Ik heb een Ford Mondeo first edition van 2001.
Er is nu gebleken dat de retourleiding van mijn aut. airco poreus is en vervangen moet worden. Ik vind dit wel heel erg snel voor een hogedrukslang. De garage had er nog nooit van gehoord dat deze stuk gaat maar kan niets meer doen omdat de garantie is verlopen.
Is er iemand die mij kan vertellen of dit event. te verhalen valt. De rep. gaat ong. 250 a 300 euro kosten.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] slechte auto onderdelen.
Re: slechte auto onderdelen.
gewoon betalen en de volgende keer een echte wagen kopen.
Ook een tijdje bij opel gehad dat elk jaar de benzine slangen vervangen moesten worden omdat ze poreus waren. De scherpe prijzen moeten toch ergens vandaan komen maar betaal je achteraf dubbel en dwars terug omdat het ene na het andere inferieure onderdeel vervangen moet worden.
Ook een tijdje bij opel gehad dat elk jaar de benzine slangen vervangen moesten worden omdat ze poreus waren. De scherpe prijzen moeten toch ergens vandaan komen maar betaal je achteraf dubbel en dwars terug omdat het ene na het andere inferieure onderdeel vervangen moet worden.
Re: slechte auto onderdelen.
Heeft u overigens regelmatig de airco in gebruik?
Men adviseert vaak om de airco minimaal 1 maal per maand of vaker te gebruiken om uitdrogen van pakkingen en andere onderdelen te voorkomen!
Overigens is de retour de lagedrukzijde van een koelsysteem
(gas wordt op druk gebracht in een compressor, loopt via een condensor waar het warmte afgeeft en in vloeistof overgaat en vervolgens door een ventiel waar het expandeert naar gasvorm en daarna de voor de expansie benodigde warmte opneemt in de verdamper - gemonteerd in uw interieurluchtsysteem - waarna het retour gaat naar de compressor, maar dit even terzijde)
Men adviseert vaak om de airco minimaal 1 maal per maand of vaker te gebruiken om uitdrogen van pakkingen en andere onderdelen te voorkomen!
Overigens is de retour de lagedrukzijde van een koelsysteem
(gas wordt op druk gebracht in een compressor, loopt via een condensor waar het warmte afgeeft en in vloeistof overgaat en vervolgens door een ventiel waar het expandeert naar gasvorm en daarna de voor de expansie benodigde warmte opneemt in de verdamper - gemonteerd in uw interieurluchtsysteem - waarna het retour gaat naar de compressor, maar dit even terzijde)