Ik heb in 1999 een nieuwe Gazelle trendy gekocht. Maar nu 7 jaar later roest ie onder mijn kont vandaan. Ik ben er al mee terug geweest bij de dealer en gebeld met Gazelle, maar die zeggen gewoon dat ie niet goed onderhouden is. En dat het roest van buiten af is, dus maar 5 jaar garantie. (roest van binnenuit is 10 jaar garantie). En waarom we niet eerder waren gekomen, want dit kon toch niet van de ene op de andere dag gekomen zijn. Punt 1. Niet goed onderhouden slaat nergens op. De fiets staat altijd binnen in de garage als er niet op gefietst wordt. Als het sneeuwt of regent dan droog ik hem af. En ik heb nog een andere fiets die al 25 jaar oud is, die ziet er nog niet eens zo slecht uit. (Is n.b. nog een B merk ook). Punt 2. Niet eerder mee langs gekomen. Als naar mijn mening de roest van binnnenuit is, zie je dat ook niet meteen. Maar als om welke reden dan ook de verflaag in eens loslaat dan springt het wel ineens in het oog. Toen schrok ik.
Ik heb wel eens gehoord dat 1999 een overgangsjaar is geweest van synthetische verf naar verf op waterbasis, en dat daar te kort onderzoek is naar geweest.
Zijn er nog meer mensen met deze klacht, en welke stappen kan ik nog ondernemen?
Een zwaar teleurgestelde Gazelle fietser.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Roest Gazelle Trendy fiets
Re: Roest Gazelle Trendy fiets
Ik heb ook een Gazelle Trendy, nieuw gekocht op 27/2/1999. Geen problemen met roest, staat ook altijd binnen.
Weet je wanneer die overgang van verf geweest is?
Weet je wanneer die overgang van verf geweest is?
-
Re: Roest Gazelle Trendy fiets
Ik weet niet de exakte datum van die overgang. Het zijn trouwens verhalen die ik hoorde van een fietsenhandelaar. Ik heb nog lopen spitten op internet, maar daar heb ik geen artikelen over gevonden.
Het lijkt erop dat ik pure pech heb gehad met mijn fiets. Maar ik vind het toch de moeite waard om na te gaan of andere mensen hier ook last van hadden.
Het lijkt erop dat ik pure pech heb gehad met mijn fiets. Maar ik vind het toch de moeite waard om na te gaan of andere mensen hier ook last van hadden.