Tís net een opeltjeTevens is bij de laatste beurt van de Twingo de waterpomp vervangen
en de distributieriem. De pomp zou ook beginnende lekkage vertonen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Renault Twingo veren breuk
Re: Renault Twingo veren breuk
Waarom laat de RDW deze autos toe in NL? Als je zelf iets importeerd wordt ie helemaal binnenstebuitengehaald, maar blijkbaar mogen de grote importeurs alles binnenstouwen. Hoe is dit nu uitgeregeld? kan de RDW aan de hand van APK, ongeval en ANWB gegevens niet een recall afdwingen? Opvallend is dat garages vaak de bekende kwalen weten, maar dat deze nergens zijn op te vragen voor consumenten.
Ik zou die statistieken ook wel eens willen zien m.b.t. defecten aan auto's...maar die blijven vooralsnog goed verborgen!
Oh ja, vergeten te melden, als ik dit jaar de auto nog zou inruilen werden de kosten van de veer alsnog vergoed!
Bluah......
Oh ja, vergeten te melden, als ik dit jaar de auto nog zou inruilen werden de kosten van de veer alsnog vergoed!
Bluah......
Hoi,
Heeft iemand ervaring met het inschakelen van de geschillenkommissie in geval van Twingo veren breuk ?
De dealer wil max. 50% korting geven. Is dit schappelijk indien de auto niet meer onder de garantie valt ? (auto = 5 jr oud, 31000 km)
Grt,
Hans
Heeft iemand ervaring met het inschakelen van de geschillenkommissie in geval van Twingo veren breuk ?
De dealer wil max. 50% korting geven. Is dit schappelijk indien de auto niet meer onder de garantie valt ? (auto = 5 jr oud, 31000 km)
Grt,
Hans
Afschrijving auto zo'n 10 jaar
auto 5 jaar oud
50% van economische levensduur zit erop
50% coulance klinkt wel aardig
auto 5 jaar oud
50% van economische levensduur zit erop
50% coulance klinkt wel aardig
Waar kan ik de Radar-brief vinden m.b.t. de brekende veren? Bij mij is het nu ook gebeurd.... Twingo "Matic van dec '98, nog geen 25000 km op de teller...
Ik baal als een stekker, wie kan me helpen, morgen wordt hij naar de dealer gesleept.
Heb trouwens in november een grote beurt en APK laten uitvoeren.... zouden ze dat nou echt niet hebben kunnen zien?
Ik baal als een stekker, wie kan me helpen, morgen wordt hij naar de dealer gesleept.
Heb trouwens in november een grote beurt en APK laten uitvoeren.... zouden ze dat nou echt niet hebben kunnen zien?
Ik weet niet wie dit ooit nog leest maar ik heb via Renault Nederland 50% korting op de rekening gekregen. Mijn auto was eigenlijk te oud voor coulance maar omdat de km-stand zo laag is hebben ze toch een regeling getroffen.
Ik ben heel tevreden over deze afhandeling door Renault!
Ik ben heel tevreden over deze afhandeling door Renault!
Hetzelfde verhaal. Ik heb twee achterveren moeten vervangen voor een renault espace. Ik heb al meerdere verhalen gehoord over kapotte veren bij Renault auto's. Renault auto's rijden perfect, verder is zijn waardeloos.
altijd bij een twingootje.... heb er al bergen vervangen,
je mag in je handen klappen dat je 50%coulance krijgt na 5jaar...
je mag in je handen klappen dat je 50%coulance krijgt na 5jaar...
Ongelofelijk hoeveel pech ik heb met mijn Laguna uit 2003. Eerst sloeg de motor op hol door een defect in de turbo. Naast de turbo moesten ook twee inspuitstukken worden vervangen en een flinke reparatie gedaan worden. Sindsdien roet hij , en geen garage die weet het op te lossen.
Vervolgens een kapotte versnelling zomaar tijdens rustig touren op de snelweg.
En net is de linker voorveer gebroken, toen ik de motorkap dichtdeed om koelvloeistof bij te vullen.
Als hij rijdt rijdt hij wel heerlijk, maar dat is een wel heel grote als gebleken. Voor mij nooit meer een Renault.
Vervolgens een kapotte versnelling zomaar tijdens rustig touren op de snelweg.
En net is de linker voorveer gebroken, toen ik de motorkap dichtdeed om koelvloeistof bij te vullen.
Als hij rijdt rijdt hij wel heerlijk, maar dat is een wel heel grote als gebleken. Voor mij nooit meer een Renault.
Wie koopt er nou eenRenault, das toch vragen om problemen !
typisch geval van eien schuld.
typisch geval van eien schuld.
-
Het maakt niet uit welke auto u koopt. Een veer kan, zeker met al die drempels van tegenwoordig, met gemak breken. Daarhoeft u geen vakman voor te zijn om dit te beamen.
Ik heb een Renault Twingo van februari 1999. In 2004 is de linkervoorveer afgebroken en in 2005 de rechtervoorveer. Afgelopen week reed ik in mijn auto en hij trok in een keer ontzettend naar rechts en kraakte erg hard. Ik heb de auto naar de garage gebracht en daar bleek de linkervoorveer weer afgebroken te zijn! Vandaag kreeg ik de rekening van e. 230!
Zijn er nog meer mensen waarvan de veer weer afgebroken is?
Zijn er nog meer mensen waarvan de veer weer afgebroken is?
De rechtervoorveer van mijn Twingo uit 2002 is ook gebroken (dus het probleem is niet opgelost door Renault). De kans dat ik hier al even mee rijdt is best groot. Het kwam aan het licht bij het vervangen van de zomerbanden. Ik was bij een duitse garage die zouden beide veren met schokdempers vervangen en de achterbanden (moeten ook nodig) voor 600 euro. Dit leek me wel vrij veel geld voor een relatief simpele klus. Helaas kan ik de voorbeeldbrief niet meer vinden op trosradar. Mijn twingo heeft ongeveer 95000 km gereden en is dus 7 jaar oud. Ik vind niet dat de veren het dan al mogen begeven.
wie kan mij nog helpen aan zo'n brief?
wie kan mij nog helpen aan zo'n brief?
-
-----Het maakt niet uit welke auto u koopt. Een veer kan, zeker met al die drempels van tegenwoordig, met gemak breken. Daarhoeft u geen vakman voor te zijn om dit te beamen.-----
grapjas, ik heb in mijn leven zon 45 autos gehad, diverse merken, 1 x een gebroken veer gehad, bij een auto uit 1969
het is in dit geval een fabrieksfout
grapjas, ik heb in mijn leven zon 45 autos gehad, diverse merken, 1 x een gebroken veer gehad, bij een auto uit 1969
het is in dit geval een fabrieksfout
@ malle,
Een bepaalde groep auto's van europesche merken als Fiat, Citroën en Ford hebben bepaalde modellen er meer last van.
Japanse zelden.
Dus ook mensen die dagelijks drempels misbruiken blijven heel en ik weet gebroken veren die zelden een drempel tegen komen.
Meestal is het matig materiaal wat te hard is en scheurde,
op www.problemcar.nl kun je vooraf zien of jou toekomstige keuze zwakke punten heeft, zowel particulier als monteurs wisselen daar problemen uit, en hoe meer ik vind, des te kleiner de kans dat ik deze koop.
Een bepaalde groep auto's van europesche merken als Fiat, Citroën en Ford hebben bepaalde modellen er meer last van.
Japanse zelden.
Dus ook mensen die dagelijks drempels misbruiken blijven heel en ik weet gebroken veren die zelden een drempel tegen komen.
Meestal is het matig materiaal wat te hard is en scheurde,
op www.problemcar.nl kun je vooraf zien of jou toekomstige keuze zwakke punten heeft, zowel particulier als monteurs wisselen daar problemen uit, en hoe meer ik vind, des te kleiner de kans dat ik deze koop.
-
de kwaliteit van de door jouw genoemde merken is overall gezien al een stuk slechter dan japanse werken
dat die dingen nu eenmaal stuk gaan is natuurlijk te kort door de bocht
in dit geval gaat het nogmaals om een fabrieksfout die je bij japanse merken idd niet of niet zo snel hebt mbt dit topic
dus niet simpelweg, zo is het nu eenmaal en accepteren maar zoals jij doet suggereren
dat die dingen nu eenmaal stuk gaan is natuurlijk te kort door de bocht
in dit geval gaat het nogmaals om een fabrieksfout die je bij japanse merken idd niet of niet zo snel hebt mbt dit topic
dus niet simpelweg, zo is het nu eenmaal en accepteren maar zoals jij doet suggereren
is gewoon heel slecht van renault om hier niets mee te doen. Zegt wel wat over het bedrijf...
Voor mn vrouw heb ik er een verlagingsset onder gezet om van het gezeur af te zijn. Denk dat de korte wielbasis ook funest is in drempelrijk nederland...
Voor mn vrouw heb ik er een verlagingsset onder gezet om van het gezeur af te zijn. Denk dat de korte wielbasis ook funest is in drempelrijk nederland...
Ik heb de beide voorveren laten vervangen voor 250 euro bij een garage bij ons in de buurt. Het zijn volgens mij niet weer de originele twingo veren maar dat die slecht waren was al duidelijk. We hadden ook offertes gehad van 450 euro voor 2 veren bij de renault garage zelf. En een offerte van 600 euro in Duitsland maar dat was inclusief schokdempers en 2 nieuwe banden.
Afgelopen week moest er ook een onderhoudsbeurt en APK keuring aan mijn Twingo uit 2002 gedaan worden. En ja hoor de voorveren en achterveer moesten worden vervangen. In totaal een bedrag van 410 euro. Ik hoorde van een productiefout en ik kan ook de standaardbrief niet op de site vinden.
Wie kan mij nog helpen aan de brief?
Wie kan mij nog helpen aan de brief?