uw auto nog niet ingereden!
Mijn conclusie de letters FORD staan voor F aliekant O nregelmatig R ijdende D iesel
LET OP!: Diegene die proef gaan rijden in een auto met dergelijke motor dienen er rekening te houden dat de auto zich anders gedraagt ingereden te zijn, aldus na ca.10.000 km !!!!!!!!
Re: Reactie Ford Nederland
Tja, je zou misschien kunnen denken dat de auto slecht ingereden is...
MPD, wat ben ik o zo blij dat een medewerker van Ford, zijnde een verkoper van mijn dealer, de eerste 8.500 km in mijn auto heeft gereden!!! Haha!!
Een product heeft een periode waarin je mag verwachten dat het product de eigenschappen bezit zoals gedemonstreerd door middel van bijvoorbeeld een proefrit. Deze bedoelde periode eindigt bij een auto niet na 10.000 km en ook niet bij 77.000 km. Het laatste is mijn huidige kilometerstand.
Ach, ik zal wel niet kunnen autorijden zoals MPD betaamd. Ter info, ik rij met deze auto gemiddeld 36.000 kilometer per jaar (veelal snelwegkilometers!).
Ik hoor beslist bij de snellere jongens maar ik rij wel met verstand. Sinds ca.5.000 kilometer mijn eerste nieuwe voorbanden laten monteren, tevens heb ik nog géén nieuwe remblokken of dergelijke.
MPD, wat is je motivatie achter jou reacties op berichten van anderen in het algemeen?
MPD, als je eventueel bij Ford zou werken wil je mijn auto dan terugnemen? Nee, dacht ik ook al, immers mijn auto heeft het Ford TDCI probleem en er is géén oplossing voor!
Hoeveel lotgenoten wil je? Tien, honderd of honderden? Tja, deze zullen allen niet kunnen autorijden ...
MPD, wat ben ik o zo blij dat een medewerker van Ford, zijnde een verkoper van mijn dealer, de eerste 8.500 km in mijn auto heeft gereden!!! Haha!!
Een product heeft een periode waarin je mag verwachten dat het product de eigenschappen bezit zoals gedemonstreerd door middel van bijvoorbeeld een proefrit. Deze bedoelde periode eindigt bij een auto niet na 10.000 km en ook niet bij 77.000 km. Het laatste is mijn huidige kilometerstand.
Ach, ik zal wel niet kunnen autorijden zoals MPD betaamd. Ter info, ik rij met deze auto gemiddeld 36.000 kilometer per jaar (veelal snelwegkilometers!).
Ik hoor beslist bij de snellere jongens maar ik rij wel met verstand. Sinds ca.5.000 kilometer mijn eerste nieuwe voorbanden laten monteren, tevens heb ik nog géén nieuwe remblokken of dergelijke.
MPD, wat is je motivatie achter jou reacties op berichten van anderen in het algemeen?
MPD, als je eventueel bij Ford zou werken wil je mijn auto dan terugnemen? Nee, dacht ik ook al, immers mijn auto heeft het Ford TDCI probleem en er is géén oplossing voor!
Hoeveel lotgenoten wil je? Tien, honderd of honderden? Tja, deze zullen allen niet kunnen autorijden ...
Re: Reactie Ford Nederland
fordnederland is een waardeloze firma die zich niks aan trekt van de problemen van de klanten .ze laxhen je uit aan de telefoon beweren dat er geen problemen zijn met de ford transit maar die zijn er wel degelijk
de dealersmstaan ook vaak met de handen in hun haar omdat ford nederland totaal geen medewerking verleend
ik heb zelf de groootste problemen met mijn transit automaat die steeds hapert en iederemaand 2 keer in de garage staat voor dit probleem er is al zoveel geprogrameerd en gerepareert aan dat de kosten hiervan al bijna 12 a 13 duizend euro zijn dit is de helft van een nieuwe auto ford nederland bedankt met jullie waardeloze producten en jullie goede ??????? ondersteuning naar de klanten
ford nederland mag wat mij betrefd worden voor de grootste gouden eikel van nederland
de dealersmstaan ook vaak met de handen in hun haar omdat ford nederland totaal geen medewerking verleend
ik heb zelf de groootste problemen met mijn transit automaat die steeds hapert en iederemaand 2 keer in de garage staat voor dit probleem er is al zoveel geprogrameerd en gerepareert aan dat de kosten hiervan al bijna 12 a 13 duizend euro zijn dit is de helft van een nieuwe auto ford nederland bedankt met jullie waardeloze producten en jullie goede ??????? ondersteuning naar de klanten
ford nederland mag wat mij betrefd worden voor de grootste gouden eikel van nederland
Re: Reactie Ford Nederland
Hopelijk kunnen jullie Engels lezen. Wellicht niet van toepassing op mijn auto maar 671.000 auto's terugroepen dan kan een ieder wel lezen:
Ford Offers New Fuel Module for Focus Models
November 20, 2003
Ford wants owners of about 671,000 Focus compact sedans to bring their cars into dealerships for replacement of a component that's been linked to a chronic engine stalling problem.
Affected are Focus models from the 2000 and 2001 model years. Embarassingly, the cars have already undergone 10 recalls for various safety problems. The current program is not a federally-mandated recall but is intended to clear up a growing backlog of customer complaints. Rather, the company calls it a "product improvement program."
Ford says the sputtering engines are plagued by a dirt and sludge buildup in a fuel delivery module. The part was designed in Europe and will be replaced with a newer model that Ford thinks will deliver a better service record.
A Ford spokesman said the real culprit is "the variability and unpredictability of the gasoline-petrol standards in North America."
Customers affected by the engine problem will get an extended 10-year vehicle warranty on the fuel replacement part.
Newer models aren't affected.
Bron: http://www.consumeraffairs.com/news03/focus_fuel.html
Ford Offers New Fuel Module for Focus Models
November 20, 2003
Ford wants owners of about 671,000 Focus compact sedans to bring their cars into dealerships for replacement of a component that's been linked to a chronic engine stalling problem.
Affected are Focus models from the 2000 and 2001 model years. Embarassingly, the cars have already undergone 10 recalls for various safety problems. The current program is not a federally-mandated recall but is intended to clear up a growing backlog of customer complaints. Rather, the company calls it a "product improvement program."
Ford says the sputtering engines are plagued by a dirt and sludge buildup in a fuel delivery module. The part was designed in Europe and will be replaced with a newer model that Ford thinks will deliver a better service record.
A Ford spokesman said the real culprit is "the variability and unpredictability of the gasoline-petrol standards in North America."
Customers affected by the engine problem will get an extended 10-year vehicle warranty on the fuel replacement part.
Newer models aren't affected.
Bron: http://www.consumeraffairs.com/news03/focus_fuel.html
Re: Reactie Ford Nederland
We kunnen wel even doorgaan:
Ford Focus
The Focus is a nice-looking little car. And it replaced the truly execrable Escort. There, we said something good about it. Unfortunately, for way too many owners, that about exhausts the list of compliments. The Focus has so far set a record for safety recalls (would you believe 10?) and it may just be getting started.
It's unfortunate for everyone when an economy car has this many problems. It's especially rough on the poor customers, who presumably are on tight budgets and unable to pour time and money into keeping their supposed economy car running.
Bron: http://www.consumeraffairs.com/automoti ... focus.html
Ford Focus
The Focus is a nice-looking little car. And it replaced the truly execrable Escort. There, we said something good about it. Unfortunately, for way too many owners, that about exhausts the list of compliments. The Focus has so far set a record for safety recalls (would you believe 10?) and it may just be getting started.
It's unfortunate for everyone when an economy car has this many problems. It's especially rough on the poor customers, who presumably are on tight budgets and unable to pour time and money into keeping their supposed economy car running.
Bron: http://www.consumeraffairs.com/automoti ... focus.html
Re: Reactie Ford Nederland
Het probleem van een trillende Focus TDCi zou wel eens veroorzaakt kunnen worden door een kromme drijfstang. Heb de klacht al eens eerder gehoord en ook gevoeld met rijden. Het is een klacht die niet veel voorkomt, en slecht herkenbaar is. Doe er je voordeel mee.