hallo,wij hebben een renault scenic megane en zijn er op 1 punt dan heel tevreden mee.Hij start namelijk niet altijd, hij draait wel rond maar lijkt hem niet te pakken.Wij hebben ook al op het internet gekeken en hebben al tips geprobeert, maar tot nu toe zonder resultaat. Wij gebruiken de reserve sleutel al en de computer geeft geen storing aan.Ik hoor een hoop mensen die dezelfde klachten hebben en ook al veel geld kwijt zijn om van alles te proberen,maar ook dat de klachten aanhouden.Gisteren was het dan echt zover dat ik hem helemaal niet meer kon starten ook niet na aanhoudend proberenen en nu staat ie bij de garage.
Wat zou het probleem kunnen zijn? mvg Blue Mouse
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] renault senic megane met startproblemen
-
Re: renault senic megane met startproblemen
www.problemcar.nl
Daar staan alle mogelijke storingen door Monteurs en particulieren beschreven en ook hoe betrouwbaar Uw auto is.
U weet dan gelijk de zwakke punten.
Succes en ik weet dat als de startmotor hoge toeren maakte en niet de motor draaide dat de as vervuild kan zijn of de Bendix kapot is...
Soms is een flinke tik voldoende om deze los te maken maar ik weet van mensen die meer vernielde dus wees voorzichtig.
Daar staan alle mogelijke storingen door Monteurs en particulieren beschreven en ook hoe betrouwbaar Uw auto is.
U weet dan gelijk de zwakke punten.
Succes en ik weet dat als de startmotor hoge toeren maakte en niet de motor draaide dat de as vervuild kan zijn of de Bendix kapot is...
Soms is een flinke tik voldoende om deze los te maken maar ik weet van mensen die meer vernielde dus wees voorzichtig.
-
Hallo Stofzuigertje,
Bedankt voor je reactie.Ja wij hebben al op problemcar.nl gekeken en je ziet al veel dezelfde auto's met hetzelfde probleem die al veel onderdelen hebben vervangen zelfs de startmotor, maar die toch het probleem houden. Je weet niet goed waar je goed aan doet em wat hetprobleem oplost. Wat is een bendix ? En kun je makkelijk zelf de as schoonmaken ?
Bedankt voor je reactie.Ja wij hebben al op problemcar.nl gekeken en je ziet al veel dezelfde auto's met hetzelfde probleem die al veel onderdelen hebben vervangen zelfs de startmotor, maar die toch het probleem houden. Je weet niet goed waar je goed aan doet em wat hetprobleem oplost. Wat is een bendix ? En kun je makkelijk zelf de as schoonmaken ?
Een gereviseerde startmotor is goedkoper dan nieuwe en gebruikt zou ik ze niet nemen wegens de levensduur....
Dus geen 2e hands.
Een matige kabel die tekort stroom geeft kan dit ook veroorzaken dat er tekort overblijft om het tandwiel in het vliegwiel te duwen.
Een Bendix koppeling komt door snel draaien naar buiten en als motor gestart is word deze door de hogere snelheid motor weer terug geduwd.
Wegens vuil blijven ze soms plakken maar ook een gebroken veer is mogelijk.
Als de veer een stukje afbreekt en korter word is de spanning ook minder...
Renault staat er om bekend prima auto's te maken maar als ze ouder worden krijgen ze meestal erg veel relatief goedkope reparaties...
Daarom kies ik liever een Japanse auto die langer mee gaat.
Als de startmotor bereikbaar is (gelukkig geen ervaring in dit type auto) is schoonmaken soms te proberen en dan na reinigen invetten/smeren...
Maar ik weet waarom vele deze na 5 á 6 jaar oud en die er nog mooi uit zien inruilen...
Leuke auto maar ik hou niet van reparaties...
Dus geen 2e hands.
Een matige kabel die tekort stroom geeft kan dit ook veroorzaken dat er tekort overblijft om het tandwiel in het vliegwiel te duwen.
Een Bendix koppeling komt door snel draaien naar buiten en als motor gestart is word deze door de hogere snelheid motor weer terug geduwd.
Wegens vuil blijven ze soms plakken maar ook een gebroken veer is mogelijk.
Als de veer een stukje afbreekt en korter word is de spanning ook minder...
Renault staat er om bekend prima auto's te maken maar als ze ouder worden krijgen ze meestal erg veel relatief goedkope reparaties...
Daarom kies ik liever een Japanse auto die langer mee gaat.
Als de startmotor bereikbaar is (gelukkig geen ervaring in dit type auto) is schoonmaken soms te proberen en dan na reinigen invetten/smeren...
Maar ik weet waarom vele deze na 5 á 6 jaar oud en die er nog mooi uit zien inruilen...
Leuke auto maar ik hou niet van reparaties...