LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] reparatie auto garantie???
reparatie auto garantie???
Hallo lieve mensen, Ik heb een daihatsu move uit 1999 vanaf 4jaar is het eigendom en altijd bij dezelfde dealer(daihatsu) onder controle geweest. Netjes op tijd de beurten en nu doet het volgende zich voor. Twee maanden geleden hoorde ik een raar geluid links voor. Mijn partner ging naar de garage: De ophangbeugel van de uitlaat zei men, heeft men hem eraf gehaald, had geen functie???? Het geluid bleef. Nu een poosje weer terug naar de garage: Ik wilde naar mijn moeder 200km verderop en vertrouwde mijn autootje niet meer. Ze rijden er even mee:Nou mevrouw dat zijn rubbers die uitgedroogd zijn komt door het warme weer dat kan geen kwaad. U kunt gerust naar uw moeder. Na twee weken rij ik in de stad en iedereen kijkt naar mijn auto en schud zijn hoofd of fronst ect. Dus ik maar weer naar de garage. Zei rijden een eindje mee nou we zullen er eens naar kijken het lijkt bij de wielen te zitten. Komen ze een kwartiertje later: Het zijn de remblokjes kunnen we vervangen en dan is het weer oké, ik vraag naar de kosten nou zeker niet meer dan €150 oké dan moet dan maar. Komen ze weer een kwartier later, mevr. de remcilinder zit helemaal vast u kunt niet meer rijden met de auto want dat is gevaarlijk. Wat kost dat?? alles bijelkaar € 350 Is tie dan weer echt in orde want anders weet ik niet of ik het laat doen. Ja dan is het weer oké. Ik heb de dealer zelf er nog op aangesproken dat het de eerste keer dat ik er was ook al dat geluid was en dat ze er toen niets van konden maken. Dat gebeurd nou eenmaal zei hij. Dus ik dacht vooruit, als ik er dan tot de keuring van eind jan. 2012 dan doe ik het maar. Helaaaaaas. Ik rij naar huis, heb mijn auto een week niet nodig, ga weer rijden en...........Weer datzelfde geluid als twee maanden geleden.
Nu weer gebeld weer gekeken en ermee gereden en wat is`t?? De remnaaf moet vervangen mevrouw. weer €350 Ik zeg jullie hebben er niet goed naar gekeken en hij is gewoon niet goed gerepareerd. Zij zeggen van niet.
Wat moet ik doen Wie geeft mij goede raad. iK GA OOK NAAR DE BOVAG
Nu weer gebeld weer gekeken en ermee gereden en wat is`t?? De remnaaf moet vervangen mevrouw. weer €350 Ik zeg jullie hebben er niet goed naar gekeken en hij is gewoon niet goed gerepareerd. Zij zeggen van niet.
Wat moet ik doen Wie geeft mij goede raad. iK GA OOK NAAR DE BOVAG
Re: reparatie auto garantie???
hamangel
Eerlijk gezegd lijkt het mij verstandig om een andere garagist te zoeken. Deze dealer zou ik beslist niet meer vertrouwen.
Maxiem
Eerlijk gezegd lijkt het mij verstandig om een andere garagist te zoeken. Deze dealer zou ik beslist niet meer vertrouwen.
Maxiem
-
Kijk zelf eens onder de wagen met iemand met verstand
Als mensen op straat je raar aan staan te kijken vanwege de herrie moet er toch best wat ernstigs aan de hand zijn lijkt me zo
Als mensen op straat je raar aan staan te kijken vanwege de herrie moet er toch best wat ernstigs aan de hand zijn lijkt me zo
-
Er van uitgaande dat uw auto niet beschikt over trappers en een terugtraprem, zal er ook wel geen remnaaf inzitten welke vervangen moet worden.
Ik sluit me aan bij Maxiem.
Ik sluit me aan bij Maxiem.
-
En wat dacht u van de handrem ?Er van uitgaande dat uw auto niet beschikt over trappers en een terugtraprem, zal er ook wel geen remnaaf inzitten welke vervangen moet worden.
-
Keizer Leo:
hamangel schreef:Nu weer gebeld weer gekeken en ermee gereden en wat is`t?? De remnaaf moet vervangen mevrouw.
-
Dan nog zit er geen remnaaf in/op, slakken, zout ,maar het is nu eenmaal zoLeo The Emperor schreef:En wat dacht u van de handrem ?Er van uitgaande dat uw auto niet beschikt over trappers en een terugtraprem, zal er ook wel geen remnaaf inzitten welke vervangen moet worden.
-
ik vrees dat je gelijk hebt.Mallemalle schreef:Dan nog zit er geen remnaaf in/op, slakken, zout ,maar het is nu eenmaal zoLeo The Emperor schreef:En wat dacht u van de handrem ?Er van uitgaande dat uw auto niet beschikt over trappers en een terugtraprem, zal er ook wel geen remnaaf inzitten welke vervangen moet worden.
Ik vond een discussie op een autosite van een eigenaar van een citroen ZX die de remnaaf niet proper gedemonteerd kreeg, maar ik verwacht eigenlijk dat hij hier wielnaaf bedoelde.
-
ja, zelf sleutelen en citroenvolk, da gaat nie samen;)
ironisch want met een citroen moet je in de meeste gevallen wel zelf aan de slag, baggermerk
ironisch want met een citroen moet je in de meeste gevallen wel zelf aan de slag, baggermerk
Ik denk dat het een kapot wiellager is.
Als je de oude onderdelen niet meer hebt gaat het heel lastig worden om te bewijzen dat de remcylinder niet vast zat en dat de remblokken niet versleten waren.
Als je de oude onderdelen niet meer hebt gaat het heel lastig worden om te bewijzen dat de remcylinder niet vast zat en dat de remblokken niet versleten waren.
-
In zoverre, het zegt wat over de garagehouder denk ik zo.Mallemalle schreef:slakken, zout
-
mee eens, de garagehouder beschouwt het meer als een kansspel dan als een vakIn zoverre, het zegt wat over de garagehouder denk ik zo.