LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met Yentle Cars in zwanenburg.

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Yentlcars
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2016 21:56

Re: Slechte ervaring met Yentle Cars in zwanenburg.

Ongelezen bericht door Yentlcars »

goedemorgen,
reageren doet ze niet meer weet dat haar verhaal niet klopt.
26-01-2016 heeft ze een punto van bj 2001 bij ons gekocht.
uitgebreide proefrit gemaakt en niets op aan te merken.
de autos worden bij ons geheel nagelopen ook al is het een auto van 1000 euro
op deze prijs zit er geen garantie op maar gebeurd er wat de eeste maanden doen wij niet moeilijk.
zoals met de koppakking van deze auto geheel kosteloos vervangen.
wij zijn nooit grof geweest tegen haar.
altijd netjes geholpen .
maar nu is er weer iets met de auto weet niet eens wat word niet op de hoogte gebracht.
en gelijk negatief bericht plaatsen.
vrgr yentl cars

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Slechte ervaring met Yentle Cars in zwanenburg.

Ongelezen bericht door peteroo »

Terwijl allerlei mensen ruzie maken over garantie etc, laat TS al lang niks meer van zich horen. Goed dat het bedrijf zelf heeft gereageerd.

Een garagist waar ik een aantal jaren terug kwam zei dat je bij een auto van 1000 euro bij hem er van uit mag gaan als ie minimaal drie maanden probleemloos blijft.
Mijn vriendin heeft afgelopen zomer een leuke Koreaan van toen ruim 12 jaar oud gekocht, voor zo'n 1700 euro. Tot nu toe geen enkel probleem mee gehad, maar je weet dat er iets kan opdoen en garantie zat er natuurlijk niet op. Koop je een Audi A4 uit 2002 voor zo'n bedrag, dan mag je rekenen op spoedige en waarschijnlijk prijzige reparaties. Niet omdat die Audi slechter is, maar gewoonlijk liggen de prijzen voor die typen veel hoger dan 1500 euro.

ps er zijn genoeg onbetrouwbare garages, maar ook veel klanten die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Slechte ervaring met Yentle Cars in zwanenburg.

Ongelezen bericht door john18 »

Yentlcars schreef:goedemorgen,
reageren doet ze niet meer weet dat haar verhaal niet klopt.
Zeer fijn om de andere kant van het verhaal te horen.
ik heb daar een auto gekocht voor de volle prijs en eenmaal thuis gekomen had ik al problemen
en die problemen werden steeds erger.
toen ik thuis kwam was de koppakking gelijk stuk!
dus daar heb ik heel wat centjes voor betaald om het het te laten maken, bij die man zelf (Yentle Cars)
en een week later lekte de hele motor, hij wil het niet maken en doet heel grof en niet klantvriendelijk!(Yentle Cars)
Toevallig heb ik bijna het zelfde mee gemaakt. Koppakking van toen der tijd 1 jaar oude 206 kapot. Viel onder garantie fabriek. Was een bekent probleem! dag later bleek het nog lek te zijn. Bleek dat ze alleen vloeibare pakking er tussen te hebben gedaan en pakking vergeten. Weer gemaakt en vervolgens 1 week later lekte die weer. Toen zeiden ze dat ik het zelf moest betalen. Na onderzoek bleek dat ze de pakking van de olie pomp niet hadden vernieuwt. En werd gewoon vergoed Wat ik probeer te zeggen is Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Op de verhaal van ts had ik wel zoiets dat als je betaalt voor de reparatie dan hoor je het wel in orde terug te krijgen.
zoals met de koppakking van deze auto geheel kosteloos vervangen
Dat is andere koek! bij een auto van 1000 euro is dat toch voor u een kostenpost. En netjes opgelost. Kan ts niet over klagen. Nu ik de verhaal van 2 kanten hoor zie ik wel dat ts Te snel heeft geklaagd. Hij had u moeten laten kijken. Het kan iets heel kleins zijn. En bovendien + 1 voor uw reactie op de forum.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Slechte ervaring met Yentle Cars in zwanenburg.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

peteroo schreef:ps er zijn genoeg onbetrouwbare garages, maar ook veel klanten die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Ik vermoed, ook omdat de verkoper hier reageert en TS (tot nu toe) niets meer heeft laten horen, het tweede hier het geval is.

Punto's zijn fijne auto's en het verhaal van de verkoper wordt wat dat betreft onderbouwd door het relaas van TS. Het is prima redelijk dat de verkoper een gratis reparatie heeft uitgevoerd op een auto zonder garantie. Wat verder het probleem is blijft onduidelijk.

M.i. is het zoals het verhaal nu is onredelijk om de conclusie te trekken dat de verkoper hier iets te verwijten valt, want dat is ook niet aangetoond.
Moneyman schreef:Zonder de benodigde kennis zeggen die sites niet veel. Ik kan er zo een paar naast zetten die het tegendeel beweren. Daarom voegt dat niet veel toe, los van het feit dat TS die sites natuurlijk met één Google-opdracht net zo makkelijk kan vinden als jij.
En dat is waarom het willekeurig linken naar allerlei sites niets toevoegt aan een topic en dat voor enige conclusies getrokken worden er dus ook vaak eerst het een en ander gevraagd moet worden aan een TS.

alfatrion
Berichten: 22170
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Slechte ervaring met Yentle Cars in zwanenburg.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Julie4444 schreef:Op tweedehands auto's zit geen wettelijke garantie.
Zeker wel. Het conformiteitsbeginsel ex art. 7:17 BW, het wettelijk bewijsvermoeden ex art. 7:18 lid 2 BW, het recht op kosteloos herstel ex art. 7:21 BW, het recht op prijsvermindering en ontbinding ex art. 7:22 BW zijn gewoon van toepassing. Dit is het derde topic waarin ik het arrest van Hof 's-Gravenhage, 11 oktober 2011, ECLI:NL:GHSGR:2011:BT7574 aanhaal. TS mag verwachten dat de auto over die eigenschappen bezit die nodig zijn voor normaal gebruik, zolang een leek het gebrek daaraan niet eenvoudig kon ontdekken en TS een normale prijs heeft betaald voor de auto.
witte angora schreef:Helaas denken mensen al te vaak dat een aankoopkeuring zonde van het geld is.
En terecht. Als tien mensen komen kijken dan zou er tien keer een aankoopkeuring gedaan moeten worden. Als de verkoper dat doet dan hoeft er maar een keer een aankoopkeuring gedaan te worden. Lijkt mij niet meer dan logisch dan dat de verkoper dit onderzoek laat uitvoeren in het kader van zijn mededelingsplicht.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 16 mei 2016 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

henk51
Berichten: 1681
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Slechte ervaring met Yentle Cars in zwanenburg.

Ongelezen bericht door henk51 »

Na verhaal aan 2 kanten gelezen te hebben en het uitblijven van reacties TS kan ik niet anders denken dat TS ten onrechte de auto handelaar zwart gemaakt heeft. Zij beweerd dat ze veel kosten heeft moeten maken terwijl dat niet het geval zou zijn.Als ik het weerwoord lees kunnen vele andere handelaren een voorbeeld aan nemen.

gr Henk

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Slechte ervaring met Yentle Cars in zwanenburg.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

alfatrion schreef:
Julie4444 schreef:Op tweedehands auto's zit geen wettelijke garantie.
Zeker wel. Het conformiteitsbeginsel [...]
Dat is iets anders dan wat garantie voor auto's in de praktijk inhoudt. Als je je beroept op garantie is dat inhoudelijk een ander argument dan een beroep op non-conformiteit.

Immers kan je als consument een auto zonder garantie kopen, maar niet met uitsluitsel van het conformiteitbeginsel.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Slechte ervaring met Yentle Cars in zwanenburg.

Ongelezen bericht door john18 »

Julie4444 schreef:
alfatrion schreef:
Julie4444 schreef:Op tweedehands auto's zit geen wettelijke garantie.
Zeker wel. Het conformiteitsbeginsel [...]
Dat is iets anders dan wat garantie voor auto's in de praktijk inhoudt. Als je je beroept op garantie is dat inhoudelijk een ander argument dan een beroep op non-conformiteit.

Immers kan je als consument een auto zonder garantie kopen, maar niet met uitsluitsel van het conformiteitbeginsel.
Consumentenkoop dit recht wordt ook wel de wettelijke garantie genoemd

witte angora
Berichten: 32471
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte ervaring met Yentle Cars in zwanenburg.

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:
witte angora schreef:Helaas denken mensen al te vaak dat een aankoopkeuring zonde van het geld is.
En terecht. Als tien mensen komen kijken dan zou er tien keer een aankoopkeuring gedaan moeten worden. Als de verkoper dat doet dan hoeft er maar een keer een aankoopkeuring gedaan te worden. Lijkt mij niet meer dan logisch dan dat de verkoper dit onderzoek laat uitvoeren in het kader van zijn mededelingsplicht.
Het probleem is dus dat de meeste handelaren dat niet doen. Maar zeg eens eerlijk, als er met een bepaalde auto een eerste aankoopkeuring wordt gedaan en de klant neemt hem niet mee omdat er teveel aan mankeert, vervolgens komt er een tweede, idem... Dan zou die handelaar toch eens wakker moeten worden en beseffend dat hij het ding niet kwijt gaat raken?

Het probleem zoals het er nu is heeft twee kanten:
- veel mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en kijken niet verder dan dat dubbeltje
- de handelaar wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en doet daarom zo weinig mogelijk aan zijn ehm....

Aangezien volgens de Belgen het koperdraad is uitgevonden doordat twee Nederlanders samen aan een cent zaten te trekken zie ik daar voor een zeer lange tijd ook geen verandering in komen.

alfatrion
Berichten: 22170
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Slechte ervaring met Yentle Cars in zwanenburg.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Julie4444 schreef:
alfatrion schreef:
Julie4444 schreef:Op tweedehands auto's zit geen wettelijke garantie.
Zeker wel. Het conformiteitsbeginsel [...]
Dat is iets anders dan wat garantie voor auto's in de praktijk inhoudt. Als je je beroept op garantie is dat inhoudelijk een ander argument dan een beroep op non-conformiteit.
Als je een beroep doet op de handelsgarantie dan is dat een ander argument dan wanneer je een beroep doet op de wettelijke garantie. De term wettelijke garantie is sinds jaar en dag gebruikt om het conformiteitsbeginsel en de daarop volgende rechten mee aan te duiden.
witte angora schreef:Maar zeg eens eerlijk, als er met een bepaalde auto een eerste aankoopkeuring wordt gedaan en de klant neemt hem niet mee omdat er teveel aan mankeert, vervolgens komt er een tweede, idem... Dan zou die handelaar toch eens wakker moeten worden en beseffend dat hij het ding niet kwijt gaat raken?
De handelaar kan het in dit scenario lang volhouden. De pijn wordt gedragen door de consument.
witte angora schreef:Aangezien volgens de Belgen het koperdraad is uitgevonden doordat twee Nederlanders samen aan een cent zaten te trekken zie ik daar voor een zeer lange tijd ook geen verandering in komen.
Das ook gelijk de reden waarom de diefstal van koperleidingen toenam naar de invoering van de euro.

Gesloten