LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijbewijsconcurrent

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
theknars

Rijbewijsconcurrent

Ongelezen bericht door theknars »

Zijn er mensen die ervaring hebben met rijlessen via de rijbewijsconcurent?
Wat is de kwaliteit?
Hoe kan het dat zij die paketten zo goedkoop kunnen aanbieden?
Kent iemand de slagingspercentage bij deze organisatie?

Met vriendelijke groet,
Lars

Dilbert29

Re: Rijbewijsconcurrent

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Mijn wederhelft heeft gelest via de RSN (Rijbewijs Service Nederland) dat is volgens mij net zoiets. Je wordt via die organisatie gewoon bij een rijschool in je eigen buurt neergezet, waar je dan ook verder zaken mee doet. Je betaald aan de rijschool, die dan een deel doorbetaald aan in dit geval de RSN vanwege de bemiddeling enzo.

De instructeur zelf was overigens niet te spreken over de RSN omdat ze traag waren met betalen en informatie verstrekken enzo. Ook was het zo dat de tarieven via de RSN hoger waren als wat je zelf zou betalen als je rechtstreeks naar de rijschool was gegaan. Misschien een tip dus om eerst zelf bij een rijschool in je eigen buurt te informeren, voor je aan een pakket van 20 of 30 lessen vastzit en dus teveel betaald.

Tessalief

Ongelezen bericht door Tessalief »

Ik heb gelest bij de Rijbewijsconcurrent in Utrecht. Toffe gozer en hartstikke goed les gekregen. Ben in 1x geslaagd in 29 lessen. Ik had er 32 betaald en kreeg mijn geld terug van 3 lessen die ik niet had gehad. Voor mij is de Rijbewijsconcurrent dus de beste rijschool die ik ken. Ik lees ook wel eens lelijke dingen over ze maar dat is meestal door andere rijscholen die gewoon zelf niet goed zijn.

Slimpiesan

Ongelezen bericht door Slimpiesan »

:shock: Dan heb je wel geluk had Tessalief! Ik heb totaal andere ervaringen met de RijbewijsConcurrent. Eerst heb ik urenlang moeten melken om eindelijk de prijs te horen te krijgen voor het pakket dat ik wilde. Die instructeur praatte me voortdurend een lening aan: als ik het niet kon betalen...geen probleem, dat kon allemaal gefinancierd worden! En toen ik aangaf dat ik er nog even over na wilde denken werd hij kwaad en gooide de hoorn op de haak.
En hoezo zijn die lelijke dingen van de RijbewijsConcurrent afkomstig van andere rijscholen? Hoe weet jij dat nou?

DennisThePennis

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Alleen die naam staat me al niet aan ... kies gewoon een gerenommeerde rijschool met vakkundige instructeurs. Er zijn er zat die al tientallen jaren bestaan en een relatief hoog slagingspercentage kennen.

b-yellow

Ongelezen bericht door b-yellow »

:shock:
Laatst gewijzigd door b-yellow op 25 nov 2006 23:29, 3 keer totaal gewijzigd.

santygo

Ongelezen bericht door santygo »

Ik begrijp niet waarom u met zo'n CV niet zelfstandig bent geworden, moet toch een gouden aftrap zijn.

falk

Ongelezen bericht door falk »

U zegt het goed, er zijn misschien goede en gediplomeerde instrukteurs bij.
Maar wij zijn opgelicht door een van die zogenaamd goede instrukteurs, en we hebben van hem nog meer dan € 500,- tegoed.
Want vlak voordat mijn dochter rijexamen moest doen, was deze man opeens onvindbaar en bij navraag bij het CBR bleek ook dat hij haar had ingeschreven onder de naam van een andere instukteur omdat hij zelf geen licentie meer had.
En als je dan met de rijbewijsconcurretn contact opneemt trekt die zijn handen ervan af, met het excuus het zijn allemaal zelfstandige ondernemers waarvoor zij niet verantwoordelijk zijn.
En voordat ik er in geslaagd was om contact te krijgen met de rijbewijsconcurrent, dat heeft ook nogal wat moeite gekost. Hun normale telefoonnummer is op hun site bijna niet te vinden, zit aardig verstopt, en toen ik het eindelijk gevonden had bleek het afgesloten te zijn.
Nadat ik er eindelijk in geslaagd was om achter het o6 nummer te komen van diegene die zich general manager noemt, en hem gebeld heb kreeg ik eerst commentaar dt ik hem in zijn prive tijd belde, op mijn reactie dat het ook mijn prive tijd was sloeg de stemming iets om.
Nadat ik mijn probleem had uitgelegd beloofde hij met 2 a 3 dgen terug te bellen.
Maar zoals al een beetje verwacht gebeurde dat niet, dit ging nog een paar keer zo en iedere keer met de smoes, er is een nieuw computer systeem geinstalleerd dus ik kan nu geen mail bekijken.
De laatste keer dat ik hem gesproken heb, had hij eindelijk1 van mijn mails bij de hand, de andere waren "kwijt".
Maar de conclusie van hem was dat de rijbewijsconcurrent nergens aansprakelijk voor was en zij zelf volgens hem ook al aangifte hadden gedaan tegen deze " rijschoolhouder".
Dus mijn advies is ga niet met de rijbewijsconcurrent in zee, want je loopt het risico dat je rijles krijgt van iemand zonder geldige papieren, en doordat je met een pakket vooruit moet betalen, loop je het risico dat je het ged kwijt bent.
En als laatste, ze doen net alsof ze zulke goede aanbiedingen hebben, maar als je even verder zoekt zoals wij nu gedaan hebben zijn er ook erkende rijscholen die praktisch evenveel vragen voor vergelijkbare pakketten.
Mijn advies bedenk je nog een keer voordat je met de rijbewijsconcurrent in zee gaat.

b-yellow

Ongelezen bericht door b-yellow »

Ik begrijp uw ontevredenheid en hiervoor is ook geen excuus.
Tuurlijk heb je oplichters die heb je overal dat vind ik heel erg spijtig voor u.
Maar wat ik meer spijtig vind dat u of uw dochter niet eerst heeft nagegaan mbt de gegevens van deze rijschool dat is eenvoudig te achterhalen toch?
Daarbij heeft u of uw dochter nooit het adres gekregen van de desbetreffende rijschool zelf?
Ik zou argwaan krijgen hoor als ik geen adres gegevens of dergelijke zou krijgen van mijn rijschool en wel alleen het bank/giro-nummer

Erkend?
Bovag-sterren?
Hoog slagingspercentage? zou ik ook hebben als ik iedere cursist standaard pas na 32-40 lessen praktijkexamen zou laten doen en dit heeft niets te maken met of de cursist die eventueel er niet klaar zou voor zijn.
En de laatste tijd krijg ik wel erg veel cursisten van zo'n zogenaamde grote erkende rijscholen met hun mooie aanbiedingen bv een lage lesprijs maar ze MOETEN wel vervolgens 2 uur achter elkaar lessen.
Of een les van 50 minuten? :lol:

Ik hoop dat u deze zaak alsnog kan oplossen.

Riky1

Ongelezen bericht door Riky1 »

Ik les nu zelf bij de rijbewijsconcurrent, maar ik ben helaas wel opgelicht
door een van de rij-instructeurs.
Het is een lang verhaal maar om het kort te houden:

Deze man maakte mooie aanbiedingen kwam bij je thuis en kwam uiteraard vertrouwd over.
stond in de krant op de rijbewijsconcurrent site
etc.

We hebben besloten de rijbewijs af te kopen voor €1250,- incl. examen
we hebben de originele papieren netjes opgemaakt en betaald
alles ging zoals het moet gaan.
Je theorie certificaat moest je wel vooraf halen.

Na dat gedaan te hebben. belde we op om vast te lessen, toen kwamen we er langzaam achter
met veel zoeken dat deze man, niet te
bereiken was, en meer dan 10tale mensen heeft opgelicht.
We hebben toen de rijbewijs concurrent er op aangesproken maar die
kunnen weinig doen. omdat het een, instructeur is die onder de naam werkt.
We hebben uiteraard wel een aanbieding aangeboden gekregen maar dat moest natuurlijk wel
betaald worden.

We zijn toen aangifte gaan doen, maar dat kon niet. omdat
het onder serviel recht valt. grootste onzin dus.
we zijn direct naar een ander politie bureau gegaan in de omstreek
en daar konden we wel gelukkig terecht.

Die man heeft ook nog meerdere mensen opgelicht onder z'n eigen naam blijkt dat hij een eigen
Een mans rijschool heeft gehad.
we zijn nog lang niet klaar met hem, deze man is nog steeds bezig met
mensen te oplichten, ondanks dat hij bij de rijbewijsconcurrent weg is!
zonder dat men het weet, er wordt tot heden nog weinig aangedaan
dat betreuren we dus zeer.

Verder lessen we nu bij een ander van de rijbewijsconcurrent, en het is super. en gaat goed. buiten de
oplichting om.

Dit verhaal is kort, maar krachtig verteld.

Ricky

anne86

Ongelezen bericht door anne86 »

Ook ik heb bij de rijbewijsconcurrent een pakket genomen, alles betaald..en toen mijn lessen derop zaten en ik examen moest doen..had hij telkens me examen niet aangevraagd elke keer met een ander smoesje...op een gegeven moment was ik het beu en ben ik bij een ander van de rijbewijsconcurrent gaan informeren...dit schijnt de manager van rijbewijsconcurrent te zijn...zij vertelde mij dat dit niet de gang van zaken was en dat ik eventueel bij hun mocht verder rijden en dat ze weer contact met mij zouden opnemen..helaas hebben ze dit niet gedaan..ik ben toen contact op gaan nemen met mijn rijinstructeur en deze was niet te bereiken, omdat hij in het bezit was van mijn theoriecentificaat moest ik een duplicaat aanvragen bij het cbr..zij vertelde mij echter dat ik een proces verbaal nodig had..zo gezegd zo gedaan, de politie agent die ik toen sprak vond het maar een raar verhaal en heeft zelf de destbetreffede instucteur gebeld..en toen had hij wel tijd om zijn telefoon op te nemen. nadat ik thuis was heb ik hem weer gebeld en hem verteld dat ik mijn theoriecentificaat, examengeld en een overgebleven les terug wou binnen 5 werkdagen..dit ws niet mogelijk volgens hem, maar toen ik begon over juridische stappen toen kon ik opeens 200 euro terug krijgen..het is niet alles maar ik heb het zo gelaten zoals het is...maar ik blijf de rijbewijsconcurrent een oplichtingszooitje vinden..
anne

andre ros

Ongelezen bericht door andre ros »

Een slagingspercentage zul je nooit vinden van deze organisatie. Het zijn nl zelfstandige rijscholen die het werk aangeleverd krijgen van de Rijb Conc. Je moet dus de naam van de instructeur/ rijschool hebben en dan kun je op www.rijschoolgegevens.nl de resultaten van de rijschool vinden. Oh ja, gemiddeld is toch echt wel 40 lessen hoor, als je nog nooit gereden hebt, kan dus ook 80 zijn, maar ook 20.

Rambo2

Ongelezen bericht door Rambo2 »

Je kunt het ook eens proberen op http://www.degoedkoopsterijschool.nl, hier heb je een overzicht van prijzen en slagingspercentages.

roady

Ongelezen bericht door roady »

Zouden jullie mijn bericht over de rijbewijsconcurrent elders in dit forum willen lezen en evt. willen reageren. (Staat onder radar uitzendingen)
Tnx

Gesloten