Hallo, Ik heb sinds januari '08 een vellende trafic gekocht uit okt. '02 met 117 dkm op de teller. Nu 10.000 km verder is de versnellingsbak stuk. Maar uit verder onderzoek op het www zie ik dat het normaal is dat deze pk 6 bakken na 40 dkm in de soep beginnen te draaien. ook met de nieuwe bakken is max. 100 dkm haalbaar. Uit de geschiedenis van mijn auto is op te maken dat de eerste eigenaar na 25 dkm bij de dealer is weggerend uit onvrede over 10 + 1 uiteenlopende reparatie's..
Volgens mij maken ze bij renault de klanten overspannen zodat deze niet meer terug komen maar naar andere "vak"garages gaan (met normale prijzen).. Het voordeel hiervan is dat de mensen dan geen garantie aanspraken meer kunnen maken bij renault en dat bespaart renault al gauw niljoenen voor alleen nederland!!
Zo'n bak en andere zaken behoren toch een blokken leven mee te gaan!? Dat hier niet wordt ingegrepen door instantie's heeft te maken met economische redenen, met o.a. werkgelegenheid en de trotse 19 %. Dan mag het milieu het wel ontgelden vindt den haag evenals de sub. o/h roetfilter dat de electronica beinvloed en stuk maakt. Alles prima zolang er maar % op de onderdelen en het maakloon de schatkist ingaan. Dus die sub. regeling is snel terug verdient.
Dank aan o.a. de konigin (maar die bemoeid zich daar niet mee) dat deze legale oplicht praktijken steeds meer mogelijk zijn..... renooit voor mij!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Renault trafic 1.9 dci 100
Re: Renault trafic 1.9 dci 100
www.problemcar.nl en je ziet vooraf wat de problemen en zwakke punten zijn, dus snel een andere bak of betere olie gebruiken en tijdig verversen.
Ook zie je welke merken langer mee gaan en dit is het enige forum waar zowel particulieren als monteurs kijken.
Het gebeurde vaker dat ze inruilen wegens deze reden, en omdat ik vooraf altijd even kijk heb ik zelden een miskoop, dus niet inruilen voor een Mercedes Vito, de iets duurdere Sprinter is dus stukken beter of VW....
Hyundia is hetzelfde probleem en Kia zie ik ook niet meer ondanks de goede verkoop ooit met leuke prijzen en modellen....
Zo zit dat dus!
Ook zie je welke merken langer mee gaan en dit is het enige forum waar zowel particulieren als monteurs kijken.
Het gebeurde vaker dat ze inruilen wegens deze reden, en omdat ik vooraf altijd even kijk heb ik zelden een miskoop, dus niet inruilen voor een Mercedes Vito, de iets duurdere Sprinter is dus stukken beter of VW....
Hyundia is hetzelfde probleem en Kia zie ik ook niet meer ondanks de goede verkoop ooit met leuke prijzen en modellen....
Zo zit dat dus!