LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Route Mobiel

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Hoenes

Route Mobiel

Ongelezen bericht door Hoenes »

Heeft er iemand al ervaringen in de opzegservice die RM hanteert tov de ANWB. Ik heb me namelijk ingeschreven als RM lid en RM verzocht mijn ANWB lidmaatschap op te zeggen.( ruim voor 1 november ) Van de ANWB heb ik wel weer de nieuwe acceptgiro voor 2005 ontvangen. Nou vraag ik me af of er daadwerkelijk is opgezegd en wat moet ik met die acceptgiro van de ANWB ???

Gast

Re: Route Mobiel

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon betalen dan heb je bij pech een dubbele dekking. En tevens een second opinion.

Bart Allerts

Ongelezen bericht door Bart Allerts »

ook ik heb de opzegservice van RM gebruikt, ruim vóór 1 november. Vorige week werd mijn rekening ineens doorbelast voor het abonnementsgeld van de ANWB 2005 en gisteren kreeg ik een nieuw lidmaatschapspasje voor 2005. Ik wil morgen contact opnemen met Rm om te vragen hoe dit opgelost wordt. Ik oop dat Radar hier aandacht aan besteed in de uitzending, kan me namelijk niet voorstellen dat er maar een klein aantal gevallen zijn.

Gast

ik heb ook de opzegbrief van RM gebruiktt en bij mij is het wel goed gegaan. kreeg zelfs nog een "smeekbrief"van de anwb of ik toch maar niet bij hen wou blijven!als ik de anwb op zou zeggen werd ook mijn reis en kredietbrief, creditcard etc opgezegd. of mij dat wat interesseert, ik gebruik dat helemaal niet!

Erik Zijlstra

Ongelezen bericht door Erik Zijlstra »

Hallo,

Ik heb op 13 november schriftelijkmijn lidmaatschap opgezegd van de ANWB m.i.v. 1 januari 2005.

Tot mijn stomme verbazing kreeg ik op 25 november een brief van de ANWB met de bevestiging dat mijn lidmaatschap zou worden beeindigd met ingang van 1 januari 2006.

Dis zit ik volgens de ANWB nog een jaar aan het lidmaatschap vast :evil: Dacht ik niet dus..ik heb toch tijdig opgezegd?

Zijn er (nog) meer mensen die deze ervaring hebben?

Ik vind de handelswijze van de ANWB onbehoorlijk en dubieus!

Erik Zijlstra.[/u]

klotenamenwelkeisnogvrij

Ongelezen bericht door klotenamenwelkeisnogvrij »

Van de ANWB is bekend dat je het lidmaatschap moet opzeggen vóór 1 november. Een te late opzegging geldt automatisch voor het eerstvolgende jaar

tonykoosensyl

Ongelezen bericht door tonykoosensyl »

OOk ik heb gebruik gemaakt van de "opzegservice van route mobiel. Ruim voor 1 november. Tot mijn stomme verbazing werd gewoon het ANWB lidmaatschap afgeschreven. En kreeg ik een pasje. Pogingen route mobiel te bereiken mislukt. Vanwege drukte..en de ANWB loopt achter....en we bellen u terug...
Mis dus.
Een leuke opmerking om ze alle twee aan te houden maar wat moet ik ermee. Ik heb geen barrel van een auto. Ga erdus vanuit dat ik plotseling pech krijg maar geen 14 x per jaar.
Kan radar er iets mee?

Gast

weet iemand of dat route mobiel wel werkt?
Heb ze nog nooit gezien! Ben daar nu wel lid van maar ben soms bang dat ik de verkeerde beslissing heb genomen.

Gast

Opzegtermijn bij ANWB is voor 15 november. Ook ik heb me aangemeld bij Route Mobiel via een actie op internet, hier ging het al fout. Ik kreeg de bevestiging thuis waarin stond dat de kosten 50 euro waren, dit terwijl de actieprijs 45 euro was. Ook stond daarin duidelijk vermeld dat RM voor mij mijn lidmaatschap bij de ANWB zou opzeggen. Bij controle bankafschrift bleek dat de ANWB het lidmaatschapgeld voor 2005 afgeschreven had. Gelijk RM gebelt en die deelde mij mede dat er een fout was bij de ANWB en ik een verzoek kon indienen bij de ANWB om mijn geld terug te vragen. Zelf heb ik besloten om daar niet op te wachten en heb mijn bank de opdracht gegeven het geld terug te halen. Tot op heden niets gehoord van ANWB (heb wel lidmaatschapskaart ontvangen), afwachten wat er nu gaat gebeuren

Gast

Het valt mij op dat iedereen weer voor een dubbeltje (lees 50,00) op de 1e rang willen zitten, je kan ook wat begrip op brengen voor de ANWB, er zijn zoveel mensen die zich hebben afgemeld net voor voor 15 november, dat is administratief toch niet te doen. En daarbij RM lijkt leuk en goedkoop, maar daar zijn ook al mensen op terug gekomen.

En dan heb ik het nog niet eens over de brief op de website van RM,
lekker zaken doen zo!

Ze mogen best concureren, graag zelfs maar dan wel graag je eigen postive punten noemen en niet een ander onderuithalen,
want dat is pas goedkoop

Brief van de site:
Geachte ANWB,

Hierbij maak ik bezwaar tegen de door u eenzijdig opgelegde voorwaarden.

Op de eerste plaats maak ik bezwaar tegen de gedwongen koppelverkoop van het lidmaatschap van de ANWB en de Wegenwacht. Waarom is het niet mogelijk lid te worden van de Wegenwacht zonder lid te worden van de ANWB? Ik heb helemaal geen belangstelling voor de door de ANWB aangeboden producten anders dan de Wegenwachtservice.

Op de tweede plaats maak ik bezwaar tegen de automatische verlenging van het lidmaatschap met één jaar indien niet vóór 15 november van het lopende jaar is opgezegd. Ook dit is een onredelijke vorm van contractsdwang. Het moet mogelijk zijn tussentijds op te zeggen. Dit is in het bijzonder actueel geworden nu er een alternatief voor de Wegenwacht bestaat in de vorm van Route Mobiel. Als ik naar Route Mobiel wil overstappen wil ik dat kunnen doen op een moment dat dat mij uitkomt.

Hier komt bij dat de acceptgiro voor het lidmaatschapsgeld voor het volgende jaar, inclusief een eventuele verhoging, pas in december, dus ruim nadat de uiterlijke datum voor opzegging voorbij is, wordt opgestuurd. Zo´n verhoging is mogelijk wel in De Kampioen gepubliceerd, maar zoals aangegeven heb ik geen belangstelling voor de producten van de ANWB en lees ik dit blad dus niet. Op het moment dat ik moet betalen, ben ik te laat om op te zeggen en zit ik weer een jaar aan de ANWB vast. Dit vind ik onredelijk.

Ik voel mij daarom niet gebonden aan de door de ANWB eenzijdig opgelegde voorwaarden. Bij deze zeg ik alsnog mijn lidmaatschap van ANWB en Wegenwacht met onmiddellijke ingang op. Graag ontvang ik van u een bevestiging van deze opzegging.

Met vriendelijke groet,

Gesloten