LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Renault Twingo

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Nousse

Renault Twingo

Ongelezen bericht door Nousse »

Ik ben sinds ruim een jaar in het gelukkig bezit van een Renault Twingo. Na een half jaartje ermee gereden te hebben hoorde ik een soort ploppend geluid als ik stil stond bij b.v. een stoplicht. Zelfs na het uitschakelen van de motor hoorde je nog een poosje dat geluid. Naast het feit dat het me irriteerde dacht ik natuurlijk ook dat er iets mis was, dus heb ik een afspraak gemaakt bij de garage en samen met een monteur naast me op stap gegaan en al snel hoorde hij dit ook en er werd vastgesteld dat het uit de uitlaat kwam.
De auto is vervolgens 2 dagen in de garage geweest en men heeft van alles geprobeerd om dit geluid te verminderen c.q. eruit te krijgen, maar......dit kan niet omdat bij navraag bij de fabriek het volgende te lezen is :
Dit geluid hoor je in bijna elke Twingo. Je hoort het aansturen van de pomp heel erg duidelijk. Daarbij hoor de je pomp/vlotter tov de tank redelijk goed tikken
Dus.......met mijn nog vrij nieuwe auto moet ik dit geluid maar voor lief nemen en is dit niet te verhelpen en eigenlijk vind ik dit zelf onacceptabel !
Als ik nu in mijn auto rijd en ik zie een andere Twingo heb ik altijd de neiging om te gaan vragen of zij ditzelfde geluid ook hebben... :lol:
Mijn man was laatst in de garage en hoorde een echtpaar tegenover de verkoper ook al praten over 'een raar geluid' in hun Twingo....

Mijn vraag is : wie rijdt er een Twingo en herkent dit probleem en.....
is er iemand bij wie dit probleem wel opgelost is ?

Chanmaster

Re: Renault Twingo

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik heb zojuist even de klachtenlijst over de renault twingo nagezien maar niets vernomen van soortgelijke klachten.
Geluid wat uit de uitlaat komt heeft niet met de bandstofpomp te maken.
Wanneer u de motor af zet en dan nog een poosje het geplop hoord zit er waarschijnlijk water in de cat of tussendemper dan wel achterdemper.
Oorzaak: Te korte ritten waarbij de motor niet op temperatuur komt levert heftige condensvorming in de dempers.

Gesloten