LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slecht verbruik Peugeot 107
Slecht verbruik Peugeot 107
Ik heb eind augustus 2010 een nieuwe handgeschakelde Peugeot 107 XS gekocht.
In de verkoopfolder staat dat deze auto zeer zuinig is. In de stad zou hij 1:25 rijden, op de snelweg 1:22 en bij gecombineerd gebruik 1:22.
Ik kom echter niet verder dan 1:16!!! Ook niet als ik zeer economisch probeer te rijden. Wie heeft dit zelfde probleem en zijn de Citroen C1 en de Toyota Aygo ook niet zo zuinig als ze doen beloven?
In de verkoopfolder staat dat deze auto zeer zuinig is. In de stad zou hij 1:25 rijden, op de snelweg 1:22 en bij gecombineerd gebruik 1:22.
Ik kom echter niet verder dan 1:16!!! Ook niet als ik zeer economisch probeer te rijden. Wie heeft dit zelfde probleem en zijn de Citroen C1 en de Toyota Aygo ook niet zo zuinig als ze doen beloven?
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 12 okt 2009 11:02
Re: Slecht verbruik Peugeot 107
verbruik komt eigenlijk nooit overeen met wat door de fabrikant is opgegeven. Dit heeft volgens mij met testmethodes te maken.Dit was enkele weken geleden nog besproken bij vara kassa. Mischien dat je dat via uitzending gemist nog kan terug zien.
Re: Slecht verbruik Peugeot 107
Het is algemeen bekend dat de vebruikscijfers absoluut niet stroken met de werkelijkheid. Dat heeft te maken met de methode. Dit is een achterhaalde methode, waarbij vooral heel langzaam wordt geaccelereerd. Bijvoorbeeld voor acceleratie 50 km/u naar 120 km/u staat ongeveer 2,5 (!)minuut.
Google eens op NEDC test.
Het heel CO2 systeem met huidige labels, zoals nu gebruikt in Nederland slaat dan ook helemaal nergens op.
Over het algemeen is het wel zo dat auto's minder gaan verbruiken nadat ze ouder worden.
Google eens op NEDC test.
Het heel CO2 systeem met huidige labels, zoals nu gebruikt in Nederland slaat dan ook helemaal nergens op.
Over het algemeen is het wel zo dat auto's minder gaan verbruiken nadat ze ouder worden.
Re: Slecht verbruik Peugeot 107
Klopt na en 1 maand kan je onmogelijk je gemiddeld gebruik al vaststellen rij er eerst maar een 10000 km mee dan zal je zien dat hij zuiniger rijd dan in het begin. Na misschien 4 of 5 tank beurten kan je onmogelijk een gemiddeld verbruik meten. In de meer dan 40 jaar auto rijden heb ik nog nooit een auto gehad die precies zo zuinig reed als in de fabrieks folders stond.Over het algemeen is het wel zo dat auto's minder gaan verbruiken nadat ze ouder worden.
gr Henk
Re: Slecht verbruik Peugeot 107
Ik begrijp dat het gebruik van de peugeot 107 misschien kan afwijken maar 1:16 (werkelijk verbruik)of 1:22 (verbruik in de folder) is wel een groot verschil. Ik heb deze auto juist gekocht omdat hij zuinig zou zijn. Mijn oude auto (een peugeot 306) reed 1:15 en heb ik ingeruild omdat ik met de 107 goedkoper uit zou zijn. Waar moet ik als consument dan op letten? Wat zijn energielabels en verbruiktests dan waard?
-
- Berichten: 32507
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Slecht verbruik Peugeot 107
Als ik het me goed herinner werd het verbruik van 1:16 ook in een autotest genoemd. Het viel mij in ieder geval vies tegen.
Het beste wat je kunt doen als je wat juistere gegevens wilt hebben, is op zoek gaan naar reviews en testen via Google. Toevallig deze week had ik twee nieuwe voorbanden nodig, ben eens wezen Googlen, en kwam op deze site uit:
http://www.autobandentest.com/
en met behulp hiervan heb ik een keuze kunnen maken. De eerste kilometers heb ik al tot zeer grote tevredenheid gereden, dat kan ik je zeggen.
Hetzelfde geld voor het kopen van nieuwe of gebruikte auto's, als je reviews weet te vinden, heb je een beter beeld van wat je wilt gaan kopen. Of van wat je alsnog laat staan.
Het beste wat je kunt doen als je wat juistere gegevens wilt hebben, is op zoek gaan naar reviews en testen via Google. Toevallig deze week had ik twee nieuwe voorbanden nodig, ben eens wezen Googlen, en kwam op deze site uit:
http://www.autobandentest.com/
en met behulp hiervan heb ik een keuze kunnen maken. De eerste kilometers heb ik al tot zeer grote tevredenheid gereden, dat kan ik je zeggen.
Hetzelfde geld voor het kopen van nieuwe of gebruikte auto's, als je reviews weet te vinden, heb je een beter beeld van wat je wilt gaan kopen. Of van wat je alsnog laat staan.
Re: Slecht verbruik Peugeot 107
rakhorst schreef:Wie heeft dit zelfde probleem en zijn de Citroen C1 en de Toyota Aygo ook niet zo zuinig als ze doen beloven?
dat probleem is kort geleden nog op tv geweest dat het niet klopt wat er gezegd wordt over het verbruik bij deze auto's weet niet meer precies welk programma ook de toyota aygo lag stukken duurder in verbruik.
Re: Slecht verbruik Peugeot 107
Ik heb zelf sinds een jaar een Peugeot 107 (nieuw gekocht) en rijd nu zo'n
1 : 20.
Merk wel dat als je wat harder op de snelweg rijdt (boven de 130) dat het benzineverbruik dan behoorlijk hoger wordt.
Ben super tevreden met de auto overigens.
1 : 20.
Merk wel dat als je wat harder op de snelweg rijdt (boven de 130) dat het benzineverbruik dan behoorlijk hoger wordt.
Ben super tevreden met de auto overigens.
Re: Slecht verbruik Peugeot 107
alleen niet hardTante Nel schreef:Mijn 45km autootje rijdt ook heel erg zuinig.
Re: Slecht verbruik Peugeot 107
Mijn zoon heeft het karretje opgevoerd kan ongeveer 70km (vitesse) halen
Re: Slecht verbruik Peugeot 107
kijk maar uit dat je geen prent krijgt enne bedoel je vitesse die voetbalclub met die oplichterTante Nel schreef:Mijn zoon heeft het karretje opgevoerd kan ongeveer 70km (vitesse) halen
Re: Slecht verbruik Peugeot 107
vitesse=snelheid is een Frans woord. Het is makkelijk als je iets meer snelheid hebt in een onverwachtse situatie.
-
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39
Re: Slecht verbruik Peugeot 107
Tante Nel krijgt de beker!
De testrapporten zijn momentopnames van voertuigen welke juist getuned werden dus zo zuinig mogelijk afgesteld zijn. Dat deze als regel geen feitenlijke waarden maar die mogen er niet veel van afwijken daar het anders misleidende reclame betreft. Verder is het verbruik mede afhankelijk van de juist banden en bandenspanning, belading en belasting voort vloeiende uit de wegligging (helling etc.). Dus bij benadering kan men zeggen dat de testen redelijk betrouwbaar zijn mits deze testen het gevolg zijn van een terreintest en dat is niet altijd het geval.
Vaak worden testen verricht op testbanken en dan verkrijgt men volstrekt andere waarden waar meen niets aan heeft. Het mag maar dan moet de testmethode er wel bij vermeld worden.
De testrapporten zijn momentopnames van voertuigen welke juist getuned werden dus zo zuinig mogelijk afgesteld zijn. Dat deze als regel geen feitenlijke waarden maar die mogen er niet veel van afwijken daar het anders misleidende reclame betreft. Verder is het verbruik mede afhankelijk van de juist banden en bandenspanning, belading en belasting voort vloeiende uit de wegligging (helling etc.). Dus bij benadering kan men zeggen dat de testen redelijk betrouwbaar zijn mits deze testen het gevolg zijn van een terreintest en dat is niet altijd het geval.
Vaak worden testen verricht op testbanken en dan verkrijgt men volstrekt andere waarden waar meen niets aan heeft. Het mag maar dan moet de testmethode er wel bij vermeld worden.