Hallo,
Ik ben met mijn camper naar het buitenland geweest (Hongarije, Budapest) en heb daar pech gekregen met de camper. Er is eerst een lokale partner van ANWB langs geweest die de problemen heeft geconstanteerd en die heeft bepaald dat de auto weg gesleept moest worden naar een garage aan de andere kant van de stad. Vervolgens hebben we gewacht op de sleepdienst en die heeft onze camper achter zijn vrachtwagen gehangen.
Tijdens de rit naar de garage reed de chauffeur nogal lomp en toen we door een hobbel in de weg reden ging het fout. De draagarm van de sleepdienst vrachtwagen is door de klap door de voorkant van onze camper heen geschoten waardoor er nu een groot gat in zit. Het gat is zelfs zo dat je van binnen zo naar buiten kunt kijken. Ook zo lek als een mandje natuurlijk.
Heb destijds gebelt met de Alarmcentrale van de ANWB om de schade direct door te geven. De telefoniste moest het even navragen hoe te handelen in onze situatie. Even later stuurde ze een SMS bericht met het verzoek foto's te maken en een beschrijving + die foto's door te mailen naar [email protected]. Dit heb ik bij thuis komst gedaan en nu kreeg ik volgende mail terug:
Geachte heer ...,
Vriendelijk dank voor uw reactie.
Voor schades door lokale dienstverleners kan de ANWB helaas geen aansprakelijkheid aanvaarden. Wij verwijzen u in dit verband naar artikel 11 van de voorwaarden van de Wegenwacht Europa Service. Wij adviseren u om de zaak voor te leggen aan uw rechtbijstandverzekeraar. Juridische ondersteuning is door de ANWB helaas niet mogelijk.
Het spijt ons u niet verder van dienst te kunnen zijn en sluiten hiermee uw dossier.
Met vriendelijke groet,
Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB
P.A. ....en
Senior schadebehandelaar Team Klacht
Tel. 088 269 53 69
Als ik in de voorwaarden kijk zie ik bij punt 11 een hele andere voorwaarde staan wat niets te maken heeft met mijn voorval.
Nu is mijn vraag, hoe sta ik hier in en wat kan ik evt doen? Het repareren van de schade kost veel geld en ja, wat kan ik er aan doen dat hun lokale dienstverlener mij heeft geholpen? Ik neem de dienst toch bij de ANWB af en zij schakelen vervolgens een derde partij in.
Wie heeft advies?
Groeten Vincent
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schade door wegenwacht
Re: Schade door wegenwacht
Als u even naar beneden had gescrold was u bij art.22 uitgekomen. Lees en huiver, u zal de transporteur aansprakelijk moeten stellen.