LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] scooter dealer A. van der AA uit Emmen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
JJK

scooter dealer A. van der AA uit Emmen

Ongelezen bericht door JJK »

Hallo ik heb op 26-11-2004 een malagutie f 15 gekocht bij A. van der AA uit Emmen bouwjaar 2000 voor €850,00 volgens de verkoper een goede scooter die door de vorige eigenaar goed was onderhouden.
Op 08-02-2005 slaagt mijn zoon voor zijn bromfietscertificaat en een dag eerder nam ik de scooter even mee voor een ritje na ongeveer 4 km liep de motor stuk ik was gelukkig dicht in de buurt van een scooter dealer bij mij in de buurt dus daar de scooter even heen gebracht voor reperatie cq kijken wat de oorzaak kon zijn.
Dus op 08-02-2005 even geinformeerd bij de daeler en ik schrok me een hoedje wat bleek de cylinder en zuiger waren stuk inclusief de waterpomp en de variateur (of hoe zon ding ook heet) verder zaten er in de koppeling verschillende rolletjes en dat moeten ook dezelfde zijn.
plus we kregen te horen dat de scooter van bouwjaar 1998 was i.p.v. 2000
Dus ik terug naar Van der AA in Emmen en hem gevraagd wat hij daar aan wilde doen hij vertelde mij dat dat eingenlijk niet kon en het feit dat ik de scooter bij een andere daeler had aangeboden voor repararie
was voor hem een reden om niets meer voor ons te willen doen.
ik heb hem nog aangeboden om de scooter bij hem in de werkplaats te brengen maar hij wou daar niets meer van horen.
De onkosten om de scooter weer goed rijklaar te maken waren €426,50
dat is dus bijna de helft van wat de scooter heeft gekost. Dus ik ben nu in het bezit van een scooter die 2 jaar ouder is dan verteld door Van der AA uit Emmen voor een bedrag van €1276,50.
Kan ik hier niets meer tegen doen?
Wie heeft nog meer slechte ervaringen met louche scooterverkopers?
Groetjes JJK

Gast

Re: scooter dealer A. van der AA uit Emmen

Ongelezen bericht door Gast »

Het is jammer dat je dit overkomen is,

Aan deze scooter is zeer waarschijnlijk meer gesleuteld dan alleen het noodzakelijke onderhoud,

Zeer waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar een andere cilinder en variateur gebruikt, om de scooter een tikkeltje harder te laten lopen,

Ook kan het zijn dat ook de krukas was vervangen door een ander type, die weer hogere toeren en meer pk's kan hebben, uiteraard hoort hier ook een andere uitlaat bij,

Daar deze onderdelen zeer waarschijnlijk weer vervangen zijn voor de originele onderdelen die officieel bij de scooter horen, kan het zijn dat de oliepomp en waterpomp al kapot waren door de zeer hoge toerentallen, maar ja, bewijs dat maar eens... :(

Toen deze scooter werd bereden met het opvoersetje reed deze scooter zeer waarschijnlijk 80 tot 100 km/u of meer!, het frame kan dit best hebben!,

De motor ook!, mits de smering en de overbrenging wordt bijgesteld,

Zeer waarschijnlijk is dit niet gebeurd, en werd er doodleuk op het lange eind volgas gereden met een krukas toerental van 12 tot 13000 toeren per minuut,

Zo'n hoog toerental kan zo'n motor kortstondig wel draaien, maar niet te lang,

Vooral onderdelen zoals krukas, oliepomp, en waterpomp hebben hier veel van te lijden, bij racescooters wordt vaak de oliepomp verwijderd, en wordt er olie bij de benzine gemengd,

Van orgine ( begrenzer verwijderd ) rijden deze scooters al snel 70 tot 80 km/u, voor het gewone werk hard zat, en blijft de motor heel!,

Zelf heb ik het gevoel dat er gerommelt is met de scooter, pubers die zlf de complete motor uit elkaar halen en opvoersetjes gebruiken om de scooter snel te maken,

In principe hoeft dit geen probleem te zijn!, maar doe het dan wel goed!, en daar gaat nog altijd heel veel mis mee!,

Misschien is de dealer aangesloten bij een inkoopcombinatie, anders zou u een rechtsbijstandverzekering ( als u deze heeft ) aan kunnen spreken,

In principe bent u bij de neus genomen door de dealer, een scooter voor die prijs mag gerust wel even langer rijden dan een half jaar,

Veel succes toegewenst, en hopende op een goede afloop van dit erg vervelende incident.

ik had

Ongelezen bericht door ik had »

Dus ik terug naar Van der AA in Emmen en hem gevraagd wat hij daar aan wilde doen hij vertelde mij dat dat eingenlijk niet kon en het feit dat ik de scooter bij een andere daeler had aangeboden voor repararie
was voor hem een reden om niets meer voor ons te willen doen.
Spijtig voor U maar ik had hetzelfde gezegt
Bij MIJ gekocht, ook bij MIJ terug komen en niet door anderen eerst laten sleutelen
Zo zal ELKE handelaar reageren en vind ik niet meer dan normaal
HOE kan hij nu controleren wat de waarheid is als hij het niet zelf uit elkaar haald ??

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Oke maar hoe verklaard hij hoe oud de scooter is.

Zelf ook wel eens bij het bedrijf geweest, ben er ook absoluut niet tevreden over.

Gewoon nooit weer heen gaan.
Ook veel gezeur gehad en ze denken dat ze er met een grote bek wel vanaf komen , of personeel krijgt de schuld en ja die werkt er niet meer.

Doe er wel wat aan laat het er niet bij zitten. Belachelijk.

Oldtimer666

Ongelezen bericht door Oldtimer666 »

Beste mensen,
moet erbij zeggen dit is een oude topic ,maar met een frisse herstart :mrgreen: :mrgreen:
De beste man is allang over gestapt van scooters naar oldtimer brommers hij is in 2010 met scooters gestopt!!!
We hebben een prachtige brommer bij em gekocht(meen ik echt)en mochten dit jaar weer langs komen voor onderhoud en verdere afstelling(mag ook wel voor die prijs natuurlijk).
Ik denk dat et blokje nu dood is na +/-20km te hebben gereden in de straat op en neer en dat voor een gereviseerd blok(hij piept echt oorverdovend bij de krukas dit kwam plotseling wou em starten, na 1 sec. snel uitgezet en balen natuurlijk).
Het klinkt alsof er suiker of los metaal inzit ik heb vroeger wel eens in men brommer voor de lol suiker gedaan nou het klinkt precies hetzelfde.
Brommer staat in huis dus er kan niemand bij!! :D

Ondanks dat ik best wel kan sleutelen had ik zoiets de brommer zou toch nog een keer weer terug voor volgens hem gratis nakijken en evt. reparatie dus blijf er wel vanaf.
We kunnen nu met zen allen lachen :roll: :lol: :lol: hij is met zen oldtimers gestopt(01-12-2011) en hoorde hier van men overburen(een bedrijf) die zelf ook uit Emmen komen dat het al zen 4de bedrijf is waarmee die stopt(hij begint nu hoogstwaarschijnlijk met zen 5de) nou weet ik niet of dit waar is maar zowiezo dus al 2 keer dat ik weet gestopt met iets!!!

Nou wil ik die man niet slecht afschilderen(wel een toffe peer en goeie muzikant waar die dus nu mee verder gaat zen gitaarwinkel?????????)en gun em het van harte een frisse herstart ''wat anders'' muziek is ook leuker ik speel zelf ook en weet wat het is maar denk dat er meer gedupeerden zullen komen wat ik voor hem,anderen en voormezelf toch lullig vind het gaat wel om behoorlijke bedragen.!!!

Dit las ik dus vandaag: http://www.oldtimershop-fs1.nl/
Verder wens ik die man succes ik ga der binnenkort wel even langs natuurlijk(van onze kant geen kwade bedoelingen hoor) met de brommer en hopen dat die wat wil betekenen voor me,maar ben bang dat er bij mij ook eigenlijk gewoon geld had doorgespoeld mogen worden.

Als die beste man wel met een oplossing komt update ik dit bericht,vooral omdat ik hier niet met een slechte bedoeling wat neerzet het gaat alleen om een best bedrag en mag wel even gezegd worden vooral omdat hij der zo plotseling meestopt zelfs is die niet meer open dus zegt eigenlijk al genoeg!!ik kom voor een dichte deur ben ik bang!

JJK--2005---Het is natuurlijk dom om niet naar ja vaste monteur(bedrijf)te gaan ook al was je in de buurt van die dealer niet meer doen!!, ik geef em groot gelijk dat die je weigerd(ik had zen kop wel willen zien toen je daar weer binnenkwam et is nogal een mannetje :D :D :D :D :D ) of dat je meer moet bijbetalen ikzelf heb ook als monteur gewerkt nou dan kijk je als monteur toch wel heel vreemd naar zo'n klant hoor als die zegt dat die eerst langs een ander is geweest maar nu zen geld terug wil das gewoon super dom om te zeggen geef dan je geld aan mij of spoel het door de plee :twisted:
Je moet invervolg gewoon zeggen(als het je slim lijkt om te zeggen dat je er naar hebt gekeken) dat je even samen met een kennis er naar hebt gekeken maar verder nergens bent aangekomen!!

Gesloten