LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Renault twingo

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Roland

Renault twingo

Ongelezen bericht door Roland »

Wij hebben in 2000 een renault twingo gekocht, bij nat vochtig weer horen wij onder de motorkap een hard gekraak bij een verkeershobbel bv. Wij hebben hem hiervoor in de garantie periode al diversemalen terug gebracht om dit probleem te verhelpen. dit is nooit opgelost en renault kan het niet goed maken. Kan dit met de veren te maken hebben??? : :cry:

inge.p

Re: Renault twingo

Ongelezen bericht door inge.p »

Ik heb een twingo uit "97, nog geen 2 maanden nadat ik hem had gekocht (tweedehands) begon hij te "piepen" en rammelen bij hobbels en bobbels. Ben wel terug geweest bij garage, maar zij vertelde mij dat zij niet konden vinden waar die geluidjes vandaan kwamen. Ik rijd nu nog steeds met dit probleem rond en vraag mij nu ook af of dit iets met de veren te maken kan hebben :?: :!:

m. de haan

Ongelezen bericht door m. de haan »

Anderhalf jaar geleden hebben wij een 2e hands twingo gekocht (bj 06-99) met 18.000 km. Na een halfjaar gereden te hebben en bij het draaien van het stuur rare geluiden te hebben gehoord, ben ik naar de dealer gegaan. Die kon natuurlijk niets vinden!
Twee maanden gelden reden we over een drempel. TAK! Dachten dat het de spoiler was maar eenmaal op de snelweg verloren we een stuk metaal!
Veer afgebroken. Naar de dealer gegaan, bleek heel normaal te zijn en ja de garantie periode van één jaar was voorbij. Of ik 450€ wilde afrekenen. (onze twingo had op dat moment 38500 km gereden en was 4 jr).

Ik ben woedend vertrokken, naar kwikfit gegaan alwaar ze de reparatie incl. materiaal en arbeidsloon voor 80€ hebben uitgevoerd.
Hoezo liever naar de dealer? De kans dat die geluiden van de veren afkomstig zijn is zeer reël. Laat je auto ergens anders in onderhoud nemen, je bespaart zo'n 60% op de kosten en je hebt kans dat je nog eerlijk wordt behandeld.

Mij zie je in iedergeval nooit meer bij een "erkende dealer".

A. Kooi

Ongelezen bericht door A. Kooi »

Ook bij mijn Renault heb ik een paar maanden terug een voorveer moeten vervangen. Door roest was er een gedeelte afgebroken. Ik ben echter niet in het bezit van een Renault Twingo maar een Express. Deze auto heeft als bouwjaar 1997. De vraag is nu natuurlijk is dit een euvel dat voor meerdere types van Renault geldt?
Bij controle van de andere veer bleek die nog goed te zijn. Maar het geeft natuurlijk allemaal wel te denken. Als er nu héél veel reacties komen op dit thema valt er misschien nog wat te claimen bij de Renault dealer.

Marijke

Ongelezen bericht door Marijke »

Ik heb in mei 2003 (gelukkig nog 3 maanden BOVAG garantie) een Twingo gekocht uit 1999. Hij had bij aankoop 3200 km gereden. Ik had de klacht op deze site gelezen en nog dezelfde week gebeurt het mij ook. Tijdens het rijden hoorde ik aan mijn linkerkant een harde knal onder de auto, tevens leek het alsof de stuurbekrachtiging eraf was!! Ik ben naar de garage gereden en zij hebben de auto bekeken, nu blijkt niet alleen mijn linker voorveer van onder en boven afgebroken te zijn maar mijn rechter voorveer was al afgebroken. De reparatiekosten worden voor 100% vergoed. De dealer kent het euvel, veren moeten besteld worden deze waren niet meer voorrradig!! Nu vraag :? ik mezelf af: was dit al bekent bij de dealer, de auto werd in mei APK gekeurd afgeleverd dan zie je toch ook of de veren verroest zijn? Hoe had de dealer (en ik) gereageerd als de bovag garantie verlopen was? Hopelijk besteld hij de nieuwe veren! :wink:
Marijke

e.meppelink

Ongelezen bericht door e.meppelink »

Ook wij hebben een Renault Twingo en eveneens te maken gehad met het in uw programma behandelde veerbreuk. Het is ons onderweg overkomen en durfden vanwege de knal en het gekraak daarna niet verder te rijden. Onze auto is daarom door een sleepdienst van de ANWB naar een Renault dealer in Assen gebracht die de reparatie heeft uitgevoerd. Ook wij waren verbaasd over de breuk en hebben dat bij de garage in Assen kenbaar gemaakt. Ja, dat gebeurt en enkele keer, was hun reactie. Wij hebben de gebroken veer (inmiddels bij de vuilnis) terug gevraagd om thuis nader te bestuderen. Het breukvlak vertoonde exacte overeenkomst met het getoonde in uw programma. Voor de rest was de veer in goede staat, enkel over een lengte van 6 cm ontbrak de coating, is roestvorming opgetreden uiteindelijk resulterend in een breuk.
Door uw programma hebben we (wat ik aanvankelijk ook al van plan was) onze dealer een brief gestuurd, een op onderdelen aangepaste versie van uw voorbeeldbrief.
Onze dank daarvoor. http://www.e-meppelink.nl

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,
Ik heb een twingo en inderdaad als ik over hobbels rijd hoor ik vanachter heel erg veel gekraak, vooral als er mensen achterin zitten. De automonteur weet ook niet wat het is. Weet iemand wat dit euvel is en hoe het te verhelpen is, durf nu bijna geen mensen achterin mee te nemen.

Verder heb ik er last van als ik een tijd rijd dat als ik linksomga de auto rechtsvoor piept, ook hiervan is niet duidelijk waar dat vandaan komt. Iemand dezelfde klachten of liever nog oplossingen, ik hoor het graag!

GRoetjes Annemiek

chantal

Ongelezen bericht door chantal »

Ik heb een twingo uit 1998 en ook ik heb te maken gehad met een voorveer die gebroken was afgelopen december. Bij de apk erachtergekomen en meteen met renault nederland en de dealer gebeld... die zeiden toen op de hoogte te zijn van het probleem en dat de reparatie volledig vergoed zou worden. NA de reparatie bleek dit in eerste instantie een loze belofte want ineens had mijn auto te veel gelopen en was te oud voor welke vergoeding dan ook.... verschillende brieven naar renault nederland en de dealer gestuurd waarop niets uitkwam... de aangeraden geschillencommissie van de uitzending wist niet zeker of ze de zaak konden winnen want ze waren niet op de hoogte zoals in het programma is gezegd en of je wel even 70euro wil betalen om het te proberen. DUS ben ik naar het BOVAG BEMIDDELINGSBUREAU gestapt... ook al kreeg ik eerst nog steeds nee.... denk ik ttoch dat het geholpenn heeft daar een week later de dealer mij opbelde dat ik de reparatie toch volledig vergoed krijg.... IK DENK DE AANHOUDER WINT want ik ben renault blijven bestoken met brieven met mijn rechten!!! :lol:
ondanks dat ik nu uiteindelijk mijn recht heb gekregen zal ik geen Renault meer kopen... ik vertrouw niet wat de dealers of Renault nederland zeggen... dit verenprobleemm was niet de eerste, ik heb niet anders dan ellende gehad met deze auto, distributiesnaar gebroken in de spits op 4e baan A4 (geen pretje), in mijn bovag garantie is de druklager van mijn versnellingsbak stuk gegaan (wilde renault eerst ook niet repareren terwijl nog BOVAG garantie had), mijn uitlaat viel er bijna onderuit waarbij mijn benzinetank net niet geeraakt is... verder nog wat kleine dingetjes die ook aan de kwaliteit afdoen van niet alleen veiligheid maar ook comfort.... ik dacht ik koop mijn auto bij een dealer en niet bij een handelaar.... niet meer bij renault dus...
Tip: koop geen renault als je geen grote portemonnaie hebt of een garage bezit om de talloze reparaties te doen

Gesloten