LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekening rijden (privacy)

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
quantas01

Re: Rekening rijden (privacy)

Ongelezen bericht door quantas01 »

basistarief per kilometer 1,7 ct/km
Droom lekker verder die tarieven die daar staan komen er niet je begint sowieso al bij minimaal 6,7 cent dat is voor de zuinige auto, uw ford valt niet in die kleine groep maar in de middenklasser versie dus reken maar minimaal 10ct per km.

Er kan zoveel op het net staan maar de daadwerkelijke tarieven zijn dat niet dat zijn de kale tarieven.

Uiteindelijk worden we er veel slechter van

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

@quantas:

Kijk hier eens:

http://rekeningrijden.wesenbeekdesign.n ... -u-betalen

Maar dat we (vooral de mensen met een oude auto, dus degenen met een kleine beurs) er slechter van worden, dat ben ik volledig met je eens.

Het rekeningrijden is bedacht door duurbetaalde heren die in duurbetaalde auto's rijden om er zelf beter van te worden. Immers, ze betalen straks geen goudgeld meer aan BPM.

Niks meer, niks minder.

The Sandman

Ongelezen bericht door The Sandman »

quantas01 schreef:
basistarief per kilometer 1,7 ct/km
Droom lekker verder die tarieven die daar staan komen er niet je begint sowieso al bij minimaal 6,7 cent dat is voor de zuinige auto, uw ford valt niet in die kleine groep maar in de middenklasser versie dus reken maar minimaal 10ct per km.

Er kan zoveel op het net staan maar de daadwerkelijke tarieven zijn dat niet dat zijn de kale tarieven.

Uiteindelijk worden we er veel slechter van

Ik neem aan dat je inmiddels beter weet en dat je nu inziet wat een onzin je hier hebt neergezet?

Mijn tarieven kloppen voor 2012, niets meer en niets minder.

Iemand die anders beweert, weet niet waar hij/zij over praat.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Prijs jezelf gelukkig dat je een jonge auto kunt rijden. Het merendeel zal dat niet kunnen en daar zit nu het probleem. Hoe mooi al die tarieven ook zijn. :wink:

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle »

ik prijs mezelf gelukkig dat ik oude auto;s rijd

belastingvrij, lpg, geen rekeningrijden

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Ok, dat is dan weer het uiterste van de andere kant :)

Mallemalle

kwestie van creatief denken :wink:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Mallemalle schreef:kwestie van creatief denken :wink:
Je bent de enige niet, ik rijd nu een Golf van 1990, zit er hard over te denken iets te kopen dat een jaar of 5 ouder is, en dan is het bingo!

Het zou me aan verzekering (als ik een oldimerverzekering kan krijgen) en wegenbelasting alleen al een eurootje of 30 in de maand schelen, oftewel pak-hem-beet 350 per jaar. Keuring is eens per twee jaar (onderhoud gaat natuurlijk wel door, je moet het dan zelf beter in de gaten houden), dus dat scheelt om de twee jaar nog eens 55 euro keuringskosten.

Als je dan een diesel rijdt, of Lpg, lach je inderdaad iedereen uit.

Mallemalle

om de 2 jaar keuren is pas vanaf 30 jaar en ouder

verz betaal ik voor mijn 1e wagen 80 euro, mijn 2de 50, en mijn derde 20 per jaar

max kilometrage 7500, = voorwaarde oldtimerverz,(soms 10.000, afhankelijk van maatschapij) maar met 3 wagens - en ook nog eens zelden langer dan een half jaar in bezit, haal ik da nooit ;)

allemaal lpg uiteraard :D

Gesloten