LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met Yentle Cars in zwanenburg.

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
g dulk

Slechte ervaring met Yentle Cars in zwanenburg.

Ongelezen bericht door g dulk »

'OPGEPAST' voor Yentle cars in Zwanenburg.
ik heb daar een auto gekocht voor de volle prijs en eenmaal thuis gekomen had ik al problemen
en die problemen werden steeds erger.
toen ik thuis kwam was de koppakking gelijk stuk!
dus daar heb ik heel wat centjes voor betaald om het het te laten maken, bij die man zelf (Yentle Cars)
en een week later lekte de hele motor, hij wil het niet maken en doet heel grof en niet klantvriendelijk!

Dit is me eerste auto en heb pas me rijbewijs dus ik wou juist daarom een auto halen bij een bedrijf en niet een particulier.
maar deze meneer wilt alleen geld zien.
Ik wil er voor zorgen dat andere mensen deze fout niet maken en niet zullen meemaken wat ik nu meemaak, dus gewoon verder zoeken als u Yentle Cars in zwanenburg tegen komt.
Nogmaals koop u auto niet bij Yentle cars in zwanenburg ik wil u de koppijn besparen!

henk51

Re: Slechte ervaring met Yentle Cars in zwanenburg.

Ongelezen bericht door henk51 »

Graag wat meer info
Merk,type, jaartal, km stand, prijs. NAP wel/niet,onderhoud historie wel/niet etc.
Bij uitgebreide proefrit niets gemerkt.?
Wat zij de zakenkundige die u meegenomen hebt in eerste instantie van de auto?
Het verschil tussen een particulier en dit bedrijf is niet veel anders.
Bedrijf is nergens bij aangesloten evenals een particulier.

gr Henk

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Koop je bij een autodealer of een autohandelaar, dan is er sprake van consumentenkoop. Bij het kopen van een auto wordt dan niet van jou verwacht dat je verstand hebt van auto's.

Gaat er iets kapot aan de auto wat je redelijkerwijs zonder verstand van auto's niet had kunnen controleren, dan kun je aanspraak maken op de garantie die je als consument sowieso altijd hebt. Namelijk dat jij als consument mag verwachten dat een bedrijf jou een deugdelijk product verkoopt.
Wanneer er dan toch iets aan de auto mankeert, dan zal het bedrijf waar je de auto gekocht hebt, dit mankement kosteloos moeten verhelpen. Of daar in ieder geval de kans toe moeten worden geboden.

Ik zou ook u reeds betaalde geld voor reparatie terug vragen.

bron: http://www.autogeschiedenis.nl/auto-kop ... ekocht.htm
Laatst gewijzigd door john18 op 15 mei 2016 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

john18 schreef:Koop je bij een autodealer of een autohandelaar, dan is er sprake van consumentenkoop. Bij het kopen van een auto wordt dan niet van jou verwacht dat je verstand hebt van auto's.

Gaat er iets kapot aan de auto wat je redelijkerwijs zonder verstand van auto's niet had kunnen controleren, dan kun je aanspraak maken op de garantie die je als consument sowieso altijd hebt. Namelijk dat jij als consument mag verwachten dat een bedrijf jou een deugdelijk product verkoopt.
Wanneer er dan toch iets aan de auto mankeert, dan zal het bedrijf waar je de auto gekocht hebt, dit mankement kosteloos moeten verhelpen. Of daar in ieder geval de kans toe moeten worden geboden.

Ik zou ook u reeds betaalde geld voor reparatie terug vragen.
Op tweedehands auto's zit geen wettelijke garantie. Daarnaast gebeurt dit dagelijks bij handelaren. Je zegt dat er niet verwacht wordt dat je kennis hebt van auto's. Dat klopt, MAAR er is wél sprake van een onderzoeksplicht.

TS heeft de fout gemaakt zonder zich in te lezen zonder enig onderzoek een auto te kopen voor een onbekend goedkoop bedrag bij een handelaar die nergens is aangesloten en dus ook zonder Bovag garantie. Zonder te weten wat het bedrag, merk, type, bouwjaar en KM stand is kunnen we niets zinnigs zeggen verder.

Wel advies voor TS:
Als je een tweedehands auto wil kopen en zelf geen verstand hebt van auto's is het aan te raden bij een Bovag merkdealer een auto te kopen met Bovag garantie. Dan heb je 6 maanden garantie op de auto. Je betaalt dan iets meer dan bij een handelaar, maar hebt dan wel gewoon vaak een fatsoenlijke auto en garantie voor als er iets mis mee is.

Als je per sé bij een handelaar wil kopen, neem dan een expert mee en laat een aankoopkeuring uitvoeren door een onafhankelijke partij.

In alle gevallen: altijd een proefrit maken en goed kijken of je iets ziet of hoort wat je niet aanstaat.

Julie4444

@john18
Die links die je tot nu toe op 3 topics hebt gedumpt zijn leuk en aardig, maar feit blijft dat TS zich niet aan zijn onderzoeksplicht heeft gehouden, en wij vanwege het gebrek aan informatie over merk, model, KM-stand, bouwjaar en verkoopprijs niets kunnen zeggen of de auto wel of niet conform is.

Waarschijnlijk betreft het hier een goedkope schrootauto omdat de handelaar nergens is aangesloten en meer goedkope auto's heeft staan. Deze handelaren verkopen vrijwel altijd zonder garantie.

TS zegt niets over enige garantie.
Moneyman schreef:@ John, als je één op één teksten knipt en plakt van een website van een ander, is het wel zo chique om aan bronvermelding te doen. Wat je nu doet, is tegen de regels en strafbaar.
+1

Julie4444

*Facepalm*

Niks garantie. Voor de derde keer: we hebben hier niet de nodige informatie om hier iets zinnigs over te zeggen en TS noemt niet dat er enige garantie is overeengekomen.

Feit blijft dat we sowieso weten dat TS zich niet aan zijn onderzoeksplicht heeft gehouden en dat we niet weten wat de verkoopprijs is. We kunnen dus niks zeggen over of de auto conform is of niet.

john18

:shock: Hij heeft betaalt voor werkzaamheden die niet goed zijn. daar zit wel garantie op! En de rest moet hij zelf effe kijken heb de sites geplaats.

Yentlcars

Ongelezen bericht door Yentlcars »

Goede avond,

Wat een overwachts verhaal zeg,ongelooflijk dat Tros Radar dit zo maar plaatst,zonder onze kant van het verhaal te vragen?
Maargoed,de auto is aangekocht,en hij is opnieuw apk gekeurd,en netjes afgeleverd,1500 euro betaald.
De koppeling vond zij niet prettig,hebben wij vervangen,en heeft de mevr 100 euro voor betaald,de rest onder coulance gedaan,koppeling was niet versleten,maar oke.
Aantal weken daarna,was de koppakking eruit,is geheel kosteloos gerepareerd,mevr helemaal blij.
Daarna nooit meer wat vernomen,tot vanmorgen aan toe!!!
We werden gebeld,de man stelde zich niet voor en vroeg naar de men,ik zei dat we gesloten zijn,mr vroeg wat eraan de hand was?
Hij begon gelijk te schreeuwen,te bedreigen,we maakten vijanden etc,uiteindelijk de lijn verbroken,vol ongellof hield ik de telefoon in mijn handen.

Wij staan aangeschreven als een goed gerenomeerd bedrijf,staan goed aangeschreven bij de RDW,waar de apk keuringen worden afgemeld.
Hebben veel vaste en tevreden klanten!!
En als er wat is met een auto,lossen we dat altijd keurig op.
Dus Tros Radar,mischien niet zomaar meer iets plaatsen!!

We gaan ook kijken of we stappen tegen dit verhaal kunnen ondernemen,zomaar onze naam negatief op internet vermelden!!

Vr.gr,Yentl Cars.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Yentlcars schreef: Dus Tros Radar,mischien niet zomaar meer iets plaatsen!!

We gaan ook kijken of we stappen tegen dit verhaal kunnen ondernemen,zomaar onze naam negatief op internet vermelden!!
Tros plaatst niets, dat doet het Forumlid, jouw klant dus. Welkom in de wondere wereld van internet.

Goed om de andere kant te zien overigens... Ben benieuwd of de topicstarter hier nog terugkomt :wink:

Julie4444

Het is overigens nog steeds onduidelijk of de verkoper hier wel iets te verwijten valt. Als het verhaal van Yentlcars hierboven correct is heeft TS het een en ander uit te leggen.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic bijdragen door Moderatie verwijderd

Julie4444

En zo zie je maar dat je niet zomaar over garantie moet oreren, zoals je doet in je eerste post op dit topic. Er zit vrijwel altijd meer in een verhaal dan wat een TS vertelt, en dat is waarom veel van ons ook eerst gerichte vragen stellen alvorens te zeggen dat er garantie is of wat dan ook.

john18

Julie4444 schreef:En zo zie je maar dat je niet zomaar over garantie moet oreren, zoals je doet in je eerste post op dit topic. Er zit vrijwel altijd meer in een verhaal dan wat een TS vertelt, en dat is waarom veel van ons ook eerst gerichte vragen stellen alvorens te zeggen dat er garantie is of wat dan ook.
Een auto kopen gelden de regels voor consumentenkoop.

Julie4444

Nou en, dus, maar, omdat?
Wat voegt jouw opmerking nou toe, even naast het feit dat de opmerking onjuist is?

Uiteraard geldt niet voor iedere koopovereenkomst betreffende auto's dezelfde voorwaarden en heeft de koper uiteraard gewoon ook plichten.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

john18 schreef:Koop je bij een autodealer of een autohandelaar, dan is er sprake van consumentenkoop. Bij het kopen van een auto wordt dan niet van jou verwacht dat je verstand hebt van auto's.
Je vergeet de onderzoeksplicht. Een aankoopkeuring door een onafhankelijke garage kost een paar tientjes, en dan is het nagekeken door iemand die wat meer verstand van zaken heeft. Alhoewel ook een professional natuurlijk zaken kan missen.

Helaas denken mensen al te vaak dat een aankoopkeuring zonde van het geld is. Mocht je een miskoop doen, dan kun je altijd nog klagen op het forum van Radar in de hoop dat het dan vanzelf opgelost wordt, niet waar?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

john18 schreef:
Julie4444 schreef:En zo zie je maar dat je niet zomaar over garantie moet oreren, zoals je doet in je eerste post op dit topic. Er zit vrijwel altijd meer in een verhaal dan wat een TS vertelt, en dat is waarom veel van ons ook eerst gerichte vragen stellen alvorens te zeggen dat er garantie is of wat dan ook.
Een auto kopen gelden de regels voor consumentenkoop.
John, je moet eens ophouden met het lanceren van allerlei algemene, vage, en niet ter zake doende opmerkingen. De regels voor consumentenkoop zijn best breed. Voor een auto van 150 euro gelden nu eenmaal heel andere regels dan voor een auto van 1500 of 15000. Met zo'n algemene opmerking kunnen mensen dus helemaal niets.

De ervaring van mensen op dit forum is: veel topicstarters hebben niet zozeer een probleem met een bedrijf, maar met zichzelf. Omdat ze geen verantwoordelijkheid nemen. Ze onderzoeken niet, ze vragen niet, ze kijken niet, ze luisteren niet, ze denken niet, en als het fout gaat ligt altijd alles aan een ander. Dat ze zelf een verkeerde keuze gemaakt hebben en daarvan zouden kunnen leren, welnee.

Dat is de reden dat de vaste posters over het algemeen wat doorvragen alvorens met een mening te komen of mee gaan gillen over garantie en plichten van de verkoper en rechten van de koper.

Wat er precies bij Yentle cars gebeurd is weet ik natuurlijk ook niet. We horen nu het verhaal van twee kanten. En er zit nog wel het een en ander aan verschil in. Zoals ik het nu inschat zullen Yentle Cars en de topicstarter verder niet tot elkaar komen. Maar zeg nooit nooit.

Julie4444

Dat klopt precies, Witte Angora.
Als toevoeging: natuurlijk is niet alle verkoop van auto's bij dealers of handelaren consumentenkoop en ook voor consumenten gelden er vaak verschillende regels zoals WA aangeeft. Dat is waarom de opmerking van john18 nergens op slaat.

Verder is het enige wat we kunnen zeggen dat het in deze casus onduidelijk is of de verkoper iets te verwijten valt. Echter is wel duidelijk dat de koper het een en ander uit te leggen heeft.

john18

En daarom had ik de sites geplaats voor de ts. Kan hij zelf bepalen of hij goed zit ja of nee.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zonder de benodigde kennis zeggen die sites niet veel. Ik kan er zo een paar naast zetten die het tegendeel beweren. Daarom voegt dat niet veel toe, los van het feit dat TS die sites natuurlijk met één Google-opdracht net zo makkelijk kan vinden als jij.

Gesloten